پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

محبوب ترین مطالب

۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به امضای دکتر سیدرضا صالحی امیری و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم روسای این دو سازمان رسید.

گزارش تصویری

به گزارش پایگاه مردمی ارتش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه به منظور همکاری علمی و آموزشی و تبادل اسناد و مدارک نظامی و بهره گیری از منابع اطلاعاتی، تلاش برای استفاده هرچه بیشتراز ظرفیت‌ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی، جهت غنی سازی منابع طرفین امضاء شد.

دکتر سیدرضا صالحی امیری درابتدای این جلسه گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یک مجموعه فرهنگی است که کارکردهای مختلفی از جمله کارکردهای فرهنگی دارد به گونه ای که در اندیشگاه این مجموعه هر روز به طور میانگین یک الی سه برنامه فرهنگی از جمله نقد کتاب، فلسفه زندگی، مثنوی و ...برگزار می شود.

وی با بیان این که اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با استقبال خوب جوانان مواجه شده است افزود: سال گذشته قریب به 5 هزار نفر از نخبگان در جلسات اندیشگاه این مجموعه حضور و مشارکت داشتند و این جهت گیری بدان معنا است که راه نجات کشور از ریل فرهنگ عبور می کند و جوهر فرهنگ ما نیز مبانی دینی، اخلاقی و معرفتی است و امیدواریم به کمک سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که یک مجموعه فرهنگی است در این راستا گام های موثرتری  برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در ادامه این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یک مجموعه ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند از کتاب های خودتان با دقت مراقبت کنید چرا که در آینده به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، تصریح کرد: حفظ کتاب و کتابخوانی بسیازر ارزشمند است چراکه آنچه در بیان گفته می شود از بین خواهد رفت اما کتاب باقی خواهد ماند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب یک روز بیادماندنی است و هرسال باید این ایام گرامی داشته شود چراکه عزت و اقتدار امروز کشور  مرهون این ایام و رشادت های شهدا و ایثارگرای فرزندان این ملت در طول 8 سال دفاع مقدس است.

گفتنی است در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به امضای دکتر سیدرضا صالحی امیری و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم روسای این دو سازمان رسید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۱
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

قطعاً اسرائیل را نابود می‌کنیم/نیروهای مسلح کشورمان مقتدرانه به هر تهدیدی پاسخ می دهند

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده کل ارتش در رژه نیروهای مسلح گفت: ما مطمئناً اسرائیل را نابود می کنیم و این رژیم اگر علیه ما اقدامی انجام دهد هر چه زودتر و در فاصله ای کمتر از 25 سال او را نابود خواهیم کرد

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استکبار جهانی برای آلوده کردن منطقه به دو شکل تلاش می کند که اولین شکل آن ایجاد تروریسم و دومین نیز تحریک کشورهای منطقه در راستای اهداف خودش است.

وی افزود: همه این تلاش ها به منظور مقابل با قدرتی به نام انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده کل ارتش  تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی همانند 35 سال پیش که به تجاوز رژیم بعثی عراق و 30 کشور حامی او علیه ایران پاسخ دادند امروز نیز مقتدرانه به هر تهدیدی پاسخ خواهند داد.

وی تاکید کرد: کشورهای محور مقاومت از حمایت‌های کامل جمهوری اسلامی ایران برخوردارند.

فرمانده کل ارتش در ادامه بیان کرد: ما هیچ تهدیدی از جانب همسایگان خود علیه کشورمان احساس نمی‌کنیم.

وی با اشاره به سخن اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر تاکید کرد: ما مطمئناً اسرائیل را نابود می‌کنیم و این رژیم اگر علیه ما اقدامی انجام دهد هر چه زودتر و در فاصله ای کمتر از  25 سال او را نابود خواهیم کرد.

سرلشکر صالحی در خصوص تهدیدات آمریکا و طرح گزینه‌های روی میز عنوان کرد: گزینه‌های روی میز آمریکا مانند دست‌های خالی است که به تهدید مشغول است.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۰
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

آمریکا باید رفتار و ادبیات خود را تغییر دهد/ادامه همکاری نظامی با عراق و سوریه

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با کشورهای دوست از جمله عراق و سوریه همکاری داریم و اگر آنها کمک‌های نظامی از ما بخواهند حاضریم به آنها بدهیم و از آنها پشتیبانی کنیم.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما با کشورهای دوست از جمله عراق و سوریه همکاری داریم و اگر آنها کمک‌های نظامی از ما بخواهند حاضریم به آنها بدهیم و از آنها پشتیبانی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پس از توافق ایران و 1+5، ایران با ائتلاف علیه داعش همکاری می‌کند یا خیر؟ گفت: بعد از قطعنامه و برجام همچنان ادبیات مسئولین آمریکایی مانند قبل است و آنها همواره به تهدیدات خود ادامه می‌دهند و بی تردید اینگونه موضع گیری‌ها فاصله‌ دو کشور را افزایش می‌دهد و ما پی می بریم که فرمایش امام راحل نسبت به آمریکا، شیطان بزرگ حقیقت است.

امیر پوردستان افزود: پس از برجام، آمریکایی‌ها سعی کردند از طریق کشورهای اروپایی جای پایی برای خودشان در ایران پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری و هدایت عالمانه و حکیمانه ایشان، جای پای آمریکاییها در ایران قطع شده است، اما آنها تصور می‌کردند که پس از برجام می‌توانند از طریق برخی کشورهای اروپایی جای پایی برای خود فراهم کنند.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به هوشیاری مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با هدایت‌های ایشان، این جای پا نیز از آنها گرفته شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از گروهک‌های تروریستی و تهدیدشان برای ایران چیست، گفت: ما روی آنها اشراف کامل داریم، چه در عراق و چه در افغانستان بر روی آنها مسلط هستیم.

امیر پوردستان همچنین ادامه داد: اگر از مرز 40 کیلومتری را که مشخص کرده‌ایم بخواهند عبور کنند با پاسخ تند ما مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما لحظه به لحظه اقدامات گروهک‌های تروریستی را رصد می‌کنیم، گفت: اگر آنها اقدامی کنند، حتما پاسخ تندی را از جانب ایران دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۹
  • بسیجیان ارتش

توسعه خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی نداجا

بسیجیان ارتش | سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۹ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

توسعه خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی نداجا

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش از توسعه خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی این نیرو خبر داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه رزمایش بزرگ نیروهای مسلح که در جوار حرم امام راحل برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر توانمندی‌های این نیرو برای حضور در آب‌های آزاد، اظهار داشت: ما در این رابطه باید خط تولید ناوشکن‌ها و شناورهای رزمی خود را توسعه دهیم، که به‌حمدالله امروز این امر محقق شده و شناورهایی نظیر ناوشکن سهند، شیراز و ناو موشک‌انداز کلاس سینا در دست ساخت است.

 وی با بیان اینکه آنچه در رژه امروز مشاهده کردید، قسمتی از توانمندی ما است، زیرا مشکل ما این است که نمی‌توانیم یک ناوشکن یا ناو را به صحنه بیاوریم، افزود: اگر این اتفاق می‌افتاد آن وقت دشمنان اقتدار و عظمت نیروی دریایی ارتش را ملاحظه می‌کردند.

وی حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد را نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود: نیروی دریایی با تکیه بر متخصصان و دانشمندان داخلی خود هیچ محدودیتی برای تأمین نیازهایش ندارد و سامانه‌ها و تجهیزات بومی به دفعات در رزمایش‌های مختلف تست شده‌اند.

امیر سیاری افزود: حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و این نیرو با تکیه بر متخصصین و دانشمندان داخلی خود هیچ محدودیتی را برای تامین نیازهایش ندارد و سامانه‌ها و تجهیزات بومی به دفعات در رزمایش‌های مختلف تست شده است.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۹
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نیروهای مسلح کشورمان آماده دفاع همه‌جانبه هستند/ تهدیدات آمریکایی‌ها توخالی است

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران، آماده دفاع همه‌جانبه از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی هستند و با پشتیبانی ملت از مرزها دفاع همه‌جانبه انجام می دهند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح به واسطه پشتیبانی مردم و رهبر انقلاب در بهترین وضعیت و آمادگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، نیروهایی سرزنده و با نشاط هستند، افزود: ما هر روز فناوری جدیدی را به ثمر خواهیم رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای مسلح ایران، آماده دفاع همه‌جانبه از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی هستند و با پشتیبانی ملت از مرزها دفاع همه‌جانبه انجام می‌دهند.

سرلشکر فیروزآبادی تهدیدات برخی کشورها و آمریکایی‌ها علیه ایران را تو خالی دانست و گفت: البته برخی نیز از روی ترس مردم جیغ می‌زنند که در این شرایط باید گفت تهدیدی متوجه ملت ایران نیست.

وی اضافه کرد: هر کسی که دُرّ گران‌بهایی دارد برای حفظ آن تلاش می‌کند و ملت ایران نیز به رهبری امام خامنه‌ای از این داشته‌ها دفاع خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این ملت و رهبری نیاز به دفاع همه‌جانبه دارند، اظهار داشت: در دکترین دفاعی ما، دفاع از ملت‌های مسلمان و آزاده جهان اصل مسلمی است زیرا امروز دست آمریکا، اسرائیل و انگلیس در دست تروریست‌های منطقه است.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه تروریست‌های منطقه را سرانگشتان قدرت‌های جهان دانست و گفت: ما که خواهان مبارزه با استکبار هستیم، باید در مقابل سرانگشتان آنها در منطقه نیز ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: همه کشورهای منطقه بدانند که آمریکا، اسرائیل و انگلیس پشتیبان تروریست‌ها هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که جمهوری‌خواهان در آمریکا برجام را کاغذپاره خوانده‌اند و ایران را نیز تهدید نظامی کرده‌اند، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: آنها آدم‌های مرتجعی هستند و می‌خواهند به شرایط دوران ریاست جمهوری بوش دیوانه بازگردند. بوش تمام تلاش خود را کرد تا به ایران حمله کند، اما نتوانست.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکا معتقد است که می‌تواند حمله را آغاز کند، اما نمی‌تواند پاسخگوی پاسخ‌های احتمالی آن باشد، افزود: جمهوریخواهان اگر بخواهند راه بوش را ادامه دهند، نمی‌توانند با ایران وارد جنگ شوند؛ جنگ برای آنها حاصلی نخواهد داشت؛ زیرا جمهوری‌خواهان فقط شعار توخالی می‌دهند.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۸
  • بسیجیان ارتش

چند جلد کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد

بسیجیان ارتش | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: چند جلد کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد

 

 پایگاه مردمی ارتش ::کتاب‌های جدید دفاع مقدس به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش با حضور امیر پوردستان در فرهنگسرای امام(ره) رونمایی شد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، 4 جلد کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس صبح امروز با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام(ره) رونمایی شد.

این کتب شامل کتاب ارش در گذر از بحران های انقلاب اسلامی (پیوند ماندگار) و 3 جلد از تقویم تاریخ دفاع مقدس (جلدهای 28 تا 30) به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و چند جلد کتاب دیگر با نام های «مرصاد»، «اطلس پدافندی»، «طلوع فجر»، «نبرد در شرایط سخت»، «ایوب تا ثریا»، «آتا»، «ایل، ارتش، ایران» و «من زنده ام» به همت نیروی زمینی ارتش بود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دادبین و امیر محمدی فر از پیشکسوتان ارتش در جنگ تحمیلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۵۵
  • بسیجیان ارتش

شخصیت‌های حاضر در مراسم یادبود پدر فرمانده ناجا

بسیجیان ارتش | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۲۷ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شخصیت‌های حاضر در مراسم یادبود پدر فرمانده ناجا

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::مراسم یادبود پدر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی، و فرمانده کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، مراسم یادبود پیرغلام اباعبدالله‌الحسین(ع) مرحوم مرتضی اشتری پدر سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز با حضور جمعی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

اسامی شخصیت‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی حاضر در این مراسم به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام والملسمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه،  نوبخت سخنگوی دولت، سردار قاسم رضایی، سردار مؤمنی جانشین فرمانده ناجا، سرلشکر ایزدی، سرلشکر سلیمی فرمانده سابق کل ارتش، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، سردار وحیدی رئیس سازمان تحقیقات راهبردی دفاعی، سردار قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار نجات معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، امیر حبیبیان، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، غلامعلی حداد عادل، اسماعیل کوثری، محمدحسن غفوری‌فرد، حجت‌‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حاج منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، و حاج حسین سازور.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۷
  • بسیجیان ارتش

پیام تشکر سردار جلالی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

بسیجیان ارتش | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پیام تشکر سردار جلالی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ایشان قدردانی کرد.

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به دنبال حکم انتصاب سردار سرتیپ غلامرضا جلالی به‌عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از سوی فرماندهی معظم کل قوا، وی طی پیامی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

محضر مبارک حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و آرزوی طول عمر پر برکت همراه با سلامت و شادابی در هدایت الهی کشتی انقلاب اسلامی در طوفان حوادث؛ از حسن نظر و اعتماد حضرتعالی به این سرباز کوچک در واگذاری مسئولیت خطیر ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور کمال تشکر را دارم.

امیدوارم با دعای خالصانه و هدایت فرماندهی و رهبری حضرتعالی بتوانیم با یک حرکت جمعی ملی متشکل از دولت و ملت، با همدلی و همزبانی و رویکردی بسیجی و جهادی، کشور عزیز و اسلامی‌مان را در برابر تهدیدات، امن و مصون نموده و آمادگی‌های دفاعی کشور را با رویکرد پدافند غیر عامل روز به روز افزایش دهیم.

با تشکر مجدد

سرباز کوچک شما
سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۵
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ارتقا و گسترش سامانه‌های دفاعی ارتش/ حضور گسترده آجا در عرصه‌های سازندگی کشور

 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده کل ارتش در پیامی تصریح کرد: ارتش ضمن ارتقا و گسترش سطح کیفی و کمّی سامانه‌های دفاعی، تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا همچون گذشته حضوری گسترده و مؤثر در تمامی مرحله‌های سازندگی کشور و مقابله با تهدیدات را از خود به نمایش خواهد گذاشت.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پس از سلام و صلوات به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و روح پر فتوح  امام راحل و با اهداء سلام به فرماندهی معظم کل قوا

سلام خدا به دلاورمردان ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران و تمامی آنانی که در آزمون عهد به ولایت، وفادار ماندند و در راه صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سر و جان دادند.

هفته دفاع مقدس بیانگر خاطره های بیاد ماندنی از حماسه و دلاوری‌های مردم و رزمندگان اسلام در حفظ دستاوردها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران می باشد. مقاومت جانانه مردم در طی هشت سال دفاع همه‌جانبه و تحمل سختی ها در مقابل هجوم دشمن متجاوز، موجب شد تا شاهد به زانو درآمدن دشمنان و عزت و سرافرازی امت مسلمان و استحکام حکومت ولایی و تمامیت ارضی کشور و حصول خودباوری در عرصه دانش، پژوهش، فناوری و نیل به اهداف بلند در سازندگی ایران اسلامی گردد. بی گمان منشأ این پیروزی ها و موفقیت ها تبلور روح ایمان و وحدت در رزمندگان اسلام و در پرتو توجهات حق تعالی بوده است.

سی و پنجمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور ایامی است که دشمن بعثی با وجود حمایت های استکبار جهانی در نبردی نابرابر قصد حذف انقلاب نوپا و شکوهمند ایران اسلامی را داشت اما با نصرت و یاری الهی و رهبری پیامبرگونه امام راحلمان و رشادت، ایثار و مقاومت فرزندان خداجوی این مرز و بوم اندیشه پلید و شوم ستیزه جویان و تجاوزگران را زدود و محو کرد و اذهان مردم دنیا را در حقانیت امت قهرمان ایران اسلامی اثبات نمود.

این ایام که با روز عرفه و عید سعید قربان و همچنین ولادت با سعادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)، تقارن یافته بر معنویت آن افزوده است.

اینک و به فضل الهی همان ارتشیانی که با خلق صحنه‌های ناب همراهی و همدلی با حضرت امام(ره) و مردم در دوران انقلاب و با خلق حماسه های ایثار و شهادت درصحنه های رزم دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند، با تکیه بر بصیرت جوانان مومن و متعهد و ولایتمدار ایران اسلامی ادامه‌دهنده این راه خواهند بود و ضمن تأکید بر آمادگی روحی و رزمی و ارتقا و گسترش سطح کیفی و کمّی سامانه‌های دفاعی، تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا همچون گذشته حضوری گسترده و موثر در تمامی مرحله های سازندگی کشور و مقابله با تهدیدات را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

اینجانب ضمن تبریک اعیاد و هفته بزرگداشت دفاع مقدس به تمام همسنگرانم، به‌ویژه فرماندهان و کارکنان حماسه‌ساز و غیور ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره این ایام را با عنوان «ما می‌توانیم؛ با همدلی و همزبانی» گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام شهیدان و شهدای والامقام انقلاب و جنگ تحمیلی، به‌ویژه شهدای گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهدای عملیات افتخارآمیز ثامن‌الائمه(ع) و فرماندهان شهید که جان بر سر بیعت و پیمان گذاشتند تا به مدد خداوند، حافظ کیان نظام مقدس اسلامی و منتظران حضرتش باشند درود می‌فرستم و عزت عظمت بیش از پیش کشور عزیزمان را در پرتو عنایات یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی‌عصر(عج) و فرماندهی مدبرانه و دوراندیشانه نایب برحق آن حضرت، فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۴
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

آمریکا دشمن دیرینه انقلاب است و حتی با امضای توافق هم دست از کینه‌توزی برنمی‌دارد

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکایی‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال ریشه کن کردن نظام اسلامی بودند و امروز هم حتی با امضای توافق، دست از کینه‌توزی با ملت ایران بر نمی‌دارند.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتب جدید دفاع مقدس که در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای آمریکایی ها مثل یک شوک ایدئولوژیک بود که معادلات آنها را بهم زد.

وی با بیان اینکه نفی سلطه و ولایت فقیه، ادبیاتی بود که انقلاب اسلامی آن را بوجود آورد، تصریح کرد: اینها مهمترین مواردی بودند که آمریکایی ها را عصبانی کرد.

پوردستان با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها از 23 بهمن 57 می‌خواهند ریشه انقلاب اسلامی را بزنند، تاکید کرد: امروز هم با امضای توافق دست از دشمنی خود بر نمی‌دارند.

وی با بیان اینکه ارتش به شایستگی به وظایف خود در دفاع از انقلاب عمل کرد، گفت: برخی ارتش را متهم می‌کنند و می‌گویند ارتش در آغاز جنگ تحمیلی آماده نبود، اگر این طور است چطور در همان روزهای اول، 140 فروند از هواپیماهای ما به خاک دشمن هجوم بردند؟

پوردستان تصریح کرد: امروز هم ارتش همه تهدیدات دشمن را رصد کرده و آماده دفاع از انقلاب است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار کتب جدید در حوزه دفاع مقدس، گفت: همیشه خلا تاریخ مدون را در این حوزه احساس کردیم و امیدواریم با این تلاش‌ها، این کمبودها جبران شود.

انتهای پیام/
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۳
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نباید دشمن را ضعیف معرفی کنیم/ 575 ارتشی قبل از جنگ در کردستان به شهادت رسیدند

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: اگر بخواهیم حقیقت دفاع مقدس را روایت کنیم‌، باید همه مباحث مرتبط با آن را باز گو کنیم؛ چراکه اگر دشمن را ضعیف جلوه دهیم، حقیقت را نگفته‌ایم.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم سید ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارتش برگزار شد، گفت: باید قدردان ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس باشیم؛ البته نمی‌توان گفت که سالگرد وقوع جنگ تحمیلی را جشن می‌گیریم؛ چون در طول جنگ فقط 2500 کودک به شهادت رسیدند؛ به همین خاطر هفته دفاع مقدس، هفته گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و عموم ایثارگران است.

وی افزود: صدام گمان می‌کرد که با بمباران فرودگاه‌های ایران می‌تواند نیروی هوایی ما را ناکارآمد کند؛ اما شاهد بودیم که چند ساعت پس از تجاوز عراق هواپیماهای کشورمان عملیات انجام دادند و روز بعد از آن نیز نیروی هوایی ارتش عملیات 140 فروندی را انجام داد.

امیر گلفام با اشاره به اینکه نباید دشمن را ضعیف معرفی کنیم، تأکید کرد: اگر بخواهیم حقیقت دفاع مقدس را روایت کنیم‌، باید همه مباحث مرتبط با آن را باز گو کنیم؛ بنابراین اگر دشمن را ضعیف جلوه دهیم، حقیقت را نگفته‌ایم؛ چرا که او بسیار قوی و از حمایت‌های گسترده کشورهای غربی و شرقی برخوردار بود؛ اما مدیریت و رهبری امام(ره) و جان‌فشانی رزمندگان موجب شد تا دشمن نتواند به خواسته‌های خود برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اول مهر شش عنوان کتاب دفاع مقدس که اسنادی هستند، به همراه سه قبضه شمشیر تاریخی ازجمله شمشیر «مختار ثقفی» را در موزه نظامی سعدآباد، رونمایی خواهیم کرد، افزود: دوم مهر نیز مراسم شب خاطره خلبانان هوانیرو در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود؛ خلبانانی که در تمام مراحل دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشتند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا سپس به برگزاری همایش فرماندهان شهید لشکر 92 زرهی در چهارم مهر در فرهنگسرای اندیشه اشاره کرد و بیان دشت: لشکر 92 زرهی اهواز با دستور مقام معظم رهبری که در زمان محاصره سوسنگر نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند به کمک رزمندگان محاصره شده در سوسنگرد شتافتند و با کمک سایر رزمندگان توانستند محاصره سوسنگرد را بشکنند.

وی همایش تجلیل از خانواده شهدا و فرماندهان عملیات ثامن‌الائمه(ع) در باغ‌موزه دفاع مقدس که یکشنبه هفته آتی برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: نصب تندیس شهید اشراف در پارک کوهسار که یک دور قرآن را کتابت کرده بود، برگزاری مراسم تجلیل از فرماندهان شهید کلاهدوز، فکوری، جهان‌آرا و فلاحی که هواپیمای آنها سال 60 در کهریزک سقوط کرد و نصب و رونمایی از تندیس شهید فلاحی در خیابان شهید فلاحی تهران، بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس امسال است.

امیر گلفام همچنین با تاکید بر نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس عنوان کرد: امام خمینی(ره) از سال 42 با ارتش ارتباط داشتند و ارتش نیز قبل از دفاع مقدس سنگربان انقلاب اسلامی بود، به‌طوری که 575 ارتشی قبل از دفاع مقدس در کردستان به شهادت رسیدند در واقع این نشان می‌دهد ما قبل از وقوع جنگ تحمیلی در کردستان با دشمن می‌جنگیدیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خلبانان شرکت‌کننده در عملیات «کمان 99» تصریح کرد: ما به هیچ عنوان در ابتدای جنگ غافلگیر نشدیم، و طرح‌های زیادی را برای ناکامی عراق پیش‌بینی کرده بودیم؛ که از جمله آنها می‌توان به عملیات 140 فروندی اشاره کرد؛ لذا اکنون برای یادآوری آن حماسه به یاد ماندنی، همایش تجلیل از خلبانان شرکت کننده در عملیات «کمان 99» را در دانشگاه شهید ستاری برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۲
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: جانبازان گویای جنایات قدرت‌های حامی صدام هستند/ صبر همسران جانبازان یک حماسه است

 

 پایگاه مردمی ارتش ::حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلای بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین‌المللی است.

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری فارس  که از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) و در آستانه هفته دفاع مقدس، به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای هفتاد درصد که  همزمان چشمان و یک یا دو عضو بدن خود را از دست داده اند و همچنین خانواده های آنان، از نزدیک دیدار و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از دیدار با جانبازان و خانواده های آنان در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج ها و مشکلات جسمی جانبازان، اجر آنان را به دلیل این امتحان سخت، مضاعف و رو به افزایش دانستند و خاطرنشان کردند: جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی است.

ایشان تأکید کردند: جانبازان، از یک طرف گویای جنایات قدرتهایی هستند که از صدام حمایت کردند و از طرف دیگر نشان دهنده عظمت و بزرگواری امام راحل (ره) و انقلابی هستند که توانست چنین انسانهای والامقامی را تربیت کند و به جبهه ها بفرستد.

رهبر انقلاب اسلامی صبر همسران جانبازان و تحمل آنها بر رنج و سختی خدمت به جانبازان را ایثارگری واقعی و یک جهاد و حماسه خواندند و همسران جانبازان و فرزندان و بستگان آنان را به حفظ این ثروت عظیم معنوی و مراقبت از آن توصیه کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان گزارشی از خدمات این بنیاد به ایثارگران و خانواده‌های شهدا، گفت: تجلیل از ایثارگران، تجلیل از حماسه آفرینانی است که الگو شدند و در مقابل زورگویان بین المللی راه مبارزه را به مجاهدان آموختند.

همچنین سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان، تاکید کرد: ایثارگرانی که مدال افتخار جانبازی به گردن آویخته اند، هیچگاه مسئولیت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تمام‌ شده تلقی نکرده و با حضور در عرصه های مختلف با عزمی راسخ رسالت خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۸
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: آشنایی با مرز پدافند ایران و هواپیماهای آمریکایی در جنوب شرق/ شناسایی در کمتر از ۲ دقیقه

 

 پایگاه مردمی ارتش ::اهداف هوایی در کمتر از ۲ دقیقه شناسایی، سپس تصمیم‌گیری شده و در صورت لزوم، اقدام کنشی انجام می‌شود.

 به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- هشدار به پرنده‌های بیگانه -چه بدون سرنشین و چه با سرنشین- توسط سامانه های پدافند هوایی کشورمان در سالهای اخیر خصوصا بسیار چشم‌گیر بوده و در مقاطع مختلف، اخبار برخی از این اخطارها توسط پدافند هوایی منتشر می‌شود که یکی از نمونه‌های اخیر و مشهور آن اخطار به هواپیمای ایساف-140 حامل بیش از 100 سرباز آمریکایی بود که بدون معرفی، قصد عبور از فضای کشورمان را داشتند که این هواپیما در تاریخ 14 شهریور 93 توسط سامانه های پدافندی کشور شناسایی و در فرودگاه بندرعباس به زمین نشانده شد.

اما این اخطار از کدام ایستگاه پدافند به آمریکایی داده شد؟

* ایستگاه پدافندی جاسک؛ ماموریت: کشف و رهگیری

ایستگاه راداری شهید فضل‌الله کشاورزی (جاسک) در سال 1350 به منظور پوشش هوایی و راداری جنوب تنگه هرمز تا چابهار تاسیس و تحویل نیروی هوایی ارتش شد و پس از جدا شدن قرارگاه پدافند هوایی از نیروی هوایی این ایستگاه در اختیار قرارگاه قرار گرفت و در حوزه‌های کشف و رهگیری به انجام ماموریت می‌پردازد.

به گزارش فارس، ایستگاه‌های راداری مختلفی در محدوده جنوب شرق کشور مستقر شده‌اند.

با توجه به اینکه اقدامات مناسبی در خصوص هدایت، تمرکزی و اقدام غیرتمرکزی در پدافند هوایی کشور صورت گرفته در حال حاضر در پدافند علاوه بر ADOC ها به عنوان مراکز کنترل (پایش) و گزارش و ... در قرارگاه پدافند هوایی سازماندهی شده و استقرار یافته‌اند و به این ترتیب تمام آسمان جنوب شرق کشور را به خوبی رصد می‌کنند.

این بخش‌ها مشتمل بر مجموعه شبکه‌های راداری هستند و تجمیع اطلاعات دریافتی از این شبکه‌های راداری و پایگاه‌های بصری (که در طول منطقه گسترده شده و بالغ بر 300 پست دیده‌بانی را در برمی‌گیرد) در SOC مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

* شناسایی در کمتر از 2 دقیقه

به گفته یکی از فرماندهان این مرکز، اهداف در کمتر از 2 دقیقه شناسایی می‌شوند و سپس تصمیم‌گیری شده و در صورت ضرورت، اقدام راه‌کنشی در نظر گرفته می‌شود که این اقدام یا هواپایه (از طریق هواپیماهای اسکرمبل و هدایت افسران کنترل شکاری) انجام می‌شود یا زمین‌پایه است که برای این منظور، سامانه‌های موشکی و توپخانه مناسب در ارتفاع‌های بلند، متوسط و پست در اختیار این ایستگاه است.

بنا بر این گزارش، اطلاعات هواپیماهایی که از تهران به مقصد جاسک یا چابهار به این ایستگاه می‌رسد، وقتی سامانه راداری  موقعیت آن اطلاعات را می‌گیرد با اطلاعات موجود مقایسه شده و اگر با همدیگر انطباق داشت، عملیات شناسایی کامل می‌شود.

* انهدام متجاوز در صورت لزوم

این ایستگاه البته پس از شناسایی، مسئولیت مراقبت نیز دارد و اگر پرنده شناسایی شده متعلق به دشمن بود آنگاه سامانه جنگ‌افزارهای توپخانه‌ای و موشکی وارد عمل شده و اگر لازم باشد تا مرحله انهدام نیز پیش می‌رود.

لازم به ذکر است که پدافند هوایی جنوب شرق از گروه‌های پدافندی متعددی تشکیل شده و تمام پروازهای نظامی و غیرنظامی در بخش بزرگی از کشور از غربی‌ترین نقاط و جزایر خلیج فارس تا شرقی‌ترین نقطه در جنوب شرق و آن سوی مرزهای کشور را برای اقدام به موقع رصد می‌کند.

جنوبی‌ترین نقطه کشور تا مرکزیت جغرافیایی ایران را زیر چتر پدافندی خود دارد و با وسعت منطقه واگذاری، بزرگترین منطقه پدافندی کشور محسوب می‌شود. این منطقه به عنوان منطقه ششم پدافند هوایی سازماندهی شده و استقرار یافته است.

* شرکت در عملیات دستگیری ریگی

از جمله اقدامات مهمی که این منطقه در آن نقش اساسی داشت، دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله در اسفند 89 بود که با یک شناسایی به موقع و اقدام امنیتی خوب پدافند، هواپیماهای جنگنده و رهگیر F4 و F14 نهاجا با هدایت پدافند هوایی جنوب شرق توانستند هواپیمای حامل آن شرور را در بندرعباس به زمین بنشانند.

از آنجا که این ایستگاه در یکی از نقاط و موقعیت‌های بسیار حساس کشور یعنی در مجاورت تنگه هرمز قرار دارد و نیز با توجه به موقعیت و ماموریت‌های خاص این ایستگاه مثل کشف و رهگیری، به گفته یکی از فرماندهان این منطقه، هواپیماهای شناسایی کشورهای ائتلاف مثل آمریکا بارها در رادار این ایستگاه قرار گرفته و با هشدارهایی که به آنها داده شده منطقه را ترک کرده‌اند.

منطقه جاسک به عنوان یکی از دور افتاده‌ترین و بد آب و هواترین نقاط کشور، یکی از 3700 نقطه‌ایست که به گفته امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، مراکز پدافند هوایی در آنها مستقر هستند.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۷
  • بسیجیان ارتش

برگزاری رزمایش تخصصی یگان‌های مهندسی نزاجا برای نخستین بار

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

برگزاری رزمایش تخصصی یگان‌های مهندسی نزاجا برای نخستین بار

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری دو رزمایش تخصصی جنگ الکترونیک و یگان‌های مهندسی این نیرو در پاییز امسال خبر داد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: رزمایش‌های نیروی زمینی از مهرماه سال جاری مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال هم طبق سنوات گذشته نیروی زمینی علاوه بر برگزاری رزمایش‌های عمومی با حضور تمامی رسته‌های این نیرو، رزمایش‌های تخصصی را نیز به‌طور مستقل برگزار می‌کند.

امیر حیدری گفت: مهمترین رزمایش تخصصی که در سال جاری برای نخستین بار انجام می‌گیرد رزمایش یگان‌های مهندسی نزاجا است؛ که تحرک، پویایی، سرعت عمل و نوآوری از مختصات این نیرو است.

جانشین فرمانده نزاجا تصریح کرد: با توجه به اهمیت جنگ‌الکترونیک در فضای امروز، رزمایش تخصصی و جنگال را نیز در دستور کار خواهیم داشت؛ که غالب این رزمایش‌ها در فصل پاییز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۶
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

برگزاری یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش/ برپایی نمایشگاه دستاوردهای نهاجا

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::ویژه‌برنامه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس اعلام شد.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از    دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید نصیرالاسلامی معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا گفت: با توجه به تقارن ایام هفته دفاع مقدس با روز عرفه و عید سعید قربان و همچنین ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع) برنامه‌های این هفته با فضای معنوی همسو خواهد شد.

وی در تشریح برنامه‌های این نیرو در هفته دفاع مقدس گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس، فرماندهان و مسئولین با حضور در بارگاه ملکوتی امام خمینی(ره) با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد و بعد از ظهر همان روز نمایشگاه هوایی در پایگاه شهید لشگری افتتاح خواهد شد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا افزود: در دومین روز از هفته دفاع مقدس نیز، از پیشکسوتان و خلبانان شرکت‌کننده در عملیات اولین پاسخ و 140 فروندی (که در تاریخ 31 شهریور و اول مهر سال 59 علیه رژیم بعث عراق انجام شده) در دانشگاه شهید ستاری تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی اظهار داشت: برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، تقدیر از سربازان وظیفه در ستاد و کلیه یگان‌های تابعه نیروی هوایی در دستور کار قرار دارد و فرماندهان و مسئولین این نیرو و یگان‌های تابعه با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار و از آن‌ها تجلیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: ضمن برگزاری دعای روز عرفه در کلیه یگان‌ها و منازل سازمانی نهاجا،  محافل انس با قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های این نیرو نیز برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این نیرو و  مسابقات فرهنگی از قبیل مقاله‌نویسی، کتاب‌خوانی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان با محوریت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، در کلیه یگان‌ها پیش‌بینی شده و فیلم‌های سینمایی مرتبط با ایام هفته دفاع مقدس در سینماهای نیروی هوایی به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بیان داشت: در این ایام فرماندهان و مسئولین یگان‌های نیرو با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد.

وی گفت: ضمن تولید مقالات و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مناسب در خصوص نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس، هماهنگی‌های لازم برای حضور پیشکسوتان در برنامه‌های زنده تلویزیونی و رادیویی نیز انجام شده است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا در پایان اظهار داشت: با همکاری شهرداری منطقه 13 یادواره شهدای نیروی هوایی نیز  در سالن کوثر شهرداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۵
  • بسیجیان ارتش

دوشنبه؛ رونمایی از کتاب «پیوند ماندگار» با حضور امیر پوردستان

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امیر پوردستان

 

پایگاه مردمی ارتش ::مراسم رونمایی از کتاب «پیوند ماندگار» با حضور حسینیان،آل‌هاشم و پوردستان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری تسنیم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس از کتب «ارتش در گذار از بحران‌های انقلاب اسلامی (پیوند ماندگار)» و جلدهای 28، 29 و 30 «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام  سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی می‌کند.

این مراسم ساعت 10 صبح، دوشنبه 30 شهریورماه 1394 در فرهنگسرای امام (ره) به نشانی نیاوران، خیابان باهنر، بین جماران و سه راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۴
  • بسیجیان ارتش

دفاع مقدس مظهر عزت و اقتدار ملت ایران است

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در یادواره شهدای پدافند هوایی در کاشان گفت: دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف، بزرگ و ولایتمدار ایران است.

امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی شامگاه جمعه در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان اظهار داشت: مراکز پدافند هوایی به سه هزار و 700 نقطه در کشور گسترش یافته است.

وی افزود: این مراکز قبل از شروع جنگ تحمیلی حدود یکصد و در طول جنگ تحمیلی به 400 نقطه رسیده بود.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی به برکت ساخت دستگاه ها و تجهیزات داخلی خاطرنشان کرد: ایران بیشترین اخطارهای هوایی را به هواپیماهایی که قصد تجاوز به حریم کشور را داشته اند، در منطقه اعلام کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: سازمان بین المللی هوانوردی جهان، آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن ترین آسمان در خاورمیانه اعلام کرده است.

وی همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته ای در خصوص بازدید از مراکز نظامی ایران تصریح کرد: آنها اشرافیت اطلاعاتی به ما ندارند و در پی کسب اطلاعات از مراکز نظامی و حساس ما هستند که ملت ایران هرگز چنین اجازه ای را به آنان نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای در سال 87 تاسیس شد، افزود: این یگان بطور کامل تخصصی و برای مواجهه با حملات هوایی دشمن پایه ریزی شده است.

وی نعمت قدرت و تصمیم گیری براساس منافع علمی و اراده ملت، عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور و نعمت سرباز ولایت بودن را از جمله دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی برشمرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف، بزرگ و ولایتمداری ایران است.

وی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان بزرگترین نعمت دفاع مقدس نام برد و یادآور شد: ما باید همواره یاد شهدا و خانواده معزز آنها را پاس بداریم و در برابر تهاجم دشمنان متحد و منسجم تر شویم.

امیر اسماعیلی از دفاع مقدس به عنوان دفاع اعتقادی یاد کرد و اظهار داشت: در آن زمان این همه رسانه نبود و فقط جوانان منتظر کلام نورانی امام راحل بودند تا در لبیک به ندای رهبر خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح برای دفاع از اسلام و کشور سینه سپر کنند.

وی در خصوص مسائل فرهنگی جامعه گفت: بیش از 20 سال است که مسائل فرهنگی دغدغه مقام معظم رهبری است و باید مراقب باشیم، دشمن بدنبال تصرف مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه هویت ما را نشانه گرفته و بدنبال تسخیز اذهان، افکار و عقاید ماست.

گفتنی است؛ شهرستان کاشان هزار و 700 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۲
  • بسیجیان ارتش

ویژه‌برنامه‌های قرارگاه پدافند هوایی در هفته دفاع مقدس

بسیجیان ارتش | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۰ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ویژه‌برنامه‌های قرارگاه پدافند هوایی در هفته دفاع مقدس

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اعلام شد.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از    دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عدیده معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اهم برنامه‌های این قرارگاه به‌منظور گرامیداشت این هفته را تشریح کرد.

حجت الاسلام عدیده در این زمینه اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است؛ که در تمامی یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در سطح کشور اجرا می‌شود.

معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی گفـت: برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، تقدیر از سربازان نمونه همزمان با روز سرباز، تجلیل از نقش روحانیت در دفاع مقدس، قدردانی از جایگاه زنان در دفاع مقدس، برپایی محافل انس با قرآن در تهران و شهرستان‌ها، انجام تبلیغات محیطی و میدانی، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره و اعزام سخنرانان نظامی به مدارس ازجمله برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی افزود: در حوزه برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌ای هم تولید برنامه‌های تلویزیونی با موضوع تبیین نقش پدافند هوایی در دفاع مقدس، تهیه مقالات، انجام مصاحبه‌ی فرماندهان و پیشکسوتان پدافند هوایی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون، و تولید و پخش گزارش‌های خبری از صدا و سیما برای گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۰
  • بسیجیان ارتش

افزایش گستره پدافند هوایی کشور به ۳۷۰۰ نقطه

بسیجیان ارتش | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از افزایش گستره پدافند هوایی کشور به ۳۷۰۰ نقطه خبر داد و گفت: بر اساس اعلام نظر سازمان هواپیمایی ایکائو در کانادا، ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه را دارد

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری تسنیم از کاشان، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی شامگاه جمعه در ‌یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت‌الله سعیدی در مدرسه آسیه کاشان، نعمت قدرت تصمیم‌گیری بر اساس اراده مردم و منافع ملی و نعمت سرباز ولایت بودن را از ‌دستاوردهای پدافند هوایی برشمرد.

وی، ‌به 2500 شهید شهرستان کاشان و آران وبیدگل اشاره کرد و اظهار داشت: 1700 شهید مربوط به شهرستان کاشان و 800 شهید از آران وبیدگل تقدیم انقلاب شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، خون شهدا را هزینه اقتدار جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: نباشد روزی که دشمن از ما بخواهد این خون لخته شود که آرزوی آن را با تمام اجداد و نیاکانش به گور خواهد برد.

وی با تاکید بر اینکه در ‌عصر جدید نمونه‌ای همانند امام راحل وجود ندارد، خاطر‌نشان کرد: امام راحل انقلابی را به پشتوانه ملت حادث کرد که یک کارخانه به تمام معنا انسان سازی بود.

امیر اسماعیلی، دفاع مقدس را مهمترین امتحان در این کارخانه انسان‌سازی نام برد و افزود: دفاع مقدس ایران دفاع قرآن محور، جانانه و دفاع تمام اسلام در برابر تمام کفر بود. دستاورد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دستاوردهای امام (ره) و دفاع‌مقدس است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) حضور همیشه در صحنه و حداکثری مردم در تمامی مناسبت‌های انقلابی و تاریخ را از دستاوردهای اجتماعی دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: حضور ملت ایران در عرصه‌ها همواره هراس استکبار جهانی را فراهم کرده است. آنچه در مذاکرات دنبال شد و آن‌ها در حاشیه گفتند، این بود که «مرگ بر آمریکا» را نگوئید چراکه از حضور همیشگی ‌و در صحنه بودن این ملت هراس دارند.

وی با تاکید بر اینکه ‌بر اساس اعلام نظر سازمان هواپیمایی ایکائو در کانادا، ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه را دارد، افزایش 3 برابری تعداد پروازهای عبوری دارای مجوز از آسمان هوایی ایران از تیرماه سال گذشته تاکنون را یادآورشد و گفت: در طول 24 ساعت شبانه‌روز بیش از 1200 هواپیما از آسمان کشور ‌با وجود نقاط  حساس عبور می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با تشریح علل تشکیل قرارگاه پدافند هوایی به دستور مقام معظم رهبری در سال 87 افزود: از شروع جنگ تحمیلی حدود 600 نقطه، در طول جنگ تحمیلی 400 نقطه و امروز 3700 نقطه گسترش در قرارگاه پدافند هوایی ارتش وجود دارد.

وی درباره مسائل فرهنگی نیز خاطرنشان شد: مسئله فرهنگی بیش از 2 دهه است که دغدغه مقام معظم رهبری است که در این زمینه تاکید شبیخون فرهنگی را نام برده‌اند تعبیری که در هیچ یک از مسائل سیاسی، اجتماعی و نظامی به‌کار نبردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه دشمن هویت ما برای تصرف اذهان، افکار و عقایدمان نشانه گرفته است، تصریح کرد: امروز دقت و مواظبت فرهنگی ما این است که خاکریز دشمن را در پشت بام خانه‌های خود قرار ندهیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۷
  • بسیجیان ارتش

پایگاه مردمی ارتش

جدیدترین رادار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با نام «قائم آل محمد» در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

برد این رادار 1000 کیلومتر بوده که با نصب شدن در مناطق مختلف پدافندی می‌تواند نقش موثری در رصد تحرکات منطقه‌ای داشته باشد. به گفته امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی این رادار در حال نصب و راه اندازی در یکی از نقاط کشور است.

چندی پیش نیز دومین رادار سه بعدی برد بلند با نام «قدیر» در جنوب غرب کشور با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به بهره‌برداری عملیاتی رسید.

رادار کیهانی سپهر با برد 2هزار و 500 تا 3هزار کیلومتر نیز در مرحله تولید و نصب قرار دارد و تست‌های اولیه آن در میدان انجام شده است



بازگشت ناوگروه سی و پنجم نداجا/ اعزام ناوهای جماران و بوشهر به آب‌های آزاد

اعزام ناوهای «جماران» و «بوشهر» به آب‌های آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش، از بازگشت ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش تا اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: سی و ششمین ناوگروه نداجا متشکل از ناو بوشهر و ناوشکن جماران به آب‌های آزاد اعزام می‌شو‌ند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به تاثیرگذاری حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد، اظهار کرد: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش تا پایان این هفته وارد آب های سرزمینی می‌شود.

وی افزود: سی و ششمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از ورود ناوگروه سی و پنجم، مأموریت خود را آغاز خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ناوگروه سی و ششم از ناو لجستیک "بوشهر" و ناوشکن "جماران" تشکیل می‌شود. ناوگروه سی وپنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی "بندرعباس" و ناوشکن "الوند" بود که اوایل تیرماه ماموریت خود را آغاز کرد؛ این ناوگروه پس از ۹۰ روز دریانوردی، این هفته به آب های سرزمینی باز می‌گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت ناوگروه‌های ایرانی در آب های آزاد را تأمین امنیت خطوط کشتیرانی، مبارزه با تروریست دریایی و به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا در آب های آزاد جهان همچون هندوستان، سریلانکا، خط استوا، جزایر اندونزی، تنگه مالاکا، دریای چین، اقیانوس آرام، کانال سوئز، خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس هند شمالی و جنوبی حضور پیدا کرده اند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۱
  • بسیجیان ارتش