پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

محبوب ترین مطالب

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

نماهنگ "وارث"

بسیجیان ارتش | دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۵ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نماهنگ

 

 

 

پایگاه مردمی ارتش ::نماهنگ "وارث" بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان سراسر کشور و دنبال کردن هر گونه تجاوز به خاک ایران اسلامی باز تولیدشده است.

 

 برای مشاهده اینجا را کلیک کنید

 

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، در جمع کارکنان و دانشجویان مرکز آموزش شهدای وظیفه(01) نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از اهداف فرهنگی دشمن، نفوذ به حوزه و دانشگاه است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی که به مناسبت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت دکتر آیت الله مفتح در جمع دانشجویان مرکز آموزش 01 نزاجا سخن می گفت، ضمن گرامیداشت این روز، افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است که وحدت و یکپارچگی مسلمانان به ویژه روشنفکران و اندیشمندان جهان اسلام را موجب شد.

وی در ادامه گفت: از گذشته تا به حال حوزه های علمیه در ایران دارای جایگاه مهم و والایی بوده و نقش موثری در حرکت و تربیت جامعه اسلامی بر عهده داشته اند.

آل هاشم همچنین گفت: علمای شیعه همواره مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و بحران های کشور به ویژه در مبارزات مردم علیه طاغوت و حکومت ظالمان زمان همراه مردم بوده اند.

او با بیان اینکه در نظام طاغوتی گذشته تلاش های زیادی برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی گرایی و غرب گرایی در نهادهای آموزشی و فرهنگی جامعه صورت گرفت، افزود: در این راستا، دانشگاه به عنوان یکی از ارکان اصلی تأثیر گذاری فرهنگی، همواره مورد هدف  استعمارگران بوده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش یکی از نتایج مبارک انقلاب اسلامی ایران را وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یکی از یادگارهای ارزشمند و ماندگار امام راحل است که زمینه پرداختن به موضوع مهم وحدت حوزه و دانشگاه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با برشمردن شخصیت والای شهید مفتح به عنوان یک اندیشمند بزرگ، افزود: آنچه باعث ترس دشمن از شهید مفتح شده و موجب ترور ایشان توسط ایادی استکبار شد، فکر و اندیشه این شهید والا مقام و تأثیر گذاری او بر جوانان بود.

آل هاشم در توصیف شهید مفتح گفت: شهید مفتح به عنوان یکی از شاگردان امام راحل از افرادی بود که توجه و هدف دشمنان در جدا نگاه داشتن قشر روحانی و دانشجو را با تمام وجود حس کرده و در راه وحدت بین این دو قشر مهم و تأثیر گذار جامعه که از اهداف امام (ره) بود تلاش و مجاهدت های بسیاری نمود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع کارکنان و دانشجویان مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه مهم جامعه برای حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت، بسیار مهم بوده و برای مقابله با تهاجم فرهنگی و محدودیت های علمی دشمن از ضروریات امروز جامعه ما است لذا باید این وحدت و همکاری را روز به روز مستحکم تر کرد.

آل هاشم افزود: در مقطع فعلی که جهان اسلام دچار خشونت و تروریسم شده و با مشکلات فکری و فرهنگی فراوانی مواجه است و کشور ما نیز از یک سو مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و از سوی دیگر با اقدامات ظالمانه دشمنان در ایجاد محدودیت علمی و اقتصادی روبرو شده است، وحدت تمامی نهادهای کشور از جمله حوزه و دانشگاه ضروری است. مقام معظم رهبری نیز وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت اهداف کلی و گامی در جهت کامل ساختن ملت و کشور تبیین نموده اند و بر حرکت حوزه و دانشگاه در جهت رسیدن به یک هدف واحد که ساختن و کمال ملت ایران اسلامیست تأکید کرده اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به هدف دشمن از نفوذ به حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: امروز، استکبار برای نفوذ به دانشگاه و حوزه برنامه ریزی های فراوانی کرده است. البته این نفوذ برنامه ریزی شده دشمن را رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از 20 سال است که در قالب تهاجم فرهنگی و جنگ نرم گوشزد می نمایند.

وی در ادامه افزود: مراکز علمی و حوزه های علمیه باید در جهت مقابله با نفوذ دشمن، هوشیار باشند. البته به لطف خدا این دو قشر آگاه به خوبی به این موضوع واقف هستند و اقدامات اثر بخش زیادی را در مسیر وحدت انجام داده اند و ان شاء الله با این وحدت، شاهد تجلی آرمان های امام راحل و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) خواهیم بود تا کشور از آثار و برکات آن برخوردار شود.

آل هاشم در پایان سخنانش با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی، به تشریح اهداف و محورهای این نامه پرداخت و گفت: امروز، جوانان کشورهای غربی در انعکاس نامه رهبر معظم انقلاب چه در فضای مجازی و چه در دیگر مراکز از یکدیگر سبقت می گیرند و امروز، نامه رهبر فرزانه انقلاب، جوانان غربی را برای بررسی اسلام راستین تشویق نموده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برترین های فعالیت های قرآنی و فرهنگی مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا(01) تقدیر به عمل آمد.

  • بسیجیان ارتش

ظرفیت‌های دفاعی کشور باید به‌سوی اولویت‌های برتری‌ساز سوق یابد

بسیجیان ارتش | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ظرفیت‌های دفاعی کشور باید به‌سوی اولویت‌های برتری‌ساز سوق یابد

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی را موجب خنثی شدن تهدیدات دشمن دانست و گفت: باید ظرفیت‌های موجود را به‌سوی اولویت‌های اصلی و برتری‌ساز سوق دهیم

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع با اشاره به اهمیت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی گفت: تشخیص نیاز و پاسخ به هنگام، راهبرد اصلی وزارت دفاع در تقویت بنیه دفاعی کشور و تجهیز نیروهای مسلح است و سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخگو باشد.

وی ایجاد تحول و بالندگی در مجموعه‌های تحقیقاتی، صنعتی و فناورانه را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: این جشنواره باید سطح پیشرفت و تعالی را به‌صورت کاملاً شفاف مشخص کند.

سردار دهقان تاکید کرد: باید ظرفیت‌های موجود را به‌سوی اولویت‌های اصلی و برتری‌ساز سوق دهیم و روند انجام پژوهش‌ها باید عملیات‌ساز، منجر به تولید دانش و صعود به یک پله بالاتر باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: راهی که مجموعه‌های صنعتی وزارت دفاع تاکنون پیموده‌اند، موجب مباهات و افتخار و نقش تعیینکننده‌ای در بازدارندگی مؤثر ایفا کرده است.

وی با تجلیل و قدردانی از برگزیدگان و همه کسانی که به‌صورت فعال در این جشنواره مشارکت کردند، تصریح کرد: فاستبقوا الخیرات که از دستورات مؤکد الهی است پایه و اساس این جشنواره محسوب می‌شود؛ که باید نتیجه آن اقتدار دفاعی و  افزایش ضریب امنیت ملی باشد.

گفتنی است بیش از ۶۰۰ عنوان ارائه شده در این جشنواره، ۷۰ عنوان برتر انتخاب و مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند که شامل ۲۳ عنوان طرح سامانه‌محور، شش عنوان طرح فناوری محور، سه عنوان طرح علمی و دانشی، هشت نفر محققان طراحی، پنج نفر محققان فناوری، سه نفر محققان علمی و دانشی، سه نفر مدیران تحقیقاتی، ۲ دفتر طراحی، سه نهاد مرکز توسعه فناوری، سه نهاد دفتر مطالعات و نوآوری، سه نهاد مدیریت دانش، یک نفر پیشکسوت تحقیقاتی، یک دانشگاه همکار و یک شرکت دانش‌بنیان همکار هستند.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان‌های صنایع دفاع، هوافضا، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، جغرافیایی نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، اتکا، شرکت صاایران، دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سپند نیز از نهادهای شرکتکننده در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری به‌شمار می‌روند.

  • بسیجیان ارتش

جانشین فرمانده نزاجا:ایران 5 قدرت گردن کلفت دنیا را مطیع خود کرده است

بسیجیان ارتش | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::امیر حیدری گفت: گوشه‌ای از اقتدار ما در مذاکرات اخیر هسته‌ای به نمایش گذاشته شد به طوری که ما با پنج قدرت گردن کلفت دنیا که دارای حق وتو و قدرت انسجام بالایی هستند قرار گرفتیم و با قدرت آنها را مطیع خواسته‌های به حقمان کردیم.

 

 
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  مشرق، امیر کیومرث حیدری صبح امروز در یادواره یک‌هزار و 81 شهید ارتش در سالن رضازاده اردبیل اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم ناامن بودن منطقه، جزیره‌ با ثباتی را می‌ماند که اقتدار و صلابت این کشور و مردم بیش از هر زمان دیگر نمایان است.

وی با بیان اینکه ما امروز به هیچ تجهیزات نظامی غرب و بیگانگان نیازی نداریم و خودمان در تولید این تجهیزات به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: نه تنها در این زمینه دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نمی‌کنیم بلکه امروز قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران قلب بزرگترین رژیم تروریستی و جنایتکار جهان رژیم صهیونیستی را نشانه گرفته است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: اگر روزگاری برد موشکی کمتر از 330 متر بود امروز نوک موشک ما تل‌آویو و قلب تمام مستکبران را نشانه گرفته است به طوری که جمهوری اسلامی ایران در عین دفاع از صلح منطقه‌ای حاضر نیست خون ناحقی ریخته شود، در برابر هر هجمه‌ای نیز با قدرت و صلابت ایستاده‌ است.

حیدری تصریح کرد: آسمان ما به همراه زمین و دریا از امن‌ترین مکان‌های دنیا است به طوری که توان نیروی دریایی ما به حدی است که حتی دزدان دریایی را از منطقه فراری داده‌ایم و زمینه فلاکت آنها را فراهم آوردیم.

وی به ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش در برقراری امنیت در مرزهای کشور و همچنین بالا بردن توان نظامی برای مقابله با هر تهدید دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، جمهوری اسلامی ایران به جزیره با ثباتی تبدیل شده که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند حتی نگاه چپ به این کشور داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ضرورت حفظ ارتقا و توان‌افزایی نیروهای مسلح را با رهنمودهای فرماندهی کل قوا و توان بالای ولایت‌مداری یادآور شد و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر امروز اقتدار دارد این اقتدار به برکت نعمت ولایت، خون شهدا و حضور مردم در صحنه است.

ایران 5 قدرت گردن کلفت دنیا را مطیع خود کرده است

حیدری گفت: گوشه‌ای از اقتدار ما در مذاکرات اخیر هسته‌ای به نمایش گذاشته شد به طوری که ما با پنج قدرت گردن کلفت دنیا که دارای حق وتو و قدرت انسجام بالایی هستند قرار گرفتیم و با قدرت آنها را مطیع خواسته‌های به حقمان کردیم.

وی یادآور شد:‌ ما با اخذ حق و دفاع از حقوقمان اجازه ندادیم تا فزون‌خواهان دنیا هر کاری بخواهند در حق این ملت انجام دهند در حالی که دستیابی به توان هسته‌ای حق این ملت بوده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: قدرت‌های برتر جهان در موضوع هسته‌ای لیبی بلایی بر سر قذافی آوردند که وی تجهیزات هسته‌ای کشورش را سوار کشتی کرده و به آمریکا فرستاد و اوج وابستگی و مزدورصفتی خود را نشان داد در حالی که به رغم همه تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران نه تنها از پنج قدرت نهراسید بلکه با اقتدار و صلابت در مقابل فزون‌خواهی آنها ایستاد.

حیدری افزود: ما اگر در مسئله هسته‌ای با قدرت و صلابت در صحنه حاضر شدیم و اجازه ندادیم تا غرب برای ما شرط و شروطی بگذارد همه را مرهون نعمت ولایت و خون شهدا هستیم به طوری که به پشتوانه این قدرت بی‌نظیر امروز در مقابل یاغیان دنیا ایستاده‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: آمریکا از روی عجز و ناتوانی امروز باز هم تهدیدهای گذشته خود را تکرار می کند و مدام سخن از گزینه نظامی و روی میز بودن این گزینه سخن به میان می‌آورد در حالی که آمریکا در کشورهای همسایه ما نظیر افغانستان و عراق پایش در گل مانده و توان حرکت ندارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جذبه مردان الهی و ولایت‌مدار ما تمام معادلات غرب را به هم زده و آنها نمی‌دانند سردرگمی خود را با چه راه حلی برطرف کنند.

حیدری با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب چهره سیاسی نبوده بلکه یک چهره مذهبی و معنوی است که با یک اشاره خود همه قلب‌ها را مجذوب خود می‌کند، یادآور شد: امروز محرومان دنیا مجذوب حرکت و اقتدار نعمت ولایت شده‌اند.

وی ماموریت امروز نیروهای مسلح را حفظ و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: ما امروز به واسطه دو نعمت بزرگ بصیرت و ولایتمداری امت و مکتب‌داری مردم و حضور آحاد مردم در صحنه می‌توانیم پیروزی‌های بیشتری را رقم بزنیم.
منبع: فارس
  • بسیجیان ارتش

بازدید دریادار سیاری از منطقه یکم دریایی نداجا

بسیجیان ارتش | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بازدید دریادار سیاری از منطقه یکم دریایی نداجا

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور در منطقه یکم دریایی امامت از یکان‌های عملیاتی این نیرو بازدید کرد.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز به‌منظور بازدید از یگان‌های منطقه یکم دریایی  وارد این منطقه شد.

دریادار سیاری در این بازدید از آمادگی نفرات و تجهیزات تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) منطقه یکم بازدید کرد.

همچنین دریادار سیاری یگان‌های ش.م.ه (یگان‌های مقابله با حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای) و ادوات و تجهیزات این منطقه را نیز مورد بازدید قرار داد.
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود/ تلاش نزاجا برای اعتلای ارتش حضرت بقیة‌­الله(عج)

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما برای ارتقاء ظرفیت‌های نظامی و عملیاتی خود از همه امکانات موجود در دنیا استفاده خواهیم کرد و به برجام و پسا برجام کاری نداریم.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاع پرس ، همایش مسئولین نیروی انسانی نزاجا با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و حجت ­الاسلام و المسلمین وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در سالن اجتماعات ثامن­ الائمه(ع) قرارگاه منطقه ­ای شمال­شرق برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم در خصوص اهمیت نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ستون فقرات ارتش، نیروی زمینی است. ارتش یعنی نیروی زمینی و نیروی زمینی یعنی ارتش. هر اقدامی که ارتش جمهوری اسلامی بخواهد صورت بگیرد از نیروی زمینی آغاز خواهد شد.

ارتش حضرت بقیه الله(عج)

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین نیروی انسانی یگان­های تابعه نزاجا افزود: تلاش­های شما در جهت اعتلای ارتش حضرت بقیه ­الله (عج) است، که ان­شاءالله مقبول درگاه احدیت قرار می­ گیرد. مجموعه نیروی انسانی به دلیل اهمیتی که دارد به عنوان رکن یکم محسوب می­ شود. این رکن به واسطه  مجموعه اقدامات چشمگیری که در مجموعه ­های نزاجا انجام داده است یکی از ارکان مهم است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به وظایف مسلمانان در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: هر چند ما تا کنون با قدرت و توان بالا، کارها و مأموریت­های محوله را به خوبی انجام دادیم، اما توجه به مهیا ساختن یک ارتش مقتدر برای زمینه­ سازی ظهور حضرت صاحب ­الزمان(عج) باید ما را در انجام وظایفمان جدی ­تر و باانگیزه ­تر کند.

خودسازی و تهذیب نفس اصلی ترین وظیفه

امیر پوردستان یادآور شد: در دوران غیبت نیز وظایفی بر عهده ما است. اصلی ­ترین وظیفه ما خودسازی و تهذیب نفس است. مهمترین راه تهذیب نفس، مخالفت با هوای نفس است. هر یک از ما باید به اندازه یک منتظر برای ظهور منجی عالم بشریت بسترسازی کنیم. امر به معروف و نهی از منکر، جهاد با دشمنان خدا، ترویج دین از اقداماتی است که ما به عنوان یک منتظر برای ظهور حضرت مهدی(عج) باید انجام دهیم.

سازماندهی ارتشی که تشنه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد

وی تصریح کرد: این نشست باید شروع یک حرکت عظیم باشد. باید خودسازی را شروع کنیم. ما می­ خواهیم ارتش حضرت بقیه ­الله(عج) را بسازیم. یگان­های ارتش را باید به گونه ­ای سازماندهی و آموزش دهیم که تشنه ظهور مصلح عالم باشند و در سایه این عطش، مقدمات ظهور آن امام غایب از نظرها را فراهم کنند.

ایران اسلامی آغازگر هیچ جنگی نبوده و نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که دفاعی بوده و مبتنی بر بازدارندگی است، تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس ما شرو‌ع‌کننده جنگ نبودیم. امروز نیز شروع‌کننده جنگ نخواهیم بود. علی­رغم اینکه امروز تهدیداتی از سوی صهیونیست‌ها و رژیم­های مرتجع منطقه صورت گرفته است؛ اما ما هیچ‌گاه شروع کننده هیچ جنگی نخواهیم بود.

بهره گیری از ظرفیت های نظامی دنیا

امیر پوردستان سپس خاطرنشان کرد: ما برای ارتقاء ظرفیتهای نظامی و عملیاتی خود از همه امکانات موجود در دنیا استفاده خواهیم کرد و به برجام و پسا برجام کاری نداریم. ما در این زمینه در همه حوزه­ ها ورود خواهیم کرد، منهای خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب برای ما مشخص کردند، که عبارتند از سلاح­های شیمیایی، میکروبی و اتمی. تحقق این امر باعث افزایش قدرت بازدارندگی ما خواهد بود. دشمن این را بداند که اگر ضربه اول را به نظام اسلامی وارد کند ضربه دوم از جمهوری اسلامی کوبنده‌­تر خواهد بود.

سازماندهی نیروها لازمه اداره جنگ های انسان‌محور امروز

وی گفت: به استناد دکترین نیروهای مسلح و فضای حاکم بر تهدیدات که جنگ نیابتی در منطقه به راه انداخته است، جنگ­ها انسان محور و با اولویت و محوریت نیروی زمینی خواهد بود. ذات نیروی زمینی نیروی انسان محور است. هر چند در این جنگها بقیه نیروها نیز حضور خواهند داشت اما به عنوان پشتیبان نیروی زمینی انجام وظیفه خواهند کرد. به حول و قوه الهی این نیرو تا کنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. جنگهای امروز و آینده جنگ­های انسان محور هستند و اصل نیروی انسانی است. شما متولیان نیروی انسانی در نزاجا در شرایط کنونی باید از دو ویژگی تعهد و تخصص برخوردار باشید.

توصیه های و سفارشات فرمانده نیروی زمینی به مسئولین نیروی انسانی یگان های نزاجا

فرمانده نزاجا در پایان سخنانش توصیه­ ها و سفارشاتی را برای مسئولین نیروی انسانی داشت.

وی تصریح کرد: شغل و مسئولیت خود را یک امانت از جانب خداوند بدانید. در مدت تصدی مسئولیت اثرگذار باشید. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به وضعیت سربازان وظیفه، و اینکه این جوانان با خوش­بینی و روحیه انقلابی محیط خدمت را ترک کنند به امور مربوط به این عزیزان رسیدگی و توجه داشته باشید. تجلیل از بازنشستگان را همواره در امور جاری خود مد نظر داشته باشید. قدر فرصت­های خود را بدانید. در گزینش نیروها دقت داشته و سرمایه­‌گذاری کنید، در این زمینه در مصاحبه ­ها جدی و برای تحقیقات وقت بگذارید. بدانید که هر قدمی در این خصوص بر می ­دارید خداوند ناظر آن است و آن را ثبت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به تعدادی از مسئولین نیروی انسانی نمونه یگان­های نزاجا لوح تقدیر اهدا کرد.

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تولید تانک T-72 در ایران/ آمادگی ارتش برای مقابله با گروهک‌های تروریستی/ آغاز مذاکرات ایران با روسیه برای خرید تجهیزات دفاعی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید گروهک‌های تروریستی به کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد خرید تانک T90 از روسیه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه داده‌ایم.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از   دفاع پرس، امیر پوردستان در حاشیه همایش نیروی انسانی نزاجا که در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که متناسب با فضای تهدیدات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم دفاعی را در خودمان ایجاد کنیم.

وی افزود: امروزه با چهره جدیدی از تهدیدات تحت عنوان جنگ‌های نیابتی روبه‌رو هستیم که بازیگران اصلی این تهدیدات گروهک‌های تروریستی و تکفیری هستند.

پوردستان ادامه داد: مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همان گونه که متناسب با جنگ‌های ناهمتراز پیش‌بینی‌های لازم دفاعی را انجام دادند، در فضای تهدیدات جنگ‌های نیابتی نیز از آمادگی لازم برخوردار هستند.

فرمانده نزاجا در ادامه از برگزاری رزمایش آزادی گروگان‌ در منطقه اطراف تهران خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش پایان آذرماه یا اوایل دی‌ماه با همکاری یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در منطقه اطراف تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران اطمینان داشته باشند که امروز فرزندانشان از آمادگی بسیار بالایی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند.

پوردستان با اشاره به تلاش گروهک‌های تروریستی برای حضور در مرزهای کشورمان گفت: خردادماه سال گذشته برخی از گروهک‌های تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرز قصر شیرین حضور یافتند اما نیروی زمینی ارتش به صورتی ویژه در مرزها مستقر و از نزدیکی بیشتر آنها به مرزهای کشورمان جلوگیری کرد.

فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: امروز ردپای داعش در استان دیاله عراق که با استان‌های کرمانشاه و ایلام هم مرز هستند، دیده می‌شود که البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی ارتش برای مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی این گروهک‌های تروریستی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به شکست‌های متعدد داعش در عراق و سوریه گفت: به سبب شکست‌های متعدد داعش در کشور عراق و سوریه بخشی از نیروهای آن به افغانستان مهاجرت کرده و با طالبان بیعت کردند و امروز شاهد حضور این مجموعه در مرزهای شرقی افغانستان هستیم که البته با مرزهای کشورمان فاصله بسیاری دارد.

پوردستان با بیان اینکه تهدیدات گروهک‌های تروریستی به صورت ویژه رصد می‌شوند، تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی کاملی در این خصوص وجود دارد و خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنان حفظ شده و اگر نیروی مهاجمی بخواهد از این خط عبور کند وظیفه داریم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را به آنها نشان دهیم.

وی همچنین از آغاز مذاکره با روسیه جهت خرید تجهیزات دفاعی خصوصا تانک تی 90 خبر داد و افزود: البته در کشور خودمان تانک تی 72 تولید می‌شود که ظرفیت‌های مطلوبی هم برخوردار است، اما تانک تی 90 روسی مجهزتر است.
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از صاحب نظران، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه یا زیر بنای آن می دانند و اعتقاد دارند توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی، مستمر و پایدار نخواهد بود و دستاوردی نیز به ارمغان نمی آورد، بنابراین پژوهش مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن در جامعه به شمار می آید.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران سازمان عقیدتی سیاسی آجا که صبح امروز با حضور سردار سرتیپ دوم سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین ارشد آجا در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزارشد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و روز پژوهش گفت: دین اسلام ارزش و اعتبار زیادی برای تحقیق و پژوهش قائل است و همواره مسلمانان را به تحقیق و پژوهش تشویق نموده و آدمی را وادار می سازد تا در سایه تحقیق، جلوه حق را بدان گونه که هست عیان سازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که از منظر قرآن انسان در جمیع شئون و ارتباطات خود موظف است براساس تحقیق و پژوهش راهش را ادامه دهد، افزود:  اگرچه لفظ پژوهش در کلام الهی ذکر نشده اما الفاظی همچون تفکر، تعقل، تدبر و تذکر بیش از 300 مرتبه در آیه های قرآن کریم برای راهنمایی ما آمده و خداوند در قرآن انسان را به تحقیق و پژوهش و در نتیجه یافتن راه حقیقت تأکید نموده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به آیه دوم سوره مبارک یوسف عنوان کرد: خداوند تمام هدفش از نزول قرآن را متذکر شدن مردم و تعقل آنان و همچنین تحقیق و پژوهش بر می شمارد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به تمام کسانی که علم به آنان داده شده، درجات عظیمی می بخشد و همچنین حضرت علی(ع) نیز در حدیثی می فرمایند "هیچ کردار و علمی مانند پژوهش نیست" و این کلام زیبا حاکی از اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام دارد تا جایی که هیچ عملی با آن قابل مقایسه نمی باشد.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در مقاطع گوناگون همواره بر فراگیری علم و مرز شکنی دانش تأکید دارند و جوانان و دانشجویان را به فراگیر کردن پژوهش در همه عرصه های کشور تشویق و ترغیب می کنند و همچنین ایشان اهمیت خاصی برای تحقیق و پژوهش در همه عرصه ها به خصوص در  حوزه نیروهای مسلح قائل هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه پژوهش عامل اصلی پیشرفت و توسعه محسوب می شود، افزود: بسیاری از صاحب نظران، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه یا زیر بنای آن می دانند و اعتقاد دارند توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی مستمر و پایدار نخواهد بود و دستاوردی نیز به ارمغان نمی آورد، بنابر این پژوهش مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن در جامعه به شمار می آید.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، موفقیت و توسعه پژوهش در هرجامعه ای نیازمند گسترش رویکرد و تفکر پژوهشی در آن جامعه است و محققان و پژوهشگران در هرسازمانی باید به مسائل اصلی آن سازمان بپردازند و اولویت آنان نیز مسائل و تحقیقات کاربردی با رویکرد مسئله محور باشد.

وی تأکید کرد: نقطه کمال یک پژوهش، بکارگیری نتایج آن است و گرنه اگر پژوهشی انجام گیرد و در آرشیو بماند و خاک بخورد فایده ای ندارد، بنابراین کاربردی نمودن نتایج پژوهش باید به عنوان یک اصل در این حوزه باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این که پژوهش یعنی غواصی در دریای بی پایان دانش و پرواز به سوی دانایی و گذر از لایه لایه ابری های جهالت، یادآور شد: پژوهش موتور حرکت و محرک پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای است و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب ما شاهدیم این بحث در تمامی سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و سپاسگزاریم از تمامی کسانی که در حوزه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا پژوهش های لازم را انجام داده و  می دهند و ما نیز در همین راستا امروز شاهد رونمایی ازکتاب هایی هستیم که در این حوزه توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و به چاپ رسیده اند.

وی در پایان با اشاره به نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی به تشریح محورها و اهداف این نامه پرداخت و از پژوهشگران و محققان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواست در این زمینه اقدام های لازم را انجام دهند

  • بسیجیان ارتش

دنیای اسلام در ابعادی وسیعتر از حادثه فرانسه قربانی وحشت بوده

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۰ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: دنیای اسلام در ابعادی وسیعتر از حادثه فرانسه قربانی وحشت بوده/ حامیان آشکار تروریسم در ردیف متحدان غرب جای گرفته‌اند/تروریسم درد مشترک ما و شماست

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رهبر انقلاب اسلامی طی نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی‌ نوشتند که حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌ نامه‌ای نوشتند که متن کامل آن در ذیل می‌آید:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

به عموم جوانان در کشورهای غربی‌

حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.

درست است که امروز تروریسم درد مشترک ما و شما است، امّا لازم است بدانید که ناامنی و اضطرابی که در حوادث اخیر تجربه کردید، با رنجی که مردم عراق، یمن، سوریه، و افغانستان طیّ سالهای متمادی تحمّل کرده‌اند دو تفاوت عمده دارد؛ نخست اینکه دنیای اسلام در ابعادی بمراتب وسیع‌تر، در حجمی انبوه‌تر و به مدّت بسیار طولانی‌تر قربانی وحشت‌افکنی و خشونت بوده است؛ و دوّم اینکه متأسّفانه این خشونتها همواره از طرف برخی از قدرتهای بزرگ به شیوه‌های گوناگون و به شکل مؤثّر حمایت شده است. امروز کمتر کسی از نقش ایالات متّحده‌ی آمریکا در ایجاد یا تقویت و تسلیح القاعده، طالبان و دنباله‌های شوم آنان بی‌اطّلاع است. در کنار این پشتیبانی مستقیم، حامیان آشکار و شناخته‌شده‌ی تروریسم تکفیری، علی‌رغم داشتن عقب‌مانده‌ترین نظامهای سیاسی، همواره در ردیف متّحدان غرب جای گرفته‌اند، و این در حالی است که پیشروترین و روشن‌ترین اندیشه‌های برخاسته از مردم‌سالاری‌های پویا در منطقه، بی‌رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است. برخورد دوگانه‌ی غرب با جنبش بیداری در جهان اسلام، نمونه‌ی گویایی از تضاد در سیاستهای غربی است.

چهره‌ی دیگر این تضاد، در پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل دیده میشود. مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه میگیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیّت پرهیز میکنند، یک خانواده‌ی فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه‌ی خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را میتوان از نظر شدّت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون اینکه هرگز به‌طور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهادهای بظاهر مستقلّ بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه‌ی فلسطینیان را ویران و باغها و مزارعشان را نابود میکند، بی‌آنکه حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد؛ و همه‌ی اینها اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشک‌بار زنان و کودکانی روی میدهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانواده‌ی خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام میشود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند.

لشکرکشی‌های سالهای اخیر به دنیای اسلام که خود قربانیان بی‌شماری داشت، نمونه‌ای دیگر از منطق متناقض غرب است. کشورهای مورد تهاجم، علاوه بر خسارتهای انسانی، زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی خود را از دست داده‌اند، حرکت آنها به سوی رشد و توسعه به توقّف یا کندی گراییده، و در مواردی ده‌ها سال به عقب برگشته‌اند؛ با وجود این، گستاخانه از آنان خواسته میشود که خود را ستمدیده ندانند. چگونه میتوان کشوری را به ویرانه تبدیل کرد و شهر و روستایش را به خاکستر نشاند، سپس به آنها گفت که لطفاً خود را ستمدیده ندانید! به جای دعوت به نفهمیدن و یا از یاد بردن فاجعه‌ها، آیا عذرخواهیِ صادقانه بهتر نیست؟ رنجی که در این سالها دنیای اسلام از دورویی و چهره‌آرایی مهاجمان کشیده است، کمتر از خسارتهای مادّی نیست.

جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیّت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیّتی که هنرش پنهان کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است. به نظر من نخستین مرحله در ایجاد امنیّت و آرامش، اصلاح این اندیشه‌ی خشونت‌زا است. تا زمانی که معیارهای دوگانه بر سیاست غرب مسلّط باشد، و تا وقتی که تروریسم در نگاه حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود، و تا روزی که منافع دولتها بر ارزشهای انسانی و اخلاقی ترجیح داده شود، نباید ریشه‌های خشونت را در جای دیگر جستجو کرد.

متأسّفانه این ریشه‌ها طیّ سالیان متمادی، بتدریج در اعماق سیاستهای فرهنگی غرب نیز رسوخ کرده و یک هجوم نرم و خاموش را سامان داده است. بسیاری از کشورهای دنیا به فرهنگ بومی و ملّی خود افتخار میکنند، فرهنگهایی که در عین بالندگی و زایش، صدها سال جوامع بشری را بخوبی تغذیه کرده است؛ دنیای اسلام نیز از این امر مستثنا نبوده است. امّا در دوره‌ی معاصر، جهان غرب با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، بر شبیه‌سازی و همانندسازی فرهنگی جهان پافشاری میکند. من تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّتها و کوچک شمردن فرهنگهای مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیان‌بار تلقّی میکنم. تحقیر فرهنگهای غنی و اهانت به محترم‌ترین بخشهای آنها در حالی صورت میگیردکه فرهنگ جایگزین، به‌هیچ‌وجه از ظرفیّت جانشینی برخوردار نیست. به طور مثال، دو عنصر «پرخاشگری» و «بی‌بندوباری اخلاقی» که متأسّفانه به مؤلّفه‌های اصلی فرهنگ غربی تبدیل شده است، مقبولیّت و جایگاه آن را حتّی در خاستگاهش تنزّل داده است. اینک سؤال این است که اگر ما یک فرهنگ ستیزه‌جو، مبتذل و معناگریز را نخواهیم، گنهکاریم؟ اگر مانع سیل ویرانگری شویم که در قالب انواع محصولات شبه هنری به سوی جوانان ما روانه میشود، مقصّریم؟ من اهمّیّت و ارزش پیوندهای فرهنگی را انکار نمیکنم. این پیوندها هر گاه در شرایط طبیعی و با احترام به جامعه‌ی پذیرا صورت گرفته، رشد و بالندگی و غنا را به ارمغان آورده است. در مقابل، پیوندهای ناهمگون و تحمیلی، ناموفّق و خسارت‌بار بوده است. با کمال تأسّف باید بگویم که گروه‌های فرومایه‌ای مثل داعش، زاییده‌ی این‌گونه وصلتهای ناموفّق با فرهنگهای وارداتی است. اگر مشکل واقعاً عقیدتی بود، میبایست پیش از عصر استعمار نیز نظیر این پدیده‌ها در جهان اسلام مشاهده میشد، درحالی‌که تاریخ، خلاف آن را گواهی میدهد. مستندات مسلّم تاریخی بروشنی نشان میدهد که چگونه تلاقی استعمار با یک تفکّر افراطی و مطرود، آن‌هم در دل یک قبیله‌ی بدوی، بذر تندروی را در این منطقه کاشت. وگرنه چگونه ممکن است از یکی از اخلاقی‌ترین و انسانی‌ترین مکاتب دینی جهان که در متن بنیادینِ خود، گرفتن جان یک انسان را به مثابه‌ی کشتن همه‌ی بشریّت میداند، زباله‌ای مثل داعش بیرون بیاید؟

از طرف دیگر باید پرسید چرا کسانی که در اروپا متولّد شده‌اند و در همان محیط، پرورش فکری و روحی یافته‌اند، جذب این نوع گروه‌ها میشوند؟ آیا میتوان باور کرد که افراد با یکی دو سفر به مناطق جنگی، ناگهان آن‌قدر افراطی شوند که هم‌وطنان خود را گلوله‌باران کنند؟ قطعاً نباید تأثیر یک عمر تغذیه‌ی فرهنگی ناسالم در محیط آلوده و مولّد خشونت را فراموش کرد. باید در این زمینه تحلیلی جامع داشت، تحلیلی که آلودگی‌های پیدا و پنهان جامعه را بیابد. شاید نفرت عمیقی که طیّ سالهای شکوفایی صنعتی و اقتصادی، در اثر نابرابری‌ها و احیاناً تبعیض‌های قانونی و ساختاری در دل اقشاری از جوامع غربی کاشته شده، عقده‌هایی را ایجاد کرده که هر از چندی بیمارگونه به این صورت گشوده میشود.

به‌هرحال این شما هستید که باید لایه‌های ظاهری جامعه‌ی خود را بشکافید، گره‌ها و کینه‌ها را بیابید و بزدایید. شکافها را به جای تعمیق، باید ترمیم کرد. اشتباه بزرگ در مبارزه با تروریسم، واکنشهای عجولانه‌‌ای است که گسست‌های موجود را افزایش دهد. هر حرکت هیجانی و شتاب‌زده که جامعه‌ی مسلمان ساکن اروپا و آمریکا را که متشکّل از میلیون‌ها انسان فعّال و مسئولیّت‌پذیر است، در انزوا یا هراس و اضطراب قرار دهد و بیش از گذشته آنان را از حقوق اصلی‌شان محروم سازد و از صحنه‌ی اجتماع کنار گذارَد، نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد بلکه فاصله‌ها را عمق، و کدورتها را وسعت خواهد داد. تدابیر سطحی و واکنشی ــ مخصوصاً اگر وجاهت قانونی بیابد ــ جز اینکه با افزایش قطب‌بندی‌های موجود، راه را بر بحرانهای آینده بگشاید، ثمر دیگری نخواهد داشت. طبق اخبار رسیده، در برخی از کشورهای اروپایی مقرّراتی وضع شده است که شهروندان را به جاسوسی علیه مسلمانان وامیدارد؛ این رفتارها ظالمانه است و همه میدانیم که ظلم، خواه‌ناخواه خاصیّت برگشت‌پذیری دارد. وانگهی مسلمانان، شایسته‌ی این ناسپاسی‌ها نیستند. دنیای باختر قرنها است که مسلمانان را بخوبی می‌شناسد؛ هم آن روز که غربیان در خاک اسلام میهمان شدند و به ثروت صاحبخانه چشم دوختند، و هم روز دیگر که میزبان بودند و از کار و فکر مسلمانان بهره جستند، اغلب جز مهربانی و شکیبایی ندیدند. بنابراین من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. در این صورت، در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهید دید بنایی که بر چنین شالوده‌ای استوار کرده‌اید، سایه‌ی اطمینان و اعتماد را بر سر معمارانش میگستراند، گرمای امنیّت و آرامش را به آنان هدیه میدهد، و فروغ امید به آینده‌ای روشن را بر صفحه‌ی گیتی میتاباند.

سیّدعلی خامنه‌ای

8 آذر 1394

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خبرگزاری فارس: دستیابی به جایگاه متناسب با شأن ایران اسلامی در امر دریا مسئولیت بزرگ نیروی دریایی است/ دریا عرصه «رویارویی قدرتمندانه با دشمنان»

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده معظم کل قوا پیشرفت‌های سال‌های اخیر این نیرو را محسوس و ملموس خواندند و گفتند: پیش از انقلاب اسلامی، «اهمیت، عظمت و حساسیت دریا» نادیده گرفته می‌شد اما امروز نیروی دریایی پیشرفت‌های زیادی کرده است که البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری فارس  ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت دریا و پیشرفتهای بزرگ نیروی دریایی در بهره بردن از مزایا و فرصتهای دریا، بر تداوم پیشرفتها و ساخت عمقی نیروی دریایی ارتش تأکید و خاطرنشان کردند: «نیروی انسانی صالح، چابک و برخوردار از فکر و مدیریت صحیح» در کنار «ایستادگی، عزم راسخ، توکل به خدا و امید به آینده»، راهگشاترین عناصر در رساندن ایران اسلامی به جایگاه بزرگ، تاریخی و متناسب با شأن آن هستند.

در این دیدار که به‌مناسبت سالروز نیروی دریایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا پیشرفتهای سالهای اخیر این نیرو را محسوس و ملموس خواندند و افزودند: پیش از انقلاب اسلامی، «اهمیت، عظمت و حساسیت دریا» نادیده گرفته می‌شد اما امروز نیروی دریایی پیشرفتهای زیادی کرده است که البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

رهبر انقلاب، دریا را عرصه «رویارویی قدرتمندانه با دشمنان» و در عین حال، «فعالیت مؤثر و همکاری با دوستان» برشمردند و گفتند: دسترسی به آبهای آزاد، اتصال به چهار گوشه جهان از راه دریا و امکان دفاع از کشور در بستر دریا از جمله برکات دریاست که مردم و مسئولان باید به آن توجه کنند.

ایشان رسیدن به جایگاه متناسب با شأن تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی در دریا را مسئولیت بزرگ نیروی دریایی خواندند و افزودند: ما هنوز در آغاز این راهیم و شما مردان این راه هستید که باید مسیر را باز کنید و این امید و آینده مطلوب را رقم بزنید.

فرمانده کل قوا به اهمیت دریای عمان و سواحل مَکران اشاره کردند و گفتند: این منطقه، نقطه‌ای اساسی در ایفای مسئولیت نیروی دریایی است و در خصوص احیای این منطقه به دولت نیز سفارشهای لازم را کرده و خواهیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای لازمه تحقق مسئولیت نیروی دریایی را ساخت عمقی این نیرو به‌خصوص ساخت نیروی انسانی لایق، صالح، مدیر و چابک خواندند و خاطرنشان کردند: مدیریت و نیروی انسانی خوب معجزه می‌کند، همچنانکه در چند سال اخیر که کشور با مشکلات مالی و بودجه‌ای مواجه بود و هنوز نیز این مشکلات ادامه دارد، تجربه نشان داد که می‌توان از کمبودها و موانع حتی با دست خالی اما با داشتن مدیریتهای خوب عبور کرد.

رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را جلوه‌ای از معجزات نیروی انسانی برشمردند و گفتند: امام بزرگوار با اتکال به قدرت الهی و با توانایی و نفوذ منحصر به فرد خود، اقیانوس ملت را به تلاطم درآورد و توانست یک نظام سیاسی وابسته و دارای امکانات فراوان را از پای درآورد.

ایشان پیروزی شگفت‌انگیز ملت ایران در دفاع مقدس و ناکام گذاشتن دشمنِ برخوردار از امکانات و پشتیبانی‌های نظامی و سیاسی را نمونه دیگری از معجزه نیروی انسانی خواندند و گفتند: امروز توانایی‌ها و پیشرفتهای ملت ایران و نیروهای مسلح به مراتب افزایش یافته و با ایستادگی، اراده، عزم راسخ، خوش‌بینی به آینده و توکل به خدا می‌توان به آینده درخشان‌تر و در شأن ملت ایران دست یافت.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان گزارشی از فعالیتهای این نیرو گفت: امروز سرزنده، با نشاط و با همتی بلند در حال برداشتن گامهای بلندی هستیم تا نیروی دریایی را در تراز شأن و جایگاه ملت ایران بسازیم.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

تاکید آل هاشم بر ضرورت تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۸ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ارتقای توان رزمی باعث تقویت موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان می‌شود

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقما بر توان نظامی آنان تاثیرگذار است و ارتقاء توان رزمی آنان، تقویت کننده موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بدون تردید تقویت بنیه معنوی و بصیرت نیروهای مسلح مستقما بر توان نظامی آنان تاثیرگذار است و ارتقاء توان رزمی آنان، تقویت کننده موقعیت راهبری کشور در منطقه و جهان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق کشور در بیرجند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توانست با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و فلسفی، نظام استکبار را نفی و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار بپردازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی (ص) در ایران، منافع خود را در خطر می‌دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و با هجمه های گسترده امنیتی، نظامی و اقتصادی سعی کردند این انقلاب را از پای در آوردند که البته نتوانستند و همگان امروز شاهد هستند که با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرد و ملل مسلمان و مستضعف جهان را به آینده ای روشن امیدوارتر ساخت.

آل‌ هاشم افزود: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی منطقه و جهان را که عمدتاً ناشی از سیاست‌های غلط غرب است فراگرفته و وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده‌ای قرار داده است؛ شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد کردند. لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می‌طلبد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته‌ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفه‌های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می‌کند.

وی در ادامه وظیفه فرماندهان و مسئولین ارتش را به عنوان افسران جنگ نرم در این شرایط بسیار با اهمیت و حساس دانست و افزود: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به جوانان و کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت گرایی در خنثی سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهز به دانش و تجهیزات پیشرفته است.

وی در ادامه به تشریح سخنان فرماندهی معظم کل قوا در جمع بسیجیان پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های معنویت در کارکنان، بصیرت است؛ مولفه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب نیز در سال‌های اخیر بارها بدان تأکید فرموده‌اند و می‌فرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی‌شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا خود آگاه به دشمن کمک می‌کنید".

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: تهدیدات فرهنگی و سیاسی محیط های پیرامونی و قرار گرفتن در شرایط حساس انتقالی و گسترش بحران‌ها و تحولات پرشتاب فرهنگی و سیاسی ایجاب می‌کند تا نسل جوان جامعه را از این گونه عوامل آگاه کنیم.

  • بسیجیان ارتش

توصیه فرمانده مرکز آموزش وظیفه نهاجا به مشمولان

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

توصیه فرمانده مرکز آموزش وظیفه نهاجا به مشمولان

 
 پایگاه مردمی ارتش ::سرهنگ حمدالله دهقان گفت: توصیه من این است که از اعزام به خدمت سربازی هراسی نداشته باشند زیرا بعضی افراد ذهنیت هایی از خدمت سربازی دارند که در گذشته رواج داشته است.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  مشرق  ، در اواخر سال 1351 هنگ سوم سربازان با استعداد سه گردان به فرماندهی وقت سرهنگ یعصوبی در پادگان مهرآباد جنوبی پایه گذاری و تشکیل گردید.در سال 1360 ضمن افزایش استعداد هنگ , چهار گردان به پادگان قصر فیروزه انتقال یافت و از همان سال اقدام به پذیرش مشمولین خدمت سربازی شد و در سال 1356 به عنوان مرکز آموزش نیروی هوایی نام گذاری و اقدام به پذیرش دانشجویان (دیپلم به بالا) نموده است.در سال 1375 مرکز آموزش وقت از محل مربوطه به پادگان قلعه مرغی انتقال یافت و پس از 5 سال مجددا" مرکز آموزش وظیفه از قلعه مرغی به قصر فیروزه منتقل و مشغول پذیرش مشمولین به خدمت با استعداد یک گردان سربازی و دو گردان دانشجویی گردید.

پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء , مرکز آموزش وظیفه ی نهاجا در دی ماه 1387 به پادگان شهید خضرایی منتقل شد.این مرکز تا کنون 90 مرحله پذیرش مشمولین به خدمت با استعداد 700 نفری را داشته که بالغ بر 62 هزار نفر از مشمولین به خدمت را پذیرش نموده است.

با این مقدمه به گفتگو با سرهنگ پیاده ستاد حمدالله دهقان فرمانده مرکز آموزش وظیفه نهاجا نشستیم تا ضمن آشنایی با این مرکز و ماموریت آن , روند خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار بدهیم.

جناب سرهنگ ضمن عرض سلام خدمت شما و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید , بعنوان سوال نخست معرفی از خود , سوابق و فعالیت هایتان تا به امروز را برای خوانندگان بفرمائید.

بسم الله الرحمن الرحیم , ابتدا تشکر میکنم از اینکه این وقت را در اختیار حقیر قرار دادید.بنده در سال 1371 به استخدام دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی در آمدم و در سال 1375 در رشته ی مدیریت دولتی فارغ التحصیل گشته و جزو 3 نفر دانش آموخته ی برتری بودم که مفتخر به اخذ جایزه از مقام معظم رهبری شدم.در سال 1376 پس از فارغ التحصیلی از دانشکده ی پیاده در شیراز , جهت ادامه ی خدمت به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتقل شدم و از همان هنگام به مدت 5 سال فرماندهی گروهان هنرآموزی را بر عهده داشتم و پس از آن از سال 1381 به مدت 6 سال فرماندهی گردان هنرآموزی را عهده دار شدم.

توصیه فرمانده مرکز آموزش وظیفه نهاجا به مشمولان

پس از طی دوره ی عالی رسته ای به ریاست دایره عملیات و آموزش مرکز آموزش نظامی و پس از آن به جانشینی مرکز آموزش نظامی منصوب شدم و به مدت 7 سال در این سمت انجام وظیفه کردم.در سال 1393 جهت طی دوره ی فرماندهی و ستاد به دانشگاه دافوس آجا رفته و در سال 1394 فارغ التحصیل شده و پس از آن به فرماندهی مرکز آموزش وظیفه ی نهاجا منصوب شدم که هم اکنون در همین سمت در خدمت هستم.

جناب سرهنگ بسیاری علاقه به این دارند که بدانند اهمیت حضور سربازان و نیروهای وظیفه در نیروهای مسلح چیست یا به عبارتی دیگر سربازان و پرسنل وظیفه به چه میزان در نیروهای مسلح و به خصوص نیروی هوایی مهم هستند؟

اهمیت حضور پرسنل وظیفه در نیروهای مسلح بسیار واضح است , چرا که دوام و بقای نیروهای مسلح و هر ارتشی به نیروی انسانی آن وابسته است.مجموعه ی پرسنل پایور نیروهای مسلح در مقایسه با مجموعه ی نیروهای وظیفه کمتر است و در واقع عمده ی قوای گروهان ها , گردان ها , تیپ ها و لشگرهای ما را نیروهای وظیفه تشکیل می دهد و این فقط کادر رهبری و فرماندهی است که از پرسنل پایور تشکیل شده و کارایی پرسنل کادر نیز به حضور نیروهای وظیفه بستگی دارد.

در نیروی هوایی اهمیت حضور نیروهای وظیفه بیشتر است چراکه اغلب نیروهای وظیفه ای که به خدمت نهاجا در می آیند از قشر تحصیل کرده وبا تخصص های مختلف هستند که این نفرات در قسمت هایی که مرتبط با تخصص آنهاست به نحو شایسته به کار گرفته خواهند شد و اهمیت حضور نیروهای وظیفه در این قسمت های تخصصی به حدی است که میتوان گفت بدون حضور آنها چرخ نیروهای مسلح نخواهد چرخید.

جناب سرهنگ یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سربازان و پرسنل وظیفه این است که " یکی از ظرفیت های عظیم کشور یعنی جوانان تحت عنوان سرباز در خدمت نیروهای مسلح است" بعنوان یک مسئول در این حوزه آیا تا کنون از این ظرفیت عظیم به نحو شایسته و مفید استفاده شده است؟

ما حضور نیروهای وظیفه را در یگان های نظامی یک فرصت می شماریم.در هر دوره این نیروها با تخصص های مختلف و پتانسیل ها و ظرفیت های علمی وارد ارتش می شوند و ما هم به توانایی آنها پی برده ایم و به کارایی آنها ایمان داریم.بنده اعتقاد دارم که مقامات عالیرتبه ارتش تمام تلاششان این است که به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامه ی عمل بپوشانند , اما به طور کلی ما هنوز به آن نتیجه ی صد درصدی در بهره برداری از ظرفیت های پرسنل وظیفه نرسیده ایم ولی به طور نسبی در این راه موفق بوده ایم و هم اکنون نیز در یگان های نهاجا تمام تلاشمان این است که از تخصص نیروهای وظیفه بهره برداری حداکثری را کرده و به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه عمل کنیم.

در مباحث اجتماعی از خدمت سربازی بعنوان یکی از موانع ازدواج یاد می شود , در عین حال تعدادی از مشمولانی که به خدمت سربازی اعزام می شوند متاهل و بعضا" دارای فرزند هستند , تسهیلاتی که در مرکز آموزش وظیفه برای این دسته از نیروهای وظیفه چه در دوران آموزشی و چه پس از آن در نظر گرفته شده چگونه است؟

البته بنده خدمت سربازی را مانعی برای ازدواج نمیدانم بلکه آن را یک پیش نیاز تلقی میکنم.حس بنده این است , شخصی که قصد تشکیل خانواده و ورود به زندگی اجتماعی را دارد نیاز است که این دوره را سپری کرده و سختی های آن را تجربه کند تا قدر آنچه را که در زندگی شخصی خود داشته بیشتر بداند. اما در مورد مشکلات متاهلین در نیروهای مسلح یک سری امتیازات برای سربازان متاهل منظور شده , در مرکز آموزش وظیفه تسهیلاتی که ما میتوانیم در نظر بگیریم در طی مدت 2 ماه میتوان به مرخصی اشاره کرد که نسبت به دیگران بیشتر در نظر خواهیم گرفت.


پس از دوران آموزشی نیز یکی از تسهیلات سربازان متاهل , مکان خدمتی آنهاست که میتوانند به اختیار مکان خدمتی خود را انتخاب کنند از طرفی نفرات متاهل دارای کسر خدمت و آن دسته ای که فرزند دارند نیز به ازای هر فرزند یک ماه کسر خدمت به آنها تعلق خواهد گرفت.

نیروهای وظیفه ای که به خدمت نیروهای مسلح در می آیند به مدت 2 ماه تحت آموزش های نظامی قرار خواهند گرفت, کیفیت و کمیت این آموزش ها به چه صورت است؟

کیفیت و کمیت وضعیت آموزش در مدت 2 ماه که دانشجویان در مراکز آموزشی سپری می کنند در ارتش تعریف شده و تحت عنوان یک برنامه ی تفصیلی که مصوب آجا و ستاد کل نیروهای مسلح است در آمده و ما نیز موظف به اجرای این برنامه هستیم.در طول دوره ی آموزشی دانشجویان با مسائل پایه ای و اصولی نظامی و فرهنگ نظامی گری آشنا می شوند بعنوان مثال برخی سرفصل های آموزشی مانند رزم انفرادی , تیراندازی , ش م ه , رزم اردوگاهی , رژه و غیره شامل موارد آموزشی طی این مدت خواهد بود.

در نیروی هوایی دوره های آموزشی تحت عنوان "دوره کد" برگزار می گردد نحوه برگزاری و کیفیت این دوره ها به چه صورت است؟

دوره های کد یک سری دوره های تخصصی رسته ای است که بر اساس نیاز نهاجا پس از پایان آموزش 2 ماهه دانشجویان برگزار می گردد.در واقع در این دوره ی 45 روزه دانشجویان تحت آموزش های تخصصی قرار دارند تا پس از اتمام آن در رسته ای که آموزش آن را گذرانده اند به کار گرفته شوند.در هر دوره بر اساس نیاز نهاجا این دوره ها در فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار می شود و از میان دانشجویان تعدادی برای طی این دوره ها انتخاب می شوند.از جمله مزایای طی "دوره کد" میتوان به تعلق گرفتن حداکثر درجه به فرد دوره دیده اشاره کرد.

جناب سرهنگ بعنوان فرمانده مرکز آموزش وظیفه نهاجا استقبال دانشجویان را از خدمت سربازی چگونه ارزیابی می کنید؟

ما در این مرکز تلاش کرده ایم علیرغم تصوری که از دوران آموزشی وجود دارد و آن را دورانی سخت تصور می کنند در طول مدت 2 ماه که دانشجویان در این مرکز حضور دارند حداکثر رضایتمندی را فراهم کنیم بگونه ای که پس از اینکه دانشجویان از خدمت سربازی ترخیص می شوند و وارد عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی می شوند از دوران آموزشی و دوران خدمت سربازی با خاطرات بیاد ماندنی و شیرین یاد می کنند.بعنوان مثال اگر در فضای مجازی توجه کنید خاطرات و تجربیات شیرین دانشجویان دوره های قبل کاملا ملموس و واضح است.

توصیه شما به مشمولان خدمت وظیفه عمومی چیست؟

توصیه من این است که از اعزام به خدمت سربازی هراسی نداشته باشند زیرا بعضی افراد ذهنیت هایی از خدمت سربازی دارند که در گذشته رواج داشته , اما در حال حاضر نفراتی که سخت ترین مشکلات را در روند خدمتی دارند چه از نظر فیزیک جسمی و چه از نظر روحی-روانی در حال انجام خدمت سربازی هستند و هیچ مشکلی هم برای آنها وجود ندارد.حتی افرادی بودند که دچار مشکلات روحی-روانی حاد بودند و پس از اعزام به خدمت سربازی و حضور در بین یک جمع چند صد نفره مشکلات آنها برطرف شد و خدمت خود را نیز به سرانجام رساندند.

و سخن پایانی؟

لباس سربازی , لباس عزت , شرف و از خودگذشتگی است.جوانان ایران اسلامی باید به پوشیدن این لباس مقدس افتخار کنند و بدانند که برای این امنیت و آرامشی که حکم فرماست خون های زیادی ریخته شده و ما باید به خوبی این میراث ارزشمند را به آیندگان تحویل دهیم.
  • بسیجیان ارتش

برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک نداجا تا پایان آذر ماه

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک نداجا تا پایان آذر ماه

 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش‌های تخصصی جنگال و ارتباطات نداجا تا پایان آذر ماه خبر داد و گفت: در رزمایش جنگال، ما خود را در فضای جنگ الکترونیک دشمن قرار داده و توان دفاعی خود را در آن فضا آزمایش می‌کنیم.
 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش‌های تخصصی این نیرو تا پایان آذر ماه اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جهت  ارتقای توانمندی و مهارت کارکنان خود رزمایش‌های تخصصی را به‌طور ویژه در طول سال برگزار می‌کند.

وی در این رابطه گفت: نداجا در روزهای آتی چندین رزمایش تخصصی را برگزار می‌کند؛ که یکی از آنها رزمایش تخصصی "زیرسطحی" است؛ که در آن از ظرفیت‌های کلاس مختلف زیردریایی‌ها به‌طور ویژه استفاده می‌شود.

امیر سیاری ادامه داد: رزمایش تخصصی شناورهای سطحی را در دستور کار داریم؛ که در آن کلاس مختلف ناوشکن‌ها جهت هماهنگی بیشتر به کار گرفته می‌شود. همچنین رزمایش تخصصی هوادریا را با استفاده از ظرفیت‌های بالگردی و هواپیماها اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش تخصصی موشکی تصریح کرد: یکان‌های موشکی نیروی دریایی این رزمایش که یکی از مهمترین رزمایش‌های نداجا است، را انجام می‌دهند، و طی آن اهداف مورد نظر را با سامانه‌های پرتابگر ثابت و متحرک و استفاده از انواع موشک‌ها و اژدرها مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری رزمایش تخصصی جنگال خبر داد و افزود: این رزمایش برای ما بسیار حائز اهمیت است و سعی می‌کنیم در آن تمامی تاکتیک‌های الکترونیکی دشمن را دنبال کرده نیروهای خودی را در فضای تاکتیکی دشمن قرار دهیم و توان دفاعی خود را در آن فضا تست کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ ارتباطات بین نیروها از الزامات منازعات عصر حاضر است، افزود: رزمایش تخصصی ارتباطات، از دیگر رزمایش‌های تخصصی این نیرو است، که در آن با استفاده از شیوه‌های نوین و سامانه های به روز سعی در حفظ و برقراری ارتباط در شرایط جنگی می کنیم.

دریادار سیاری گفت: یکی دیگر از رزمایش‌های تخصصی ما را رزمایش عملیات ویژه است که نیروهای ویژه در آن نحوه استقرار در سواحل و نقاط استراتژیک را تمرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی رزمایش‌های تخصصی نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار می‌گیرد و تجربیات لازم در این فرآیند جهت برگزاری رزمایش بزرگی چون ولایت 94 به دست می‌آید، افزود: رزمایش گسترده ولایت 94 توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا را جهت دفاع از مرزها منابع و منافع کشور به منصه ظهور می‌رساند و پیام صلح و دوستی را به کشورهای همسایه می‌فرستد و عنوان می‌کند این توانمندی را داریم که بدون حضور دیگران امنیت منطقه را حفظ کنیم، و بهانه‌ای دست قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیست که بگویند "برای برقراری امنیت به منطقه آمده‌ایم".

امیر سیاری در پایان تصریح کرد: رزمایش مشترک امداد ونجات را هر ساله با کشور عمان در شرق تنگه هرمز انجام می‌دهیم و این رزمایش در واقع امنیت کشتی‌های تجاری دنیا را به جهت حوادث و سوانح تضمین می‌کند.



  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران از کدام جنگنده‌های کلاس «سوخو» استفاده می‌کند + عکس و مشخصات

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::شرکت سوخو بزرگترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه است که ایران به‌عنوان خریدار تعدادی از محصولات این شرکت در جهان شناخته می‌شود؛ لذا در این گزارش به معرفی هواپیماهای ساخت سوخو که در ایران عملیاتی هستند، پرداخته‌ایم.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، انهدام سوخوی روسیه بر فراز سوریه که توسط ترکیه صورت گرفت؛ بهانه‌ای شد تا در گزارشی اجمالی به معرفی محصولات شرکت هواپیماسازی سوخو که تعدادی از آنها در ایران بکار گرفته شده‌اند، بپردازیم. به همین خاطر گزارشی که در ادامه آمده به بررسی اجمالی هواپیماهای سوخو در ایران پرداخته است.

سوخو (به روسی: Сухой) شرکت هوافضای روسی است که در زمینه ساخت هواپیماهای جنگنده تخصص دارد و در سال ۱۹۳۹ توسط «پاول سوخو» بنیان گذاشته شده است. (در زبان روسی عبارت Су و در انگلیسی عبارت Su برای نام‌گذاری هواپیماهای جنگنده سوخو به‌کار می‌رود.)

شرکت سوخو بزرگترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه است. این شرکت مالکیت سهام‌ تمامی شرکت‌هایی که برای هواپیمای سوخو قطعه تولید می‌کنند، را در اختیار دارد و به همین علت بر چرخه تولید، از طراحی گرفته تا ساخت و کنترل کیفیت، نظارت کامل ایفا می‌کند.

هواپیماهای سوخو نه‌تنها خط مقدم نیروی هوایی روسیه را تشکیل می‌دهند، بلکه بخش عمده‌ای از نیروی هوایی کشورهای دیگری مانند هند، ایران، آلمان، چین و مصر نیز هستند.

شرکت سوخو پیشتر با نام «دفتر طراحی شماره ۵۱» یا به زبان روسی به «او کا ب-۵۱ (ОКБ-۵۱)» نامیده می‌شد، و تاکنون تولیدات نظامی متعددی داشته که عبارتند از سوخو۲۲، ۲۴، ۲۵، ۲۷،۳۰، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۴۷، پک فا و هواپیمای مسافری سوپر جت ۱۰۰.

البته این شرکت در ژوئن سال ۲۰۰۷، ورود خود را هم به بازار هواپیماهای مسافربری اعلام کرد که در این رابطه نخستین هواپیمای مسافری طراحی شده توسط سوخو «سوپرجت۱۰۰» نام گرفت؛ این هواپیما با ظرفیت حمل و جابجایی ۹۰ تا ۱۱۰ مسافر و بردی برابر ۴۵۰۰ کیلومتر مشتریان متعددی در دنیا دارد؛ به نحوی که استفاده یک شرکت هواپیمایی ایتالیایی با سفارش ۱۰ فروند و خطوط هوایی داخلی روسیه با سفارش ۵۰ فروند را می‌توان آغاز خوبی برای سوپرجت۱۰۰ دانست.

تحریم به دلیل قرارداد با ایران

این شرکت در اوت سال ۲۰۰۶، به دلیل اینکه با نیروی هوایی ایران برای مدرنیزه کردن ۳۰ فروند هواپیمای سوخو۲۴ قراردادی منعقد کرده بود، به همراه شرکت دولتی صادرات ابزار دفاعی روسیه مورد تحریم دولت آمریکا قرار گرفت.

دولت آمریکا به این بهانه که هواپیمای سوخو۲۴ بالقوه قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را داراست و قانون عدم گسترش تسلیحات کشتار جمعی در مورد ایران (مصوب سال ۲۰۰۰ در مجلس نمایندگان آمریکا) را نقض کرده، شرکت سوخو را مورد تحریم قرار داد.

اما با این وجود وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه اظهار داشت که تمامی فعالیت‌های نظامی بین ایران و روسیه منطبق بر قوانین روسیه و قوانین بین‌المللی است، و دولت آمریکا را متهم کرد که سعی دارد کشورهای دیگر را وادار به پیروی از قوانین داخلی خود کند.

به همین خاطر برخی از محصولات این شرکت هم‌اکنون در ایران توسط نیروهای مسلح کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که در ادامه به‌صورت اجمالی این محصولات را بررسی قرار داده‌ایم.

سوخو۲۲؛ هواپیمایی بمب‌افکن

سوخو ۲۲ ازجمله هواپیماهای ضربتی تک‌کابینه با بال‌های متحرک و نمونه صادراتی سوخو ۱۷ است؛ که در دوره زمانی بلند ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ تولید می‌شده و نمونه‌های متعددی از آنها به کشورهای بسیاری صادر شده است؛ البته این هواپیما که به‌عنوان یک جنگنده بمب‌افکن طراحی شده؛ ولی بیشتر به‌عنوان بمب افکن به کار می‌رود.


سوخو 22

سوخو ۲۲ در چند نمونه تولید شده که برخی از این نمونه ها در ادامه توسط خبرگزاری دفاع مقدس معرفی می شود:

su-۲۲ یا فیترF: گونه صادراتی از همان سوخوی M۲ـ۱۷بود که به کشورهای آنگولا، لیبی و پرو فروخته شد؛ البته این مدل‌های صادراتی ابزارآلات الکترونیکی (آویونیک) کمتری داشتند.

su-۲۲R یا فیترF: مدل اکتشافی از گونه سوخو ۲۲ است.

سوخو ۵Mـ ۲۲مدل دیگری از سوخو ۲۲ است که قرار بود بال‌های غیر متغیر داشته باشد؛ اما نشد و سرانجام از بال‌های متغیر ۴۵ درجه‌ای در آن استفاده شد. تنها قابلیت این مدل از سوخو این بود که توانایی حمل تسلیحات به روز شده را داشت و علاوه بر این از موتور آن برای سوخوی ۲۷ استفاده شد.

این مدل به وسیله تجهیزات و ادوات روسی ـ فرانسوی جدید تجهیز شده و در کابین این مدل نیز سیستم HOTAS(کنترل میزان قدرت موتور بر روی استیک کنترل اصلی هواپیما) نصب شد و سیستم‏‌های آویونیک آن هم بهبود یافت. علاوه بر این سیستم مسافت‏‌یاب لیزری قدیمی نیز به لطف نصب رادار بسیار قدرتمند ساخت فازاترون ـ تامسون سی اس اف به نام Phantom، حذف شد.

به گزارش دفاع پرس، سوخو ۲۲ در سال‌های ۱۹۹۴و۱۹۹۷ دو بار ارتقا داده شد و طی آن تغییرات زیادی روی این مدل سوخو انجام گرفت؛ که در واقع بیشتر شامل ارتقای سیستم الکترونیک هوایی و تسلیحات آن بود؛ به‌طوری که در سری دوم این هواپیما قابلیت حمل موشک‌های ضد کشتی۳۱ـKHهم تعبیه شد.

در حال حاضر سپاه پاسداران در زمینه اورهال هواپیماهای جنگنده سوخو ۲۵، سوخو ۲۲، هواپیماهای رزمی و ترابری فعالیت می‌کند و از بالاترین سطح مرکز تعمیراتی نیز برخوردار است.


سوخو۲۴؛ ویژه حملات ارتفاع پایین

سوخو۲۴ که در ناتو بنام  Fencer شناخته می‌شود، یک جنگنده ضربتی مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که حدود ۱۴۰۰ فروند آن تا سال ۱۹۹۳ تولید شده، نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال نیروی هوایی ارتش شوروی سابق را داشت، نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داد و از سال ۱۹۷۴ نیز وارد ارتش شوروی سابق شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. (البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ است.)

   سوخو 24

سوخو۲۴ که پاسخ روس‌ها به ساخت جنگنده بمب‌افکن اف-۱۱۱ آمریکا بود، اختصاصاً برای حملات ارتفاع پایین مافوق صوت به عمق خاک دشمن طراحی شده و طراحی بال متحرک آن باعث شده تا قابلیت فرود و برخواست کوتاه را داشته باشد.

بارگیری بال بالای این هواپیما نیز باعث شده تا پرواز باثباتی در ارتفاع پایین و مقاومت خوبی در مقابل جریان باد داشته باشد؛ به همین خاطر این هواپیما با وزن خالی بیش از ۲۲ تن توانایی حمل ۸ تن مهمات از جمله بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی، و دیگر انواع بمب و موشک و راکت و سوخت اضافی را دارد.

این هواپیما هم‌اکنون در انواع مختلفی تولید شده که عبارتند از: سو A  ـ ۲۴ مدل اولیه؛ سو Bـ۲۴بدنه مدور شده؛ سو C ـ ۲۴ دارای تغییراتی در سیستم هشدار دشمن؛ سوDـ ۲۴ دارای قدرت سوختگیری هوایی و دماغه بلندتر؛ سو E ـ ۲۴ مدل شناسایی برای نیروی دریایی و دارای قدرت حمل مهمات ضدکشتی.

سوخوی۲۴ در انواع گوناگونی عرضه شده که هرکدام در ناتو‌، به اسامی خاص معروف هستند؛ طراحی بهترین و کامل‌‏ترین مدل سوخوی۲۴ که Fencer-Dیا Su-۲۴Mنامیده می‎شود، از سال ۱۹۷۸ آغاز و در سال ۱۹۸۳، این مدل رسما وارد خدمت در نیروی هوایی شوروی سابق شد.

اما در رابطه با ایران، روس‌ها ادعا دارند تعداد ۱۲ فروند Fencer-D به ایران فروخته‌اند؛ که همگی این هواپیماها به‌صورت عملیاتی در اختیار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

در سوخوی۲۴، سامانه ناوبری و کمکی ۲۴ـ PNS تعبیه شده است. ۲۴ـ PNS به تجهیزات سامانه ناوبری رادیویی اتصال دارد که امکان اجرای این وظایف را میسر می‌سازد: اخطار برخورد به عوارض زمین، کشف اهداف و انهدام آنها به روش بمباران Tossیا Level، نشانه‏‌گذاری اهداف کشف شده جهت شلیک موشک، کشف رادارها و پرتابگرهای موشک‌های «سام» متعلق به این رادارها و امکان هدایت کاملا خودکار یا نیمه‌خودکار به هنگام تقرب جهت فرود در ارتفاع حدود ۴۰ تا ۵۰ متری.


سوخو۲۵؛ با ماموریت پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی

سوخو ۲۵، یک جت جنگنده تک‌سرنشین دو موتوره است؛ که در اتحاد جماهیر شوروی سابق، توسط دفتر طراحی سوخو با ماموریت پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی طراحی و تولید شد.

اولین پیش‌نمونه آن در ۲۲ فوریه ۱۹۷۵ پرواز کرد و تولید انبوه آن از سال ۱۹۷۸در کارخانه‌ای در «تفلیس» گرجستان شوروی سابق آغاز و سپس از سال ۱۹۸۱ وارد خدمت فعال نظامی در ارتش شوروی سابق شد.

این هواپیما در نیروی هوایی و هوانیروز روسیه با نام مستعار «کلاغ سیاه» و در ناتو به نام پای قورباغه (به انگلیسی: Frogfoot) شناخته می‌شود.

سوخو25

به گزارش دفاع پرس، سوخو ۲۵ برای انهدام دقیق اهداف زمینی در تمامی شرایط آب‌وهوایی در شبانه‌روز و به‌طور خاص انهدام خودروهای زرهی دشمن، وسایل ارتباطی، سنگرهای آتش، واحدهای فرماندهی و نظارت، جاده‌ها، خطوط آهن و بالگردهای نظامی دشمن طراحی شده است.

سوخو ۲۵ از نظر توانایی‌های جنگی، قدرت ضربتی، مقاومت و اثرگذاری کاملاً قابل مقایسه با همتای آمریکایی خود «تاندربولت ۱۰» است.

ساختار کلی، تجهیزات الکترونیکی و به‌ویژه توانایی استفاده از طیف وسیعی از مهمات و امکان فعالیت در خطیرترین شرایط، سوخو ۲۵ را هواپیمایی ایده‌آل برای پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی ساخته‌است. این هواپیما به یک توپ اتوماتیک دولول ۳۰ میلی‌متری در زیر بدنه با ۲۵۰ گلوله مسلح شده و هشت «پایلون» در زیر بال‌های آن قرار دارد که به آن قدرت حمل حدود ۴ تن مهمات هوابه‌زمین از جمله راکت‌های ۵۷ تا ۳۳۰ میلی‌متری را می‌دهد. علاوه بر این دو «پایلون» کوچک بیرونی هم برای موشک‌های هوابه‌هوا در زیر بدنه تعبیه شده ‌است.

در سال ۱۹۸۴ یک مدل صادراتی از این هواپیما به نام «سوخو۲۵ کا» طراحی شده و به کشورهای چک‌سلواکی سابق، بلغارستان، عراق، جمهوری دمکراتیک کره و آنگولا صادر شد. در سال‌های ۸۸-۱۹۸۷ یک بازسازی کلی بر روی طراحی این هواپیما بر اساس تجربه جنگ در افغانستان انجام شد و از سال ۱۹۹۱ تولید مدل سوخو۲۵ بی‌ام آغاز شد.

سوخو۲۵ در طول جنگ شوروی سابق در افغانستان نقش حیاتی برای ارتش سرخ داشت و بیش از ۶۰ هزار ساعت پروازی را تجربه کرد و فقط ۲۳ فروند از آن از بین رفت. در واقع یک سوخو۲۵ به ازای ۲۶۰۰ ساعت پرواز از دست رفت؛ که در مقایسه با تمام هواپیماهای دیگری که در این جنگ استفاده شدند، رقم بهتری است.

بعد از فروپاشی شوروی سابق، نیروی هوایی روسیه نیز از این هواپیما به‌طور گسترده‌ای در جنگ چچن استفاده کرد؛ البته ارتش بعث عراق  هم در دوران جنگ تحمیلی از این هواپیما در حمله به ایران استفاده می‌کرد.

در بدنه سوخو ۲۵ به میزان ۶۰ درصد آلومینیوم، ۱۹ درصد فولاد، ۵/۱۳ درصد تیتانیوم، ۲ درصد آلیاژ منیزیم و ۵/۵ درصد مواد دیگر به‌کار رفته‌است. همچنین سوخو ۲۵ مجهز به صندلی نجات (همانند سوخو-۲۷) و ابزار پرواز استاندارد بوده و در پشت کابین خلبان نیز ۶ میلیمتر(۰/۲۴ اینچ) زیرسری از جنس فولاد ضخیم، نصب شده‌است. علاوه بر این کابین خلبان به شکل وان حمام و از جنس تیتانیوم بوده که زیر کابین خلبان هم توپ هواپیما نصب شده‌است.

از سوی دیگر تمامی مدل‌های سوخو ۲۵ دارای بال‌های فلزی هستند و ترمزهای هوایی نیز در نوک هر بال قرار دارند. علاوه بر این هر بال دارای پنج جایگاه حمل سلاح مانند موشک، راکت و تسلیحات دیگر نیز هست.

نسخه‌های اولیه سوخو ۲۵ مجهز به دو موتور «توربوجت آر۹۵اس‌اچ» با پس سوز بودند؛ که در دو طرف عقب هواپیما نصب می‌شدند؛ اما نسخه‌های جدید (مانند سوخو۲۵ تی و تی‌ام) با موتورهای بهبود یافته «آر۱۹۵» تجهیز شده‌اند.

سامانه الکترونیکی سوخو ۲۵ بخش‌هایی مانند سامانه هدف‌گیری، رادار ناوبری «داپلر»، سامانه ناوبری برای پرواز در روز و شب، رادیو (بی‌سیم) جهت ارتباطات هوا به هوا و هوا به زمین، سامانه کنترل سلاح‌ها، سامانه شناسایی دوست از دشمن، سامانه راداری هشدار دهنده (RHAWS) را شامل می‌شود.

خدمت در ایران

زمانی که عملیات «طوفان صحرا» برای اشغال عراق توسط آمریکا و متحدانش در جریان جنگ خلیج فارس آغاز شد، برای اولین بار در یکم بهمن ۱۳۶۹تعداد ۷ فروند «سوخو ۲۵ اِس» نیروی هوایی عراق با هدف در امان ماندن از حملات «طوفان صحرا» توسط خلبانان عراقی به ایران آورده شدند؛ که بعدها ایران آنها را به عراق بازگرداند.

بعد از این اتفاق، ایران چند فروند «سوخو ۲۵ تی» و «سوخو ۲۵ یو بی‌کا» را در سال ۲۰۰۶ برای بکارگیری در نیروی هوایی سپاه (نیروی هوافضای فعلی سپاه) از روسیه خریداری کرد.

این مدل از سری هواپیماهای سوخوی ۲۵ می‌تواند ۱۶ موشک ضد تانک «ای تی ۹» به‌علاوه دو راکت‌انداز ۷۰ یا ۸۰ میلیمتری به همراه دو موشک حرارتی، دو مخزن سوخت خارجی، و دو موشک هوا به زمین مانند «قدر»، «زوبین» و «ستار» را حمل کند.

سوخوی ۲۵ با تکیه بر زره قوی در «کاکپیت» ( که قابلیت دفاع در برابر توپ‌های ۲۳ میلیمتری را دارند) و بدنه خود، برای تحمل آتش سنگین دشمن طراحی شده است.

این هواپیما که توسط یک خدمه هدایت می‌شود دارای حداکثر سرعتی معادل ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت (۵۹۰ مایل در ساعت یا ۰.۷۷ ماخ) و سقف پروازی ۷۰۰۰ متر (۲۳۰۰۰ فوت) است. این هواپیما همچنین دارای ۱۱ جایگاه حمل سلاح با توانایی حمل انواع راکت‌انداز، راکت‌های هدایت شونده، موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوا، انواع بمب‌های لیزری، ضد نفر، خوشه‌ای و آتش‌زا است.

سوخو۳۰؛ طرحی برای برتری هوایی

جنگنده سوخو۳۰ که از سوی ایران مذاکراتی درباره خرید آنها صورت گرفته یک هواپیمای جنگنده مدرن و بسیار چابک نظامی است؛ که توسط شرکت «سوخو» با هدف برتری هوایی طراحی شده است؛ اما این جنگنده قابلیت حمله به اهداف زمینی را هم دارد.

برد عملیاتی سوخو۳۰ که نمونه ارتقاء یافته سوخو۲۷ به حساب می‌آید ۱۵۰۰ کیلومتر است؛ اما با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند به بیشتر از سه هزار کیلومتر نیز برسد.

سوخو٣٠ علاوه بر نیروی هوایی روسیه، در کشورهای چین، الجزایر، آنگولا، مالزی، ونزوئلا، اندونزی، اوگاندا، قزاقستان و ویتنام هم مورد استفاده قرار گرفته است.

سوخو30

سوخو۳۰ یک جنگنده دو کابینه است که از مشتقات سوخو ۲۷ به حساب می‌آید؛ اما یکی از تفاوت‌های سوخو۳۰ با سوخو۲۷ در اضافه شدن یک بالک (کانارد) به هواپیما برای افزایش کارایی و قدرت مانور است.

مزیت‌های فوق‌العاده رادار جنگنده Su-۳۰ از جهت برد شناسایی، پویش قطاع‌ها و مصونیت بالا در برابر اغتشاش‌گرهای الکترونیکی دشمن، آن را در بین پر تاثیرترین رادار هواپیماهای جنگنده در جهان، جهت عملیات دوربرد شکار هواپیماها قرار داده است.

امروزه جنگنده‌های مدرن روسی نظیر سوخو۳۰، به سیستم‌های بسیار پیشرفته الکترو اپتیکالی مجهز هستند؛ که به‌وسیله این سیستم‌ها، می‌توان اهداف را جستجو کرده و پس از یافتن، بر روی‌شان قفل کرد. این سیستم همچنین می‌تواند به‌طور خودکار بر روی سطح زمین یا پهنه آسمان، به جستجوی اهداف پرداخته و آنها را با تسلیحات هدایت‌شونده، به راحتی مورد اصابت قرار دهد.

از جمله سیستم‌های الکترواپیتکالی به‌کار رفته در سوخو۳۰ و میگ ۲۹، می‌توان به جستجوگر مادون قرمز IRST اشاره کرد. این سیستم، مستقل از رادار، به کشف اهداف می‌پردازد، از این رو، به هنگام قفل بر روی اهداف هوایی، دستگاه «گیرنده اخطار راداری»، پیغام خطر را برای خلبان هواپیمای دشمن، پخش نمی‌کند و خلبان متوجه رهگیری شدن هواپیمایش نمی‌شود.

همچنین استفاده از مکان‌یاب اپتیکالی و سایت نشانه‌روی نصب شده داخل کلاه خلبان، کمک شایانی به دقت هدف‌گیری اهداف هوایی می‌کند.

براساس گزارش دفاع پرس، سیستم با دقت بسیار بالای هدف‌گیری و ضد اغتشاش به‌کار رفته در سوخو۳۰ که با رادار بسیار پیشرفته، هماهنگ شده است، به راحتی امکان هدف‌گیری دقیق اهدافی فراتر از ۵۰ کیلومتر را فراهم می‌آورد که حاکی از توسعه راندمان رزمی کلی جنگنده نسبت به سوخو۲۷ است.

برای سوخو ۳۰ به‌طور استاندارد، ۱۲جایگاه حمل تسلیحات تعبیه شده است؛ که امکان حمل ترکیبی از انواع مهمات هوا به هوا با قابلیت درگیری همزمان با چند جنگنده دشمن را به این هواپیما می‌بخشد. قدرت تخریب بالای تسلیحات هدایت‌شونده هوا به زمین جنگنده سوخو ۳۰، این امکان را می‌دهد تا اهداف بسیار مقاوم و حفاظت شده در زیر زمین را نیز به راحتی و دقت بالا منهدم سازد.

موشک‌های میان‌برد هدایت‌شونده جنگنده سوخو ۳۰ می‌توانند از فواصل دور از دسترس پدافند دشمن، پرتاب شوند. علاوه بر این برای سوخو۳۰ موشک‌های هوا به زمین با قابلیت هدایت به‌وسیله ماهواره نیز پیش‌بینی شده است؛ هرچند در نمونه‌های صادراتی این جنگنده، چنین امکانی حذف شده است.

سوخو ۳۰ همچنین از موشک‌های ضدکشتی و ضدرادار و مسلسل با قدرت نفوذ در برخی خودروهای زرهی سبک نیز بهره می‌برد.

«پک‌فا»، جنگنده نسل پنجم سوخو

سوخو«پک فا» که نمونه آزمایشی آن سوخو «ت-۵۰» نام دارد، یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های ساخت روسیه است؛ که آن را با اف-۳۵ آمریکا مقایسه می‌کنند و براساس آنچه گفته شده، مدل نهایی جنگنده سوخو ۵۰ تا سال ۲۰۱۶ به‌طور کامل عملیاتی خواهد شد.

از مدل اولیه این جنگنده (T۵۰ـ PAKFA) نیز تاکنون چند مدل ساخته شده که پس از تکمیل مدل نهایی، این جنگنده پایه‌گذار پروژه نسل پنجم جنگنده‌ها خواهد بود؛ البته بخشی از مدل‌های آن برای صادرات در نظر گرفته شده است؛ که به‌عنوان مثال هند یکی از مشتریان اصلی آن است و مدل‌هایی نیز برای این کشور ساخته می‌شود.

بر اساس آنچه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، به جز کشور هند، مدل‌های دیگری از جنگنده‌های سوخو ۵۰ برای کره جنوبی و ایران نیز در حال ساخت است؛ به نحوی که مدل SU-۵۰EK برای کره‌جنوبی تا سال ۲۰۱۸ به این کشور تحویل داده خواهد شد.

مطابق اخبار غیر رسمی، تحویل جنگنده‌های نسل پنجم روسی به ایران یعنی سوخو ۵۰، نیز خبری است که توسط رسانه‌های داخلی و خارجی چندی پیش مطرح شده است. براین اساس مدل SU-۵۰ES از جنگنده‌های سوخو، برای ایران در حال ساخت است و تا سال ۲۰۲۲ تحویل کشورمان خواهد شد.

به هر حال جنگنده روسی سوخو ۵۰ که گاهاً با عنوان PAKFA نیز شناخته می‌شود، توسط شرکت سوخوی روسیه ساخته شده که در زمینه الکترونیک پروازی، برنامه پک‌فا در بسیاری موارد از طرح سوخو-۳۵ الهام گرفته است. به عنوان مثال قلب تجهیزات الکترونیک پروازی ت-۵۰ را یک رادار با آرایه کاوش فعال الکترونیک (AESA) چند حالته موسوم به ۵۰‌ـ N تشکیل می‌دهد که در حقیقت گونه‌ای برگرفته از رادار ۰۳۵ـ N جنگنده سوخو-۳۵ است؛ که برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی ماکس-۲۰۰۷ روسیه به نمایش درآمد.

سوخو50

این رادارِ کنترل آتش پس از رادار «ژوک» در هواپیمای میگ-۳۵ دومین رادار کنترل آتشی است که در روسیه طراحی شده و ترکیبی از رادار باند X و گیرنده‌های کمکی باند L نصب شده روی لبه بال‌ها، با بیش از ۱۵۰۰ واحد فرستنده ـ گیرنده و آنتنی به قطر یک متر است.

برد مفید رادار «پکفا» برای اهدافی با ابعاد یک متر تا حدود ۴۰۰ کیلومتر عنوان شده است. هواپیمای آزمایشی ت-۵۰ همچنین دارای یک جستجوگر و فروسرخ (IRST) برگرفته از سامانه OLS-۳۵M جنگنده سوخو-۳۵ است؛ که به سبک بیشتر جنگنده‌های روسی، مقابل شیشه جلوی کابین نصب شده است.

نمایشگرهای کابین پکفا را دو نمایشگر کریستال مایع به ابعاد ۹/۲۲ ×۳۰ سانتیمتر به همراه یک نمایشگر «هدآپ» IKSH-۱M و سه نمایشگر کوچک در اطراف کابین تشکیل می‌دهند.

هسته مرکزی جنگنده نیز از ریزپردازنده دو هسته‌ای بر اساس پردازنده‌های ۵۰۰ مگاهرتز «آلبروس اس» ساخت شرکت MSTS با توان پردازش ۴۰ میلیارد داده در ثانیه تشکیل می‌دهد.

بنابر این سوخو ۵۰ چون برای خصایص پنهان‌کاری طراحی و ساخته شده، از یک دستگاه رادار آرایه فازی فعال باند ایکس مدل۰۳۶ـ Byelka N و همچنین دو رادار کوچکتر باند ال برای امور ضد پنهان‌کاری و جنگ الکترونیک بهره خواهد برد.

در بخش پیشرانه، روس‌ها به دنبال این هستند که در نمونه تولید انبوه این هواپیما از موتوری با عنوان۳۰ Izdeliye استفاده کنند؛ زیرا این موتور از وزن کمتر و توان بیشتر برخوردار بوده و به راحتی به تی ۵۰ اجازه رسیدن به سرعت‌های بیش از دو برابر سرعت صوت را می‌دهد.

این موتور همچنین از قابلیت تغییر دهنده بردار رانش نیز برخوردار است؛ که توان مانورپذیری بی‌نظیری را به «پکفا» می‌بخشد.

سوخو50

در بخش تسلیحات نیز جنگنده روسی به دو سلاح هوا به هوای بسیار توانا مجهز است که می‌تواند برای هر جنگنده متخاصمی یک کابوس واقعی باشد. در بحث نبردهای فراتر از میدان دید، این هواپیما از گونه ارتقاء یافته‌ای از موشک ۷۷ـR که با عنوان K-۷۷M شناخته می‌شود، بهره می‌بَرد.

این موشک هوا به هوا خود از یک رادار آرایه فازی بهره برده و در برابر اهداف چالاک هوایی به سرعت واکنش نشان می‌دهد. اطلاعات زیادی در مورد این موشک جدید ارائه نشده است؛ اما به نظر می‌رسد که برد آن در حدود ۱۰۰ کیلومتر و یا بیشتر از آن باشد.

در بحث نبردهای هوایی فاصله نزدیک نیز این هواپیما به نسل جدید موشک‌های ۷۳‌ـR که با عنوان ۷۴ـR شناخته می‌شود، مجهز شده است. این موشک، فوق‌العاده مانورپذیر بوده و در برابر اقدامات متقابل بسیار مقاوم است. علاوه براین یک توپ ۳۰ میلی‌متری نیز بر روی تی ۵۰ نصب شده است؛ اما با این حال تاکنون اطلاعات خیلی زیادی در مورد جزئیات این جنگنده منتشر نشده است.

سوخو سوپرجت۱۰۰؛هواپیمایی مسافربری

سوخو سوپرجت ۱۰۰ هم یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای در دسته ۷۵ تا ۹۵ صندلی است. توسعه طرح ساخت هواپیما از سال ۲۰۰۰ در بخش هواپیماهای مسافربری شرکت روسی سوخو با همکاری بوئینگ به‌عنوان همکار اصلی شروع شد و اولین پرواز این هواپیما در ۱۹ می ۲۰۰۸ و اولین پرواز مسافربری تجاری آن توسط خط هوایی «آرماویا» از ایروان به مسکو در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری کشورمان اعلام کرده که اگر روسیه شرایط مالی خوبی را پیشنهاد دهد بسیاری از ایرلاین‌های ایران مایل به خرید سوپرجت ۱۰۰ خواهند بود.

البته روس‌ها در سال‌های گذشته بارها گفته‌اند که این هواپیما از لحاظ فنی تمامی دانش صنعت هواپیمایی شرق و غرب را به‌صورت یک‌جا دارد و سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، ارابه‌های فرود، سیستم‌های الکترونیکی و دیگر قطعات، شرکت‌های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich و Sutton هستند. علاوه براین سوخوی سوپر جت۱۰۰ اولین هواپیمای صد نفره دنیاست که با کمک ناوبری «Fly by Wire» (سامانه‌ الکترونیکی هدایت هواپیما) هدایت می‌شود.

سوخو100

نحوه کنترل این هوپیما برای خلبان و کمک‌خلبان هیچ فرقی با هواپیماهای مدرن «ایرباس» ندارد و با استفاده از فرمان‌های الکترونیکی کمترین میزان فشار و بیشترین میزان دقت را برای خلبان به همراه دارد و در مقابل رقبای غربی، روس‌ها این هواپیما را با قیمت پایین‌تری (۳۵ میلیون دلار) به فروش می‌رسانند.

مقام‌های سوخو همچنین می‌گویند: سوپرجت ۱۰۰ هزینه پروازی بسیار پایین‌تری نسبت به گزینه‌های مشابه خودش دارد؛ به نحوی که در خطوط داخلی هوایی روسیه سوپرجت ۱۰۰ برای جایگزینی توپولوف ۱۳۴در نظر گرفته شده است.

  • بسیجیان ارتش

تجهیز نیروی دریایی ارتش به موشک کروز قدیر

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تجهیز نیروی دریایی ارتش به موشک کروز قدیر

 
 
 
  پایگاه مردمی ارتش ::به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش، انبوهی از موشک‌های کروز دریایی قدیر به نداجا تحویل شد.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس ، سردار حسین دهقان در مراسم تحویل‌دهی انبوه موشک قدیر طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی به فرماندهان و رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: موشک کروز دریایی قدیر که توسط دانشمندان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است برای نخستین بار در اختیار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزیر دفاع گفت: موشک قدیر با برد بلند و دارای ویژگی هایی همچون آماده سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پائین، دقت بالای ناوبری، انهدام دقیق اهداف مورد نظر، قدرت تخریب و ضد جنگ الکترونیک بالا است.

سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع تجهیز نیروهای مسلح به تسلیحات پیشرفته و با فناوری های بالا و روزآمد سازی سامانه های در اختیار آنها را در دستور دائمی و مستمر فعالیت های پژوهشی و صنعتی خود قرار داده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه تجهیزات پیشرفته در کنار روحیه بسیجی و شهادت طلبانه، مدیریت جهادی و انگیزه های الهی آحاد نیروهای مسلح و حضور آگاهانه ملت عزیز و در صحنه ایران از عوامل اصلی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمارمی رود، گفت: دشمنان ما نسبت به این عوامل آگاهی دارند و بارها آن را آزموده اند و به همین دلیل جرأت اقدام علیه منافع ایران اسلامی را ندارند و مطمئن هستند هر نوع اقدام جسارت آمیز و غیر عقلانی آنها با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: شرایط امروز  منطقه به صورت فزاینده ای  رو به آشوب و بحران های جدی است و دلیل اصلی این بحران ها، حضور و مداخله  نیروها یا بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ی است؛ که با حمایت‌های آشکار و پنهان از جریان‌های تروریستی نه‌تنها  تهدیدی برای منطقه بلکه تهدید جدی برای کل دنیا محسوب می شوند و در این مسیر آنچه که برای ما همواره مهم بوده، هست و خواهد بود، قرار داشتن در موضع بازدارندگی موثر برای مقابله با اینگونه  تهدیدات است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان، با رصد راهبردی تحولات منطقه ای و الزاماتی که تامین کننده امنیت ملی کشور است، هرروز با افزایش توانمندی و تجهیز خود به سلاح های موثر در عرصه های  مقابله، بر توان و قابلیت خودشان می افزایند.

وزیر دفاع گفت: امروزدنیا  براین  باوراست که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات، امنیت و نظم منطقه و تاثیرگذار در وضعیت امنیت جهانی است.

سردار دهقان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ چشم طمعی به هیچ جغرافیا و  مرزی ندارد؛ بلکه این اصالت تاریخی را برای خودش قائل  است که ضمن تلاش برای استقرار ثبات و امنیت، با عوامل ناامن کننده، در هرجایی که باشد، به خصوص آنجایی که نظام سلطه خودش را در قالب آن ها به عرصه می آورد، مقابله کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ان‌شاالله فرماندهان ورزمندگان شجاع نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گرفتن این تجهیزات جدید وبا حضور قدرتمندانه خود در تثبیت و حفظ امنیت و ثبات فعالانه عمل می کنند و خواسته ملت و رهبری عزیز و ملت های منطقه که همواره خواستار ثبات  و امنیت بودند؛ را محقق خواهند کرد.

وزیر دفاع در پایان این موفقیت بزرگ را به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ملت بزرگوار، صنعت گران و همه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و برای آنان در انجام ماموریت های خطیری که برعهده دارند، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در ادامه امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  نیز طی سخنانی با اشاره به ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در  دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی به ویژه مرزهای آبی، منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های تحت حاکمیت نظام و آب های آزاد دنیا گفت: برای انجام این ماموریت خطیر یعنی دفاع از مرزهای آبی و دفاع از منابع و منافع  کشور، نیروی دریایی نیازمند داشتن تجهیزات مناسب است.

وی افزود: تجهیزاتی که می تواند در انجام این ماموریت ما را یاری دهد از الزامات نیروی دریایی راهبردی است. وجود ناوهای موشک انداز و ناوشکن هایی که بتواند به ویژه در آب های دوردست و در شرایط خاص اقیانوسی ماموریت انجام دهند. اما این ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز و در سطح دیگر زیردریایی ها نیازمند داشتن تجهیزات خاص خودش است که بتوانند هر جایی که  لازم باشد وارد عمل شوند.

امیر سیاری با بیان اینکه اژدر و موشک دو سلاح مهم و استراتژیک یگان های دریایی در سطح و زیر دریا است، گفت: این اژدر و موشکی که مورد نیازمان است به لطف خدا و همت بزرگ برادران و صنعت‌گران عزیزمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تامین می شود و موشک هایی که ما امروز بهره برداری می کنیم موشک های بسیار خوب و مناسبی برای انجام ماموریت های مختلف چه ساحل به سمت دریا و چه سطح به سطح یعنی از روی یگان شناور به سمت اهداف دریا  و یا از طریق زیردریایی ها است.

امیر سیاری تاکید کرد: به هرمیزان که توان موشکی ما بالاتر باشد، موشک های ما دقتش بیشتر باشد‌، بردش بالاتر باشد، قابلیت انعطافش زیادتر باشد، سرجنگی آن بهتر باشد، حساسه هایش مناسب تر باشد قطعا توان موشکی ساحل به دریا و ناوها و ناوشکن ها ی ما در عرصه دفاع از مرزهای آبی بیشتر و بهتر خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: با وجود داشتن موشک های مناسبی که ما در اختیار داریم و موشک های جدیدی که از وزارت دفاع تحویل گرفته ایم،  قطعا توان رزمی مان بالا خواهد رفت و با استفاده از این موشک ها و با ویژگی های خاصی که همانطور که وزیر  محترم دفاع در ارتباط با توانمندی موشک عنوان فرمودند ان‌شاالله قطعا ما می‌توانیم  با اعتماد به نفس بیشتر و با قابلیت و توان رزمی بالاتر در هر جایی که لازم باشد برای دفاع از مرزها، منابع و منافع کشور عملیات انجام دهیم.

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نیروی دریایی ارتش همچون شمشیری آخته راهبرد دشمن را در دریا به چالش می‌کشد

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پیامی تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش با اراده‌ای پولادین همچون شمشیری آخته، آب‌ها را می‌شکافد تا راهبرد دشمن را در عرصه دریا به چالش بکشد.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به مناسبت 7 آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیامی صادر کرد که در آن آمده است: هفتم آذرماه، روز دریادلانی است از جنس غیرت و افتخار، روزی است برای تکریم رشادت ها و جانفشانی های دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ابتدای جنگ تحمیلی و در عملیات مروارید به عنوان مؤثرترین عملیات دریایی دفاع مقدس، عزت آفرین و جاودانه شدند.در این روز یادها و خاطره ها از خالقان آن صحنه های زیبای عاشقی و جانبازی در عرصه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی قدردانی می کنند و این نشان از راز جاودانگی آن حماسه آفرینی های بزرگ است که هیچگاه از اذهان این ملّت شریف پاک نخواهد شد.

این پیام می‌افزاید: مرحبا بر غیرت و آزادگی شهدای پرافتخار سهند و سبلان و ادامه دهنده‌گان راه آنان که هم اکنون نیز اندیشه و فکرشان، حفظ اسلام و انقلاب و دفاع از حریم ولایت است و با اراده‌ای پولادین همچون شمشیری آخته، آبها را می شکافند تا راهبرد دشمن را در عرصه دریا به چالش بکشانند.

اسماعیلی در این پیام تاکید کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، فرا رسیدن هفتم آذرماه و حماسه باشکوه دریادلان نیروی دریایی را که در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، نغمه سرخ شهادت را سرودند، به همه همرزمان غیور و سلحشورم در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تبریک عرض می نمایم. امید است در سایه رهبری‌های فرماندهی معظّم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز(دامت برکاته) همواره نظاره گر توفیقات روزافزونتان در مسیر دفاع از ارزشها و آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

  • بسیجیان ارتش

خرید تانک T-90 در دستور کار نزاجا+عکس

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۴ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

خرید تانک تی 90 در دستور کار نزاجا

 
 
 
پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران از ظرفیت‌هایی برخوردارند که کشور روسیه به آن نیاز دارد، از اعلام آمادگی روسیه جهت پشتیبانی تجهیزاتی به نیروهای مسلح کشور در تمامی ابعاد دفاعی خبر داد.
 
 
به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  مشرق، امیر «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به فضای مثبت ایجاد شده و امکان گسترش روابط نظامی با کشور روسیه اظهار داشت: بحمدالله کشور روسیه اعلام آمادگی کرده تا در تمامی حوزه‌های تجهیزاتی و دفاعی که مورد نیاز جمهوری اسلامی است کمک و پشتیبانی لازم را داشته باشد.

خرید تانک تی 90 در دستور کار نزاجا

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که ارتش روسیه به آن نیاز دارد، بر تعامل دفاعی و نظامی دو کشور تاکید کرد و افزود: قطعا یکی از مواردی که در دستور کارنیرو زمینی قرار دارد خرید تانک پیشرفته تی 90 و همچنین سلاح‌ها و تجهیزات سبکی است که در عرصه فضای جنگ‌های نیابتی مورد نیاز ما است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با ابراز خرسندی از روند اجرایی شدن قرارداد اس 300 گفت: برای خرید دیگر سامانه‌های دفاعی از کشور روسیه نیز کارهای لازم صورت می‌گیرد.

منبع: دفاع پرس
  • بسیجیان ارتش