پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

محبوب ترین مطالب

۶۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سیاست های متناقض آمریکایی ها در مبارزه با داعش و ارتباط آن با وقایع فرانسه/ لزوم حضور شفاف در مبارزه علیه تروریسم

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تشریح سیاست های متناقض آمریکایی ها در سوریه پرداخت و اظهار داشت: اعلام جنگ با داعش در عین حال حمله به رئیس‌جمهور کشوری که می‌خواهد با داعش مبارزه کند قابل قبول نیست و باعث روحیه بخشیدن به تروریست ها می شود.
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   دفاع پرس  ، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در  جلسه دفاعیه اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم جهانی در امنیت و سیاست مبارزه با تروریست‌های تکفیری به‌خصوص تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه است.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل با هدایت خانم کلینتون که در آن زمان وزیر خارجه آمریکا بود جلسه دوستان سوریه را تشکیل دادند؛ اول در دو کشور منطقه‌ای و سپس در اروپا تروریست‌ها جمع و آنها را از افغانستان و عراق به سوریه منتقل کردند و آموزش دادند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: همچنین برای آنها سلاح فرستادند، پشتیبانی کردند و از نظر اقتصادی و نیروی انسانی آنها را تقویت کردند تا به جریان تروریستی تکفیری فعلی که دشمن کل مردم جهان است تبدیل شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: هشدارهایی که در آن سال‌ها اول و بعد از آن به کشورهای جهانی و منطقه داده شد که تروریست‌ها در منطقه محدود نخواهند شد و منطقه و جهان را تهدید خواهند کرد شنیده نشد؛ ولی امروز زهری که تروریست‌ها در فرانسه ریختند و در کشورهای دیگر علیه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند موجب بیداری دنیای غرب برای مبارزه با تروریسم شد.

وی خاطرنشان کرد: یک مطلب راهبردی بسیار مهم است که می‌گوید در حالی که سخن از اتحاد علیه داعش و اجتماع برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری مسلح در سوریه گفته می‌شود و آقای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مجامع مختلف داخل آمریکا و در جهان از موضع مبارزه با داعش حرف می‌زند، اما می‌بینیم که به لنگر استقرار حاکمیت ملی در سوریه حمله می‌‌کند و دوباره به آقای بشاراسد حمله کرده است.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر حاکمیت در سوریه مستقر نباشد و اگر علیه بشار اسد شعار بدهند و حمله کنند یعنی داعش را تقویت کردند و این یک تناقض راهبردی است. اعلام جنگ با داعش در عین حال حمله به رئیس‌جمهور کشوری که می‌خواهد با داعش مبارزه کند قابل قبول نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق وین افزود: این توافق بر این است که تروریسم اول نابود شود و در مورد حاکمیت سوریه مردم سوریه نظر بدهند. دیگر حمله کردن به آقای بشاراسد جز اینکه به داعش روحیه بدهد و دوباره آنها را از نظر روحیه تقویت کند چیز دیگری نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز به قدر کافی تروریست‌های تکفیری جسور هستند و عملیات تاسف‌بار فرانسه به قدر کافی برای آنها جاذبه و جسارت در بین خودشان و طرفداران‌شان ایجاد کرده است و وقتی آمریکا به سوریه و به بشار اسد حمله کند این جسارت و این جاذبه را برای تروریست‌ها افزایش می‌دهد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید دست از این سیاست تناقضی غلط‌شان بردارند؛ تا مبارزه با تروریست‌ها در سوریه به نفع صلح جهانی و به نفع امنیت جهانی پیش برود.

وی ادامه داد: مخالفت آمریکا و بعضی غربی‌ها با بشار اسد با مبارزه با تروریسم تکفیری داعش تناقض دارد و در حمایت از داعش محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: ما از حضور شجاعانه و شفاف روس‌ها در سوریه باید درس بگیریم و بقیه قدرت‌ها برای شرکت در مبارزه با داعش باید با شفافیت حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تکذیب خبر شلیک موشک کروز از آب‌های سرزمینی و آسمان ایران به مواضع تروریست‌های سوریه

 
 
  پایگاه مردمی ارتش ::یک مقام مطلع در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طی روزهای اخیر هیچ موشک کروزی از آب‌های سرزمینی ایران در دریای خزر و فضای آسمان ایران به اهداف تروریست‌ها در سوریه شلیک نشده است.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، یک مقام مطلع در ستادکل نیروهای مسلح درخصوص انتشار خبری مبنی بر شلیک 18 موشک روسی از دریای خزر به مواضع تروریست‌ها در سوریه، گفت: طی روزهای اخیر هیچ موشک کروزی از آب‌های سرزمینی ایران در دریای خزر و فضای آسمان ایران به اهداف تروریست‌ها در سوریه شلیک نشده است.

 گفتنی است، طی روزهای گذشته برخی منابع داخلی و خارجی به نقل از وزارت دفاع روسیه مدعی شدند که ارتش روسیه با 18 موشک از دریای خزر مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

حامیان غربی تروریسم تاوان بیشتری خواهند داد/ به مبارزه فرانسوی‌ها علیه تروریسم اعتماد نداریم

 

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان ضمن حمایت از همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه گفت: ما هیچ اعتمادی به جدیت فرانسوی‌ها در مبارزه با تروریسم و داعش نداریم.

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با سایت خبری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: همه آزادگان جهان و آنهایی که دل‌شان به حال بشریت می سوزد باید یک مواجهه کاملا واقعی و جدی علیه زیاده‌خواهی، جنگ و تروریسم داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه منطقه «غرب آسیا» که من ترجیح می‌دهم به جای «خاورمیانه» از این واژه استفاده کنم، سال‌هاست به دلیل زیاده‌خواهی امپریالیسم جهانی و ارتجاع منطقه گرفتار جنگ و خونریزی و تروریسم شده است؛ به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که در مواجهه با این رویه منطقه‌ای که رفته‌رفته تبدیل به یک رویه جهانی می‌شود در حال جنگ و مبارزه و مقابله است.

جزایری تصریح کرد: در شرایط امروز که روسیه وارد این عرصه شده و تصمیم گرفته که یک مقابله جدی با تروریسم در سوریه داشته باشد، طبعا جمهوری اسلامی ایران چه از دولت و چه از ملت روسیه در این مبارزه با آغوش باز استقبال می‌کند، حمایت می‌کند و کمک می‌کند، و همانگونه که مقامات روس اعلام کردند ما هم فکر می‌کنیم که اقدام درست و به موقعی است. این یک استراتژی به‌هنگام است؛ چرا که در غیر این‌صورت ممکن است مشکلات تروریسم دامن خود روسیه را نیز در آینده بگیرد.
 
سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان درخصوص ائتلاف چهارگانه بین ایران، روسیه، عراق و سوریه و احتمال ورود نظامی ایران به جنگ اظهار داشت: از مدت‌ها قبل تا امروز مستشاران ایران در سطوح مختلف اعم از راهبردی تا عملیات تاکتیکی در سوریه حضور داشتند و امروزه هم یک حضور جدی را داریم، تا طبق مقررات و حقوق بین‌الملل به دولت قانونی و مردم سوریه کمک کنیم.
 
سردار جزایری گفت: دولت سوریه از ما کمک خواسته و ما در حد امکانات و مصالحی که تشخیص می‌دهیم به آنها کمک می‌کنیم و هر کشوری هم که بخواهد کمک واقعی به دفع تروریسم در منطقه و سوریه داشته باشد طبعا جمهوری اسلامی در کنار آن خواهد ایستاد.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاعات و بازدیدهای میدانی نشان داده اقدامات نظامی که روسیه در سوریه و علیه تروریست‌ها و ازجمله داعش انجام داده بسیار خوب، موثر و با اثرگذاری قابل توجه بوده است. هر چه که از مبدأ تهاجم روسیه علیه تروریست‌ها می‌گذرد اقدامات روس‌ها از آبدیدگی بالاتری برخوردار است و خوشبختانه همه برآوردها نشان می‌دهد که اقدامات نظامی روسیه در سوریه علیه تروریست‌ها از اثرگذاری بالایی برخوردار بوده و ما امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد؛ تا بتوانیم تاثیرات کامل را در آینده شاهد باشیم.
 
سردار جزایری در پاسخ به سوالی درباره رایزنی میان ستادهای عملیاتی روسیه و ایران گفت: در شرایط امروز خوشبختانه همکاری‌های مناسبی میان ایران و روسیه علیه تروریسم منطقه در جریان است. این اطلاعات با توجه به اینکه تبدیل به اقدام عملیاتی شده، از اثرگذاری خوبی تا به امروز برخوردار بوده است.
 
وی افزود: البته همه کارشناسان مطلع هستند با توجه گستردگی و پراکندگی تروریست‌ها در منطقه و با توجه به پیچیدگی‌هایی که این مسئله از سال‌های قبل تا به امروز داشته و دارد و همینطور حمایت‌هایی که امپریالیسم جهانی، امریکا و ارتجاع عرب و ارتجاع منطقه از تروریست‌ها داشته‌اند نباید انتظار داشته باشیم در یک زمان کوتاه به مساله تروریسم در منطقه خاتمه داده شود و باید صبر و حوصله داشته باشیم و ان‌شاءالله با توجه به برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دست است، به‌خصوص دو کشور ایران و روسیه موفق خواهند شد با کمک سایر کشورهای منطقه مثل لبنان و عراق ریشه تروریسم را در منطقه بخشکانند.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در مورد راه‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای که غربی‌ها علیه ایران و روسیه و سوریه و یمن راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: ما نیاز به ستادهای واقعی و مجازی بین دو کشور داریم؛ تا بتوانند مقابله جدی رسانه‌ای با یکسونگری خبری رسانه‌های امپریالیستی و ارتجاع منطقه داشته باشند.
 
وی افزود: امپریالیسم یکسویه خبری و در راس آن آمریکا تلاش می‌کنند که افکار رهبران، مردم، مدیران و نظامیان را تحت تاثیر القائات خود قرار دهند. در سطوح مختلف کشور بزرگ روسیه تلاش می‌کنند همچنین در سطوحی که ذکر کردم تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر القائات رسانه‌ای خود قرار دهند. بخصوص سعی می‌کنند که دولت و مردم سوریه و سایر کشورهای منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار دهند؛ که البته از امپریالیسم خبری غیر از این هم انتظار دیگری نیست.
 
سردار جزایری تصریح کرد: آنهایی که داعش دست‌پرورده شان است و خودشان تروریسم را در منطقه ایجاد و تقویت کرده‌اند و ده‌ها نشانه و سند برای این مساله وجود دارد امروزه تلاش می‌کنند که چهره دیگری از خود نشان دهند.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر هم تلاش می‌کنند نشان بدهند که مقابله و مبارزه ایران و روسیه علیه تروریسم یک مبارزه واقعی و اثرگذار نیست. تلاش می‌کنند مردم روسیه را تحت تاثیر القائات خود مبنی بر بی فایده بودن و یا داشتن هزینه زیاد برای دولت و ملت روسیه نشان بدهند؛ که همه ما بایست توجه لازم را به اینگونه القائات سوء داشته باشیم و مبتنی بر سناریوهای مختلف که رسانه های آمریکایی علیه کشورهای مورد نظر پیاده می کنند ما هم باید سناریوهای رسانه ای لازمه را در مقابله با این حرکت و عملیات روانی داشته باشیم.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان در بخش دیگری از این گفتگو در مورد تحویل موشک های اس 300 به ایران نیز اظهار داشت: خوشبختانه مراودات نظامی ایران و روسیه رو به جلو و پیشرفت است و امیدوارم هیچ مانعی بر سر راه اجرای قراردادهای نظامی بین ایران و روسیه نباشد و به این کار سرعت داده شود.
 
جزایری افزود: هرگونه تاخیر باعث خشنودی جناح مقابل خواهد شد و من فکر می کنم در آینده نه‌چندان دور قراردادی که میان ایران و روسیه هست، تحقق یابد.
 
وی درخصوص پیشنهاد حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای همکاری اطلاعاتی و امنیتی ایران با فرانسه برای مبارزه با تروریست ها در منطقه و احتمال شکل‌گیری یک ائتلاف جدید در منطقه اظهار داشت: اتفاقاتی که در فرانسه افتاده قطعا باعث ناخشنودی ما است و حقیقتا هر کجا که انسان بی گناهی کشته شود ما نگران و ناراحت می شویم.
 
سردار جزایری افزود: من شخصا از چند سال قبل به آمریکایی ها و اروپایی ها به دفعات هشدار دادم که تروریسمی که شما در منطقه ما می‌پرورانید روزی بازخواهد گشت و دامن خودتان را خواهد گرفت. امروز نشانه هایی از آن پیش‌بینی هست و بنده تردیدی ندارم که کسانی که تروریست‌ها را پرورانده‌اند تاوان این کار را در آینده، بیشتر خواهند داد.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در عین حال ما هیچ اعتمادی به جدیت فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم و در مبارزه با داعش نداریم و لذا هرگونه همکاری ما با فرانسوی ها و با سایر کشورهای اروپایی در چهارچوب ملاحظات ویژه ای صورت خواهد گرفت و فرانسوی ها باید در عمل نشان بدهند که واقعا در مبارزه با تروریست ها جدی هستند.
 
وی افزود: آنها باید عملا نشان بدهند که فرقی بین تروریسم خوب و بد نیسم نبوده و تروریسم ذاتا بد است. فرانسوی ها باید بیش از اینکه تا امروز و طی چند روز گذشته گفته اند، به حمایت‌هایی که از تروریست های منطقه داشتند، اعتراف کنند.
 
سردار جزایری ادامه داد: این تروریست ها باعث جنایات بی شماری علیه مردم بی گناه منطقه شده اند و  در اثر حمایت فرانسوی ها و آمریکایی ها و سایر کشورهای اروپایی که در وقت خود نام خواهم برد، در منطقه ما هزاران انسان بی گناه اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ و بخصوص کودکان زیادی کشته شده اند و خانه های زیادی ویران شده و ده ها هزار نفر در اثر اقدامات تروریستی مجروح شده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که مردم فرانسه از دولت خود سوال کنند که با چه منطقی از این تروریست ها طی سالهای گذشته حمایت کرده اند؟ امروز روزی است که دولت فرانسه نمی تواند از زیر این بار آن فرار کند چرا که امروز شاهد آن هستیم که بعضی مقامات فرانسه رسما به دخالت داشتن در کمک به تروریست ها در منطقه اعتراف کرده اند و من معتقد هستم مردم فرانسه برای اینکه جلوی خونریزی های آینده در کشورشان و سایر کشورها را بگیرند و اگر نسبت به شهروندان خود و شهروندان دیگر کشورهای جهان حساس هستند بایست این سوال جدی را از دولت خود بخواهند. دولت فرانسه در یک دادگاهی که مردم فرانسه می توانند تشکیل بدهند بایست به این سوال پاسخ دهد.
 
سردار جزایری در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره شهادت مستشاران نظامی ایرانی در سوریه گفت: بر اساس شرایط جنگی منطقه، مستشاران ایرانی ماموریت های مختلفی را انجام می دهند و با توجه به نیازمندی های کشور سوریه در گذشته، بیشتر مستشاران رایزنی های راهبردی را در دستور کار خود داشتند و گاهی شرایط بگونه ای اقتضا می کند که مستشاری عملیاتی هم داشته باشیم و ممکن است در اثر این نوع از حضور در صحنه یا میدان عملیات، تعداد شهدا افزایش پیدا کرده باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه در چه شرایطی ایران مستقیما وارد جنگ سوریه یا عراق می شود، اظهار داشت: برآوردهای نظامی ما در منطقه چه از عراق چه از سوریه به گونه ای است که فعلا نیازی به این کار مشاهده نمی‌شود؛ اما چنانچه دولت سوریه چنین تقاضایی را داشته باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان همچنین در مورد تهدیدهای گروه تروریستی داعش برای حمله یا انجام عملیات علیه ایران و تهدیدات آنها علیه کشورهای منطقه و جهان گفت: واقعیت این است که احتمال انجام اقدامات تروریستی کور در هر جای جهان و در هر مقطع زمانی وجود دارد؛ ولی مفهوم این کار قدرتمند بودن تروریست‌ها نیست.
 
وی افزود: علی‌رغم اینکه ایران یکی از نقاط اصلی مورد هجمه تروریست ها و هدف اصلی انجام جنگ های نیابتی است که آمریکا آن را هدایت می کند، اما تا به امروز توانسته اقدامات تامینی لازم در برابر تلاش های تروریست ها را از خود نشان دهد و تا به امروز تیم‌های عملیاتی بسیاری از تروریست ها را عمدتا در مرزهای کشور منهدم کرده ایم و تمام تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما مبتنی بر این است که تا جایی که می شود به دفع این خطر بپردازند و تمهیدات امنیتی لازم از گذشته تا به امروز در جریان بوده و هست و امیدواریم که اقدام تروریستی خاصی را در مرزها یا مناطق داخلی خود شاهد نباشیم.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص فضای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بین‌المللی بوجود آمده توسط رسانه های غربی نیز اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی توسط رژیم های سلطه و در راس آن امریکایی ها علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به عمل آمد و سعی کردند از یک طرف جلوی رشد و شکوفایی نظام جدید را و از طرف دیگر جلوی صدور پیام انقلاب اسلامی برای مردم منطقه و جهان را بگیرند.
 
سردار جزایری افزود: انقلاب اسلامی یک پیام دارد که مبتنی بر عدالت‌خواهی و صلح همه‌جانبه و عادلانه است. غربی‌ها و امپریالیسم این پیام را برنمی‌تابند و تلاش کردند از یک طرف علیه ایران و از طرف دیگر علیه اسلام دست به یک مبارزه جدی و همه‌جانبه بزنند.
 
وی ادامه داد: طی سی و چند سال گذشته که از انقلاب می گذرد متاسفانه ما با این مبارزه و مقابله که بسیار هم جدی و همه‌جانبه است مواجه بودیم و هستیم؛ البته با توجه به اینکه حجم بسیار زیادی از اطلاعات منتشر شده در جهان توسط امپریالیسم خبری و سلطه خبری آمریکایی ها و انگلیسی ها اداره می شود متاسفانه بخشی از افکار عمومی مردم جهان تحت تاثیر القائات آنها قرار گرفته‌اند.
 
سردار جزایری گفت: جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرده که عدم صحت این تحلیل و گفتمان غربی علیه انقلاب اسلامی به گوش مردم جهان برساند؛ که البته در این راستا باید سایر کشورهایی که دل در گرو آزادگی دارند به جمهوری اسلامی ایران کمک کنند تا بتواند پیام خود را مبتنی بر صلح و عدالت به مردم جهان برساند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا غربی ها تلاش بسیار زیادی را انجام داده اند که به اسلام‌هراسی دامن بزنند و تلاش همه‌جانبه‌ای صورت گرفته که از اسلام یک چهره کاملا وارونه به جهانیان معرفی کنند. به نظر من ریشه اصلی ایجاد گروه هایی مثل داعش قبل از هر چیز به این مساله برمی‌گردد. تلاش اصلی داعش بر این است که یک چهره کاملا مخدوش و سیاه از اسلام با هر مذهبی که داشته باشد به جهانیان ارائه دهد. البته غربی ها تلاش می کنند در کنار این ماموریت اصلی که به داعش داده شده به سایر منافع‌شان هم دست پیدا کنند و ازجمله در سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه دخالت کنند.
 
سردار جزایری گفت: بنا بر این بر اساس یک طرح و یک سناریو و یک نقشه کاملا حساب شده و با ابعاد گوناگون که پشت سر آن صف طویلی از کشورهای اوروپایی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و یهود ضد اسلام، آن بخش از یهود که ضد مسلمانان هستند قرار گرفته‌اند و این یک مبارزه جدی است و امیدوارم که به مرور حقایق از پس این ستون‌های خبری سنگین غربی‌ها در برابر حقیقت ایجاد کرده اند عبور کند و روشنی خود را به مردم جهان نشان دهد. دروغ بزرگ غرب به مردم جهان روشن شود و البته بعضی از نشانه‌های آن‌ نیز هم‌اکنون آشکار شده است. با وجود اینکه تبلیغات به‌خصوص طی سه دهه اخیر علیه اسلام ده‌ها برابر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، آمار بیانگر روی آوری مردم جهان به طرف اسلام است.
 
سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان با اشاره به ریشه‌های تروریسم و تروریسم دولتی که مورد حمایت آمریکاست، گفت: ما باید اطلاعات خود در مورد ریشه های ایجاد و پرورش تروریسم در مناطق مختلف جهان به‌خصوص منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا بالا ببریم. اگر به شکل‌گیری گروه هایی مثل گروه های تروریستی که هم‌اکنون در سوریه هستند توجه دقیق بشود و اگر به ریشه طالبان به‌عنوان یک گروه تروریستی عنایت شود به صراحت جای پای آمریکایی ها و انگلیسی ها را در شکل‌گیری و تقویت این گروه های تروریستی جهان مشاهده خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: ده‌ها دلیل و سند در کنار ده‌ها اظهارنظر مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر تقویت داعش وجود دارد. بالاترین مقام رسمی فرانسه اعتراف کرد که آنها از داعش حمایت می‌کردند. جهان باید از رهبران این کشورها سوال کند که چرا از تروریست‌ها حمایت کردند؟ چرا کمک کردند مردم سایر کشورها به خاک و خون کشیده شوند.
 
سردار جزایری ادامه داد: نکته ای که مایل هستم مورد توجه قرار گیرد این است که اگر روزی تاریخ مصرف داعش تمام شود مفهومش این نیست که تروریسم خشکانده خواهد شد؛ مگر اینکه یک عزم جدی در آحاد مختلف مردم سراسر جهان شکل بگیرد. پیش‌بینی من این است که به همان اندازه که داعش تضعیف شود آمریکایی ها تلاش می کنند جایگزین داعش یک گروه دیگر تروریستی را در منطقه شکل و سر و سامان دهند تا از آن طریق بتوانند سیاست ها و خط و مشی های خود را در مورد منطقه، به‌خصوص غرب آسیا پیاده‌سازی کنند؛ لذا به نظر می‌آید این هم نکته مهمی است که بر اساس این پیش‌بینی خوب است که خوانندگان این‌گونه اخبار را مورد پیگیری و رصد قرار دهند و اگر جایی نشانه این گروه تروریستی جدید را یافتند توجه داشته باشند که دست‌پرورده آمریکایی‌هاست.
 
انتهای پیام/
  • بسیجیان ارتش

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده‌اند؟ +عکس

بسیجیان ارتش | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::درگیری در سوریه اولین تجربه رزمی سوخوی 34 محسوب می شود. این هواپیمای هجومی همانند سوخوی 24، توان حمل 8 تن سلاح را داشته و حجم گسترده ای از موشک های هوا به سطح و بمب های هدایت شونده روسی را حمل می کند.
 
به گزارشپایگاه مردمی ارتش به نقل از  گروه دفاع و امنیت مشرق، از هفته گذشته کمک های نیروی هوایی روسیه به دولت سوریه از طریق پایگاه هوایی لاذقیه در غرب این کشور آغاز شده و با وجود این که مدت کوتاهی از شروع این حملات گذشته، به دلیل حجم بالا و دقت عمل آن توانسته است در تغییر موازنه قوا در جبهه نبرد بر ضد گروه های تروریستی، نقش پررنگی را ایفاء کند.

نیروی هوایی روسیه با 4 مدل هواپیمای رزمی وارد کشور سوریه شده و عملیات خود را انجام می دهد. هر 4 مدل مورد نظر از محصولات شرکت سوخو بوده و به عبارت هستند از جنگنده چند ماموریتی سوخوی 30 اس ام، هواپیمای تهاجمی بال متغیر سوخوی 24، هواپیمای پشتیبانی نزدیک و حمله به اهداف زمینی سوخوی 25 و در نهایت هواپیما تهاجمی سوخوی 34.

سوخوی 30 اس ام : عضو جدید خانواده فلانکر

جنگنده چند ماموریتی سوخوی 30 در حقیقت گونه بسیار ارتقاء یافته از هواپیمای سوخوی 27 روسیه است. این هواپیما در اواخر حاکمیت شوروی سابق و به عنوان یک جنگنده چند ماموریتی سنگین و به نوعی شبیه به برنامه F-15E آمریکایی ساخته شد. گونه SM را شاید بتوان یکی از برترین مدلهای جنگنده سوخوی 30 اس ام دانست. این مدل از جنگنده سوخوی 30 بر پایه مدل MKI که برای نیروی هوایی هند توسعه یافته است ساخته شده و با این تفاوت که بخش عمده از قطعات غیر روسی که هندی ها در جنگنده هایشان نصب کردند در این مدل با نمونه های روسی جایگزین شده اند.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

یکی از تفاوت های موجود در این مدل از سوخوی 30 با سایر گونه ها نصب بالک های کوچکی به اسم "کانارد" است که تقریبا بین محل اتصال بال و بدنه و کابین قرار دارد. در عین حال موتورهای نصب شده بر روی این جنگنده نیز از قابلیت تغییر دهند بردار رانشی برخوردار هستند که داشتن این قابلیت به همراه کانارد، مانور پذیری خارق العاده ای را به این هواپیما می بخشد.

در بخش تسلیحات نیز این هواپیما به مانند سایر اعضای خانواده فلانکر می تواند تا حدود 8 تن سلاح را با خود حمل کند. منابع غربی اعتقاد دارند که سوخوی 30 اس ام به غیر از تسلیحات معمول این جنگنده که در بالا به آن اشاره شد، توان حمل موشک ضد کشتی یاخونت با سرعت 3 ماخ را نیز دارد. برد این مدل هم در حدود 3000 کیلومتر بوده و توان سوختگیری هوایی نیز دارد.

سوخوی 24 : شمشیر باز توانای روسها

گول ظاهرا قدیمی سوخوی 24 را نخورید. این پرنده توانای روس با این که طراحی آن به نوعی به دهه 1960 باز می گردد از جمله تواناترین هواپیماهای تهاجمی در دنیا محسوب می شود. سوخوی 24 که در سازمان ناتو به عنوان "شمشیر باز" شناخته می شود یک هواپیمای تهاجمی با بال های متغیر است که به صورت اختصاصی برای نفوذ در سیستم های دفاعی ناتو در ارتفاع پایین طراحی و ساخته شده است.

سوخو 24 توان حمل 8 تن مهمات را داشته و می تواند طیف بسیار گسترده ای از انواع مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده را با خود حمل کند. در این هواپیمای روسی دو نفر خدمه حضور دارند که صندلی آنها در کنار هم قرار دارد. در سالهای اخیر روسیه برنامه بسیار گسترده مدرن سازی به منظور ناوگان سوخو 24 را خود را به انجام رسانده است. بر اساس اعلام رسانه های روسی هواپیماهای سوخو 24 مدل ام در سوریه حضور داشته و به عملیات می پردازند.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

در مدل ام توان سوختگیری هوا به هوا به این پرنده اضافه شده است. سامانه هدایت اینرسایی PNS-24M، یک سامانه کامپیوتری دیجیتال و همچنین سیستم نشان گذار لیزری/ دید تلویزیونی Kaira-24 از جمله سیستم هایی هستند که بر روی سوخوی 24 ام نصب شده است. در بخش سلاح، سوخوی 24 مدل ام می تواند انواع موشک ها و بمب های هدایت شونده مثل KH-25، KH-29، KH-58، KH-59 و بمب های هدایت شونده سری KAB-500 و KAB-1500 و همچنین بمب های سقوط آزاد از جمله سلاح های قابل حمل توسط SU-24M است.

این هواپیما از دو دستگاه موتور AL-21 نیرو گرفته و می تواند با سرعت 1315 کیلومتر در ساعت پرواز کند. برد عملیاتی آن در حدود 600 کیلومتر با مهمات و سوخت کامل و ارتفاع پروازی آن 11 کیلومتر است.

سوخوی 25: سلطان پشتیبانی نزدیک هوایی در بلوک شرق

دیگر محصول شرکت سوخو که این روزها به بلای جان تروریست ها تبدل شده است هواپیمای سوخوی 25 است که در زمان شوروی سابق به صورت اختصاصی به منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی طراحی و ساخته شده است. این هواپیما در جنگ های بسیاری از جمله افغانستان، چچن، گرجستان و درگیرهای عراق حضور پیدا کرده و از جمله بقاء پذیرترین هواپیماهای دنیا محسوب می شود.

بدنه این هواپیما در بسیاری از بخش ها توان تحمل اصابت گلوله های 30 میلی متری را نیز دارد.

بر اساس اعلام منابع خبری، روسها با مدل سوخو 25  اس ام به استعداد 12 فروند در سوریه حضور پیدا کردند. این هواپیما توان حمل 5 تن مهمات را داشته و بر اساس مدرن سازی های انجام شده توان حمل سلاح های هدایت شونده مثل موشک KH-25 و KH-29 را دارد. در کنار این موشک ها توان حمل بمب های سقوط آزاد و همچنین راکت های غیر هدایت شونده به همراه یک توپ دو لول 30 میلی متری نیز وجود دارد.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

این هواپیما از دو دستگاه موتور R-195 بهره برده و سرعت آن در حدود 975 کیلومتر بر ساعت است. برد رزمی این هواپیما 750 کیلومتر و سرعت آن در حدود 975 کیلومتر بر ساعت است. ارتفاع پروازی این هواپیما نیز 7000 متر است.

سوخوی 34 : جدیدترین هواپیمای تهاجمی روسها

اما گل سرسبد ناوگان تهاجمی روسیه در سوریه هواپیمای سوخوی 34 است. هواپیمایی با سامانه های مدرن که برای تهاجم به اهداف زمینی و دریایی ساخته شده و به عنوان جایگزین سوخوی 24 ساخته شده است. درگیری در سوریه اولین تجربه رزمی سوخوی 34 محسوب می شود. این هواپیمای هجومی به مانند سوخوی 24 توان حمل 8 تن سلاح را داشته و حجم گسترده ای از موشک های هوا به سطح و بمب های هدایت شونده روسی را حمل می کند. در حملات اخیر سوخوهای 34 روس با بمب KAB-500S دیده شده اند که تنها بمب هدایت ماهواره ای عملیاتی روسیه محسوب می شود.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)

در کنار این بمب انواع موشک ها مثل KH-25، KH-29، KH-58، KH-59 و بمب های هدایت شونده سری KAB-500 و KAB-1500 از جمله تسلیحات قابل حمل توسط سوخوی 34 هستند. این هواپیما از دو دستگاه موتور AL-31 بهره برده و برد رزمی آن در حدود 1000 الی 1500 کیلومتر است. سرعت این هواپیما در حدود 2000 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع پروازی آن 15 کیلومتر است.

جنگنده های روسی با چه مهماتی به تروریست ها حمله می کنند؟

بر اساس آنچه که توسط خود روسها اعلام شده و یا از تصاویر منتشره می توان متوجه شد تاکنون موشک های هدایت لیزری KH-25 و KH-29L در کنار بمب های هدایت شونده KAB-500S و بمب های سری BetAB 500 و OFAB-250-270 بر ضد تروریست های مستقر در سوریه استفاده شده است.

موشک KH-25 یک سلاح تاکتیکی هوا به سطح با هدایت لیزری است. بر اساس تصاویر منتشره، روسها از مدل ام ال این موشک در سوریه استفاده می کنند که بردی در حدود 11 کیلومتر داشته و سر جنگی آن 90 کیلوگرم وزن دارد.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
KH-25 زیر بال سوخوی 24

موشک بعدی که توسط روسها استفاده می شود KH-29L است. این موشک هدایت لیزری سنگین وزن بردی در حدود 10 کیلومتر داشته و برد آن وزن سر جنگی آن 320 کیلوگرم است. همچنین بمب هدایت ماهواره ای KAB-500S که در زیر هواپیماهای سوخوی 34 روسی رویت شده است تنها بمب هدایت ماهواره ای عملیاتی ارتش روسیه محسوب می شود و از سامانه گلوناس برای هدایت استفاده می کند. این بمب دارای سر جنگی 195 کیلوگرمی بوده و خطای آن در حدود 7 الی 12 متر است.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
موشک KH-29L

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
بمب KAB-500S در زیر سوخوی 34 روسی در سوریه

بر اساس اعلام شبکه RT روسیه بمب KAB-250 نیز در سوریه مورد استفاده قرار گرفته است. این بمب هدایت شونده سبکترین بمب از این کلاس در روسیه است که از سیستم لیزر برای هدایت بهره می برد. این بمب 250 کیلو وزن داشته و خطای آن بین 3 تا 10 متر است.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
بمب KAB-250

بمب های سری BetAB 500 گونه از بمب های سقوط آزاد روسی هستند که مخصوص نفوذ در بتون طراحی و ساخته شدند. این بمب ها در بخش جلو بدنه ای محکم داشته و می توانند در سطوح سخت نفوذ کرده و سپس منفجر شوند. در این بمب ها 77 کیلوگرم ماده منفجره وجود دارد. بمب های سقوط آزاد روسی OFAB-250-270 نیز از نوع شدید الانفجار و ترکش شونده هستند که 250 کیلو وزن داشته و وزن مواد منفجره در هر بمب از این نوع 92 کیلوگرم است.

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
بمب OFAB-250-270

کدام جنگنده‌ها و موشکهای روسی وارد صحنه رزم سوریه شده اند؟ +عکس (آماده)
بمب BetAB 500

با توجه به تنوع جنگنده ها و تسلیحات استفاده شده توسط ارتش روسیه در سوریه، ضمن آنکه می توان شاهد یک رزمایش عملیاتی مناسب ارتش روس در این منطقه بود، باید منتظر ارتقاء توان عملیات زمینی نیروهای مردمی و ارتش سوریه نیز بود.
  • بسیجیان ارتش

طلسم مداومت پروازی میگ‌های ایران پس از 20 سال شکست +عکس

بسیجیان ارتش | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس

 
 پایگاه مردمی ارتش ::اطلاعات مربوط به آنالوگ این سیستم که پیش از این در میگ‌های 29 نهاجا نصب شده بود روی نواری شبیه فیلم‌های دوربین قدیمی ضبط شده و صرفا برای 5 ساعت پرواز کارایی داشت و بعد از آن این نوار باید تعویض می‌شد. همچنین نهاجا عنوان کرده بود که پشتیبانی کشور سازنده مناسب نبوده و نیروی هوایی در این بخش تحت فشار بوده است.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاع و امنیت مشرق، «میگ-29» یا فالکروم (به معنای نقطه اتکا) با هدف ایجاد یک رهگیر نقطه ای برای دفاع هوایی از مناطق مهم سیاسی و صنعتی با استفاده از آخرین یافته های مراکز پژوهشی و تجربیات میگ های قبلی در شوروی سابق طراحی و ساخته شد و در اکتبر 1977 برای اولین بار پرواز کرد. با توجه به مأموریت تعریف شده، این جنگنده برد و مداومت پروازی زیادی نداشت ولی کارایی آن در نبردهای نزدیک با توجه به مانورپذیری بسیار بالا، سامانه هدفگیری روی کلاه پرواز، موشک کوتاه برد آر-60 با قابلیت درگیری با هدف از تمام زوایا و کمی بعد موشک بسیار چابک و پیشرفته آر-73، فوق العاده بود.

این هواپیما حدود 17.3 متر طول و 11.4 متر دهانه بال دارد و جرم خالی آن حدود 10.5 تا 11تن و بیشینه جرم قابل بلند شدن آن 18500 تا 20هزار کیلوگرم است. میگ-29 از دو موتور توربوفن آر-دی-33 نیرو می گیرد که هر یک از آنها معادل 8300 کیلوگرم-نیرو رانش ایجاد می کنند.

بخش مهمی از توانایی میگ-29 در اجرای مانورهای هوایی مدیون این موتورهای قدرتمند اما تا حدودی پرمصرف است که باعث شده اند کمیت بسیار مهم «نسبت رانش به وزن» در میگ-29 در برخی وزن های رزمی فراتر از یک شود. همچنین نرخ اوجگیری این جنگنده نیز بالا بوده که ناشی از توان اضافه ایجاد شده توسط موتور است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
میگ 29 نیروی هوایی آلمان

میگ-29 به بیشینه سرعتی در حدود 2.35 ماخ معادل با بیش از 2400 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعات بالا و بیشینه سقف پرواز کمی بیش از 18هزار متر دست می یابد. میزان محموله قابل حمل نمونه های مختلف این جنگنده متفاوت است اما نمونه های اولیه آن نهایتاً 3000 تا 3500 کیلوگرم تسلیحات جنگی شامل موشک های هوا به هوای میانبرد راداری نیمه فعال و حرارتی و بمب های سقوط آزاد را حمل می کنند.

در نمونه های بعدی، موشک های هوا به هوای فعال راداری، بمب ها و موشک های هوا به سطح هدایت شونده لیزری، اپتیکی و راداری نیز به فهرست تجهیزات این میگ اضافه شد.

بیش از 1600 فروند از این جنگنده ساخته شده و شوروی سابق و روسیه فعلی و تقریباً همه کشورهای هم پیمان شوروی سابق، برخی از کشورهای خاورمیانه و آسیا مانند ایران، هند، مالزی، کره شمالی، یمن، سوریه، برخی از کشورهای قاره آمریکا مانند کوبا، پرو و در آفریقا الجزایر، سودان و ...  از کاربران این جنگنده هستند. البته عمده موفقیت های صادراتی میگ-29 به اولین سال های تولید در اواخر جنگ سرد و اوائل دهه 1990 باز می گردد.

ورود به ایران و آغاز کار ارتقاء از ابتدا

نیاز به بازسازی ناوگان جنگنده های نهاجا در دو مأموریت تخصصی رهگیری و بمب افکن ضربتی پس از پایان جنگ تحمیلی باعث شد تا میگ-29 برای مأموریت اول و سوخو-24 به عنوان بمب افکن تاکتیکی خریداری شود.

در سال 1368 قرارداد منعقد شده و در سال بعد اولین سری از هواپیماها تحویل داده شدند. در تبریز هم اولین میگ-29ها در سال 1371 مشغول به خدمت شدند. بنا بر اعلام منابع خارجی 25 فروند میگ-29 شامل 18 فروند نمونه تکنفره و دو فروند نمونه دو نفره برای امور آموزشی به ایران تحویل داده شد.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس

با حضور میگ های 29 در ایران، بحث تعمیر و نگهداری آن آغاز شده و از همان ابتدای ورود اشکال تراشی روسها در مسیر تامین قطعات آغاز شد. این مشکلات باعث شد که متخصصین ایرانی کار بر روی بومی سازی قطعات پر مصرف را آغاز کرده و بخشی از قطعات مورد نیاز را در داخل با تکیه به توان بومی تولید کنند.

کار به اینجا نیز ختم نشده و علاوه بر ساخت برخی قطعات و لوازم تند مصرف این جنگنده، بهسازی هایی هم روی آن اجرا شده است؛ از جمله تجهیز به لوله سوخت گیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان.

با توجه به برد کم نمونه اولیه و استاندارد این هواپیما چندین برنامه برای رفع این نقص به مرحله اجرا در آمد که نصب سامانه سوختگیری هوایی ثابت، تلاش برای ساخت سامانه سوختگیری هوایی جمع شونده و نصب مخازن سوخت خارجی زیر بال عمده این فعالیت ها را تشکیل می دهد. در طرح اول، یک لوله ثابت به هواپیما افزوده شد که به آن قابلیت سوختگیری از هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و شاید 747 را می داد.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این کار را حتی پیش از اینکه روسها میگ های خودشان را به چنین سامانه ای مجهز کنند انجام داد. در واقع زمانی که ایران اولین آزمایشات طرح طالع را انجام می داد هنوز میگ-29های خود روسیه توانایی سوختگیری هوایی را نداشتند. البته مدتهاست دیگر تصاویر و اخباری از سوختگیری هوایی روی همه فالکروم های ایرانی در رزمایش ها و یا نمایشگاه ها دیده نشده است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
تعمیرات فالکروم در مرکز تعمیراتی نهاجا در تهران

نصب مخزن سوخت زیر بال هر چند بر محدودیت فضای حمل تسلیحات زیر بال فالکروم ها می افزود اما در مأموریت های آموزشی، عزیمت به نقاط مختلف کشور برای حضور در تمرین ها و رزمایش ها و برخی مأموریت های عملیاتی مانند گشت هوایی که معمولآً آن را‌ با تعداد کمی موشک انجام می دادند مفید بود. این بهینه سازی هم هنوز به عنوان یک ارتقاء روی همه میگ های ایرانی حتی در رژه نیروهای مسلح دیده نشده است.

در ادامه بحث نصب نمایشگرهای دیجیتال روی برخی جنگنده ها، نصب موشک هوا به سطح، نصب سامانه ناوبری تاکتیکی (تکن) و همچنین شبیه ساز جنگنده میگ 29 در کشور اجرا شده است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی دیجیتال شدند

جبعه سیاه هواپیما یکی از مهمترین بخش های مربوط آن به شمار می آید که خصوصا در زمان بروز سوانح می توان با استناد به اطلاعات موجود در آن به دلیل بروز سانحه پی برد. جعبه سیاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است که یک بخش آن مربوط به ضبط کردن مکالمات بین خلبان هواپیما با سایر هواپیماهای یا ایستگاه های زمینی و یا دریایی است و بخش دیگر آن مربوط به ضبط کننده اطلاعات پروازی مثل ارتفاع پروازی، سرعت و مسافت طی شده می باشد. این سامانه در نهاجا به عنوان "اکران" هم شناخته می شود.

در نمونه آنالوگ این سیستم که پیش از این در میگ های 29 نهاجا نصب شده بود اطلاعات مورد نظر بر روی نواری شبیه به فیلم های دوربین قدیمی ضبط شده و صرفا برای 5 ساعت پرواز کارایی دارد و بعد از آن این نوار بایستی تعویض شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نهاجا، پشتیبانی کشور سازنده در این بخش مناسب نبوده و نهاجا در این بخش تحت فشار قرار داده بود.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
تغییرات اعمال شده بر روی سامانه ضبط اطلاعات پروازی میگ 29 نهاجا

بر همین اساس متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بحث به روزرسانی این سامانه را در دستور کار قرار داده و نمونه دیجیتال این سامانه در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته و بر روی جنگنده های میگ 29 نهاجا نصب شد.

در سامانه جدید که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس نهاجا در تهران رسما معرفی شد، به جای سیستم آنالوگ و استفاده از نوار برای ضبط اطلاعات از یک برد الکترونیکی، یک IC و یک کارت حافظه استفاده شده است. برخلاف سیستم قدیمی که پس از هر 5 ساعت کار نیاز به تعویض داشت این سیستم محدودیتی در استفاده نداشته و به قطعه ای با کارکرد دائم بدل شده است.

با این اوصاف، حالا جنگنده های میگ 29 ارتش نیاز به اینکه حتما قبل از رسیدن به 5 ساعت پرواز، در فرودگاه تعویض این قطعه انجام دهند، ندارند و علاوه بر اینکه با سوخت گیری هوایی، توانایی پرواز بیش از 5 ساعت را دارند، در صورت فرود پس از 3 یا 4 ساعت پرواز نیز می توانند بدون تعویض این قطعه مهم، بلافاصله عملیاتی شده و پرواز کنند.

اطلاعات ضبط شده توسط این سامانه نیز توسط یک نمایشگر LCD که در کابین خلبان نصب شده است قابل نمایش است. افزایش راندمان کاری و از همه مهمتر قطع نیاز به کشور سازنده در این بخش از جمله مهمترین دستاوردهای این پروزه به حساب می آید.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در تقریبا تمامی هواپیمای نظامی و غیر نظامی دنیا این سیستم ثبت و ضبط اطلاعات پروازی نصب شده است و حالا با استفاده از این توانایی بومی شده در نیروی هوایی ارتش می توان به نوسازی مدل های قدیمی این سیستم در سایر ناوگان هوای کشور و ساخت برای طرح های آینده در این بخش مبادرت کرد.

ضمن آنکه تسلط روی طراحی و ساخت یک سامانه مهم و پر مصرف در یک جنگنده خارجی، این اطمینان و قوت قلبی را به متخصصان و فرماندهان نیروی هوایی کشورمان می دهد که می توان بدون نیاز به کشور سازنده، هر نوع تغییر و بهینه سازی را روی هواپیماها انجام داد و منتظر پاسخ مثبت یا منفی انها در تامین نیازهای کشور نماند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، «میگ-29» یا فالکروم (به معنای نقطه اتکا) با هدف ایجاد یک رهگیر نقطه ای برای دفاع هوایی از مناطق مهم سیاسی و صنعتی با استفاده از آخرین یافته های مراکز پژوهشی و تجربیات میگ های قبلی در شوروی سابق طراحی و ساخته شد و در اکتبر 1977 برای اولین بار پرواز کرد. با توجه به مأموریت تعریف شده، این جنگنده برد و مداومت پروازی زیادی نداشت ولی کارایی آن در نبردهای نزدیک با توجه به مانورپذیری بسیار بالا، سامانه هدفگیری روی کلاه پرواز، موشک کوتاه برد آر-60 با قابلیت درگیری با هدف از تمام زوایا و کمی بعد موشک بسیار چابک و پیشرفته آر-73، فوق العاده بود.

این هواپیما حدود 17.3 متر طول و 11.4 متر دهانه بال دارد و جرم خالی آن حدود 10.5 تا 11تن و بیشینه جرم قابل بلند شدن آن 18500 تا 20هزار کیلوگرم است. میگ-29 از دو موتور توربوفن آر-دی-33 نیرو می گیرد که هر یک از آنها معادل 8300 کیلوگرم-نیرو رانش ایجاد می کنند.

بخش مهمی از توانایی میگ-29 در اجرای مانورهای هوایی مدیون این موتورهای قدرتمند اما تا حدودی پرمصرف است که باعث شده اند کمیت بسیار مهم «نسبت رانش به وزن» در میگ-29 در برخی وزن های رزمی فراتر از یک شود. همچنین نرخ اوجگیری این جنگنده نیز بالا بوده که ناشی از توان اضافه ایجاد شده توسط موتور است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
میگ 29 نیروی هوایی آلمان


میگ-29 به بیشینه سرعتی در حدود 2.35 ماخ معادل با بیش از 2400 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعات بالا و بیشینه سقف پرواز کمی بیش از 18هزار متر دست می یابد. میزان محموله قابل حمل نمونه های مختلف این جنگنده متفاوت است اما نمونه های اولیه آن نهایتاً 3000 تا 3500 کیلوگرم تسلیحات جنگی شامل موشک های هوا به هوای میانبرد راداری نیمه فعال و حرارتی و بمب های سقوط آزاد را حمل می کنند.

در نمونه های بعدی، موشک های هوا به هوای فعال راداری، بمب ها و موشک های هوا به سطح هدایت شونده لیزری، اپتیکی و راداری نیز به فهرست تجهیزات این میگ اضافه شد.

بیش از 1600 فروند از این جنگنده ساخته شده و شوروی سابق و روسیه فعلی و تقریباً همه کشورهای هم پیمان شوروی سابق، برخی از کشورهای خاورمیانه و آسیا مانند ایران، هند، مالزی، کره شمالی، یمن، سوریه، برخی از کشورهای قاره آمریکا مانند کوبا، پرو و در آفریقا الجزایر، سودان و ...  از کاربران این جنگنده هستند. البته عمده موفقیت های صادراتی میگ-29 به اولین سال های تولید در اواخر جنگ سرد و اوائل دهه 1990 باز می گردد.

ورود به ایران و آغاز کار ارتقاء از ابتدا

نیاز به بازسازی ناوگان جنگنده های نهاجا در دو مأموریت تخصصی رهگیری و بمب افکن ضربتی پس از پایان جنگ تحمیلی باعث شد تا میگ-29 برای مأموریت اول و سوخو-24 به عنوان بمب افکن تاکتیکی خریداری شود.

در سال 1368 قرارداد منعقد شده و در سال بعد اولین سری از هواپیماها تحویل داده شدند. در تبریز هم اولین میگ-29ها در سال 1371 مشغول به خدمت شدند. بنا بر اعلام منابع خارجی 25 فروند میگ-29 شامل 18 فروند نمونه تکنفره و دو فروند نمونه دو نفره برای امور آموزشی به ایران تحویل داده شد.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس


با حضور میگ های 29 در ایران، بحث تعمیر و نگهداری آن آغاز شده و از همان ابتدای ورود اشکال تراشی روسها در مسیر تامین قطعات آغاز شد. این مشکلات باعث شد که متخصصین ایرانی کار بر روی بومی سازی قطعات پر مصرف را آغاز کرده و بخشی از قطعات مورد نیاز را در داخل با تکیه به توان بومی تولید کنند.

کار به اینجا نیز ختم نشده و علاوه بر ساخت برخی قطعات و لوازم تند مصرف این جنگنده، بهسازی هایی هم روی آن اجرا شده است؛ از جمله تجهیز به لوله سوخت گیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان.

با توجه به برد کم نمونه اولیه و استاندارد این هواپیما چندین برنامه برای رفع این نقص به مرحله اجرا در آمد که نصب سامانه سوختگیری هوایی ثابت، تلاش برای ساخت سامانه سوختگیری هوایی جمع شونده و نصب مخازن سوخت خارجی زیر بال عمده این فعالیت ها را تشکیل می دهد. در طرح اول، یک لوله ثابت به هواپیما افزوده شد که به آن قابلیت سوختگیری از هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و شاید 747 را می داد.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این کار را حتی پیش از اینکه روسها میگ های خودشان را به چنین سامانه ای مجهز کنند انجام داد. در واقع زمانی که ایران اولین آزمایشات طرح طالع را انجام می داد هنوز میگ-29های خود روسیه توانایی سوختگیری هوایی را نداشتند. البته مدتهاست دیگر تصاویر و اخباری از سوختگیری هوایی روی همه فالکروم های ایرانی در رزمایش ها و یا نمایشگاه ها دیده نشده است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
تعمیرات فالکروم در مرکز تعمیراتی نهاجا در تهران


نصب مخزن سوخت زیر بال هر چند بر محدودیت فضای حمل تسلیحات زیر بال فالکروم ها می افزود اما در مأموریت های آموزشی، عزیمت به نقاط مختلف کشور برای حضور در تمرین ها و رزمایش ها و برخی مأموریت های عملیاتی مانند گشت هوایی که معمولآً آن را‌ با تعداد کمی موشک انجام می دادند مفید بود. این بهینه سازی هم هنوز به عنوان یک ارتقاء روی همه میگ های ایرانی حتی در رژه نیروهای مسلح دیده نشده است.

در ادامه بحث نصب نمایشگرهای دیجیتال روی برخی جنگنده ها، نصب موشک هوا به سطح، نصب سامانه ناوبری تاکتیکی (تکن) و همچنین شبیه ساز جنگنده میگ 29 در کشور اجرا شده است.

جعبه سیاه میگ های ایرانی دیجیتال شدند

جبعه سیاه هواپیما یکی از مهمترین بخش های مربوط آن به شمار می آید که خصوصا در زمان بروز سوانح می توان با استناد به اطلاعات موجود در آن به دلیل بروز سانحه پی برد. جعبه سیاه از دو بخش اصلی تشکیل شده است که یک بخش آن مربوط به ضبط کردن مکالمات بین خلبان هواپیما با سایر هواپیماهای یا ایستگاه های زمینی و یا دریایی است و بخش دیگر آن مربوط به ضبط کننده اطلاعات پروازی مثل ارتفاع پروازی، سرعت و مسافت طی شده می باشد. این سامانه در نهاجا به عنوان "اکران" هم شناخته می شود.

در نمونه آنالوگ این سیستم که پیش از این در میگ های 29 نهاجا نصب شده بود اطلاعات مورد نظر بر روی نواری شبیه به فیلم های دوربین قدیمی ضبط شده و صرفا برای 5 ساعت پرواز کارایی دارد و بعد از آن این نوار بایستی تعویض شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نهاجا، پشتیبانی کشور سازنده در این بخش مناسب نبوده و نهاجا در این بخش تحت فشار قرار داده بود.

جعبه سیاه میگ های ایرانی بی نیاز از همسایه شمالی شد+عکس
تغییرات اعمال شده بر روی سامانه ضبط اطلاعات پروازی میگ 29 نهاجا


بر همین اساس متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بحث به روزرسانی این سامانه را در دستور کار قرار داده و نمونه دیجیتال این سامانه در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته و بر روی جنگنده های میگ 29 نهاجا نصب شد.

در سامانه جدید که در نمایشگاه هفته دفاع مقدس نهاجا در تهران رسما معرفی شد، به جای سیستم آنالوگ و استفاده از نوار برای ضبط اطلاعات از یک برد الکترونیکی، یک IC و یک کارت حافظه استفاده شده است. برخلاف سیستم قدیمی که پس از هر 5 ساعت کار نیاز به تعویض داشت این سیستم محدودیتی در استفاده نداشته و به قطعه ای با کارکرد دائم بدل شده است.

با این اوصاف، حالا جنگنده های میگ 29 ارتش نیاز به اینکه حتما قبل از رسیدن به 5 ساعت پرواز، در فرودگاه تعویض این قطعه انجام دهند، ندارند و علاوه بر اینکه با سوخت گیری هوایی، توانایی پرواز بیش از 5 ساعت را دارند، در صورت فرود پس از 3 یا 4 ساعت پرواز نیز می توانند بدون تعویض این قطعه مهم، بلافاصله عملیاتی شده و پرواز کنند.

اطلاعات ضبط شده توسط این سامانه نیز توسط یک نمایشگر LCD که در کابین خلبان نصب شده است قابل نمایش است. افزایش راندمان کاری و از همه مهمتر قطع نیاز به کشور سازنده در این بخش از جمله مهمترین دستاوردهای این پروزه به حساب می آید.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در تقریبا تمامی هواپیمای نظامی و غیر نظامی دنیا این سیستم ثبت و ضبط اطلاعات پروازی نصب شده است و حالا با استفاده از این توانایی بومی شده در نیروی هوایی ارتش می توان به نوسازی مدل های قدیمی این سیستم در سایر ناوگان هوای کشور و ساخت برای طرح های آینده در این بخش مبادرت کرد.

ضمن آنکه تسلط روی طراحی و ساخت یک سامانه مهم و پر مصرف در یک جنگنده خارجی، این اطمینان و قوت قلبی را به متخصصان و فرماندهان نیروی هوایی کشورمان می دهد که می توان بدون نیاز به کشور سازنده، هر نوع تغییر و بهینه سازی را روی هواپیماها انجام داد و منتظر پاسخ مثبت یا منفی انها در تامین نیازهای کشور نماند.

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)

 
 پایگاه مردمی ارتش ::همزمان با تقویت همکاری‌های ایران و روسیه در چارچوب کمیته چهارجانبه، هیئت اعزامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر "حسن شاه‌صفی" در سفر به چین ضمن دیدار با مقامات بلندپایه نظامی، از برخی کارخانه‌های مهم هواپیماسازی این کشور از جمله کارخانه سازنده بمب‌افکن‌های راهبردی H-6 بازدید کرد.
 
 به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از گروه دفاع و امنیت مشرق - هفته گذشته تحول مهمی در مراودات نظامی میان ارتش کشورمان با کشورهای دیگر رخ داد و امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفری به کشور چین، ضمن دیدار با فرماندهان نظامی این کشور از صنایع هواپیماسازی چین و همچنین یکی از یگان های نیروی هوایی ارتش این کشور بازدید کرد.

پس از آنکه فرمانده نهاجا با ژنرال «ماشیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار و پیرامون توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه نظامی گفتگو کرد، امیر شاه صفی آشنایی با توانمندی های نظامی، آموزشی تبادل تجربیات و برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
دیدار فرمانده نهاجا با معاون کمیسیون نظامی ستاد مرکزی ارتش چین

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
دیدار فرمانده نهاجا با همتای چینی

بر اساس اخبار رسمی منتشره در این زمینه، هیئت ایرانی در جریان این سفر به چند کارخانه چینی نیز سفر کردند که عبارت است از: شرکت کاتیک (CATIC) از شرکت های زیر مجموعه سازمان هوافضای چین و نریت (NRIET) شرکت فعال در حوزه الکترونیک هوایی، لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور. شرکت‌های XAC و FACRI دیگر بخش‌هایی هستند که بر اساس اخبار رسیده، توسط فرمانده نهاجا از آن بازدید به عمل آمده است.

CATIC؛ سازنده مهم هواپیما در چین

شرکت چینی CATIC که در سال 1979 میلادی تأسیس شده است وظیفه تولید بخشی از محصولات هوایی نظامی و غیر نظامی در کشور چین و همچنین ارائه خدمات در این حوزه را بر عهده دارد. نام کامل این مجموعه "شرکت واردات و صادرات فناوری هوایی ملی چین" است و دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد.

 
00:00 01:13

spaceplay / pause

qunload | stop

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

mmute

seek

 . seek to previous

126 seek to 10%, 20% … 60%


این شرکت در بخش های مختلف طراحی و ساخت هواپیما، پشتیبانی و صادرات و همچنین واردات فناوری‌های مربوط به حوزه هوانوردی در چین را بر عهده دارد. از جمله محصولات این شرکت می توان به هواپیماهای رزمی F-7 و JF-17 اشاره کرد که هواپیمای اف 7 به عنوان یک کپی از میگ 21 روسی توسط چینی‌ها ساخته شده و در نیروی هوایی ارتش ایران نیز حضور دارد.
 
 JF-17 نیز پروژه ای مشترک بین چین و پاکستان برای تولید یک هواپیمای رزمی چندمأموریتی بوده است که ده ها فروند از آن تا کنون تولید شده است.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده‌های اف 7 نهاجا

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده JF-17

جت آموزشی K-8 و هواپیماهای ترابری Y-8 و Y-12 از جمله دیگر محصولات معروف این شرکت چینی هستند. این شرکت در حدود 20 هزار کارمند داشته و با شرکت هایی همچون بوئینگ، پرات اند ویتنی و ایرباس نیز همکاری دارد.

NRIET؛ رادارسازی با سابقه طولانی

شرکت NRIET در دهه 1960 میلادی توسعه یافته و وظیفه تولید رادارهای جستجوگر هوایی و همچنین رادارهای مخصوص جنگنده های چینی را بر عهده گرفت. این شرکت در منطقه Nanjing واقع شده است. این شرکت چینی در بخش های دیگری مثل سامانه های ارتباطی و همچنین سامانه های جنگ الکترونیک و سیستم های مقابله با آن نیز فعال است.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
رادار KLJ-7 برای جنگنده JF-17

این شرکت در بخش فعالیت های مشترک با شرکای خارجی چین نیز فعال بوده و برای نمونه بخش زیادی از پرسنل پاکستانی را برای بحث طراحی و ساخت انواع سامانه های راداری آموزش داده است. رادارهای جنگنده های JF-17 و J-10 توسط این شرکت چینی ساخته شده است.

صنایع XAC؛ سازنده بمب افکن راهبردی چین

شاید یکی از مهمترین شرکت های بازدید شده توسط فرمانده نهاجا را بتوان صنایع XAC برشمرد. در حال حاضر بمب افکن استراتژیک H-6 نیروی هوایی چین توسط این شرکت تولید می شود. این بمب افکن که کپی چینی ها از توپولوف 16 ساخت شوروی سابق محسوب می شود توسط این شرکت چینی شدیدا ارتقاء یافته و امروزه با انواع تسلیحات چینی مثل بمب های هدایت شونده و موشک های کروز مسلح می شود.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
بمب افکن H-6

از دیگر محصولات استراتژیک این شرکت می توان به هواپیمای ترابری Y-20 اشاره کرد که توسط چینی ها و بر اساس هواپیمای ترابری ایلوشین 76 ساخته شده است. این هواپیما توان حمل 66 تن محموله تا فاصله 4500 کیلومتری را دارد. در حال حاضر 4 پیش نمونه از این هواپیما ساخته شده و به زودی تولید انبوه آن آغاز می شود.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
هواپیمای ترابری Y-20

جنگنده  بمب افکن JH-7 ملقب به یوزپلنگ پرنده نیز از دیگر محصولات این شرکت چینی محسوب می شود که در نقش تهاجم به اهداف سطحی، خصوصا اهداف دریایی هواپیمای قابلی محسوب می شود و توان حمل طیف گسترده ای از مهمات مثل بمب های هدایت شونده، موشک های ضد رادار و کروز ضد کشتی را نیز دارد. تاسیسات این شرکت در استان Shaanxi چین قرار داشته و حدودا 20 هزار نفر کارمند دارد.
 
شرکت چینی FACRI نیز بیشتر در بحث سامانه های کنترلی پهپادها و خصوصا بالگردهای بدون سرنشین درگیر بوده و در سالهای اخیر به بحث تولید بالگردهای بدون سرنشین به صورت کامل روی آورده است. از جمله محصولات این شرکت می توان به پهپادهای AR-200 و AF-811 اشاره کرد.

لشکر 19 هوایی؛ پایگاه سوخوهای چینی   

لشکر 19 نیروی هوایی ارتش چین واحدی است که در منطقه Jining در شرق این کشور قرار دارد. این یگان هوایی از جنگنده های سوخوی 27 اس کا و یو بی کا و همچنین جنگنده بومی جی 11 که کپی چین از سوخوی 27 روسی است استفاده می کند.

بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
جنگنده J-11

سفر فرمانده نهاجا به چین به عنوان کشوری مستقل در عرصه جهانی و همچنین پیشرو در بحث علوم دفاعی و هوانوردی و بازدید از تعدادی از مهمترین کارخانه های سازنده محصولات هوایی برای ارتش این کشور در کنار ملاقات فرمانده نهاجا با مقامات بلندپایه ارتش چین نشان از آینده ای روشن در روابط دفاعی بین دو کشور است که با توجه به افزایش همکاری ها با صنایع هوایی روسیه، می توان نوید نوسازی و گسترش سریع‌تر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بدهد.
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

رصد کامل آسمان منطقه رزمایش الی بیت‌المقدس توسط قرارگاه پدافند هوایی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس گفت: آسمان منطقه برگزاری این رزمایش به‌صورت کامل رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم سعید سعیدی فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس گفت: در مدت زمان دو روز برگزاری رزمایش بسیج در روزهای پنج‌شنبه و جمعه امنیت آسمان منطقه رزمایش توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به‌صورت کامل برقرار می‌شود.

امیر سعیدی اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی با مجموعه بسیج و نیروهای مردمی تعامل ارزشمندی دارد و ما در بحث دیده‌بانی از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی استفاده می‌کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران تصریح کرد: پدافند هوایی وظیفه حراست از آسمان و مرزهای هوایی کشور را برعهده دارد و این وظیفه در زمان برگزاری رزمایش‌ها شامل تأمین امنیت آسمان منطقه رزمایش و پشتیبانی از نیروهای سطحی هم می‌شود و پدافند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تمامی رزمایش‌ها حضور دارد.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

غربی‌ها با تولید تروریسم مار در آستین خود پرورش ‌دادند‌

بسیجیان ارتش | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

غربی‌ها با تولید تروریسم مار در آستین خود پرورش ‌دادند‌

 
 
 
  پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب، عامل تولید فساد و تروریسم است و مسئولان غربی باید بدانند مار در آستین ‌خود پرورش دادند.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  دفاع پرس  ، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از مملکت اسلامی تعارفی با کسی ندارند و به هر کسی که به این مملکت نظر چپ داشته باشد پاسخ کوبنده خواهند داد.

وی تصریح کرد: دشمن نیز با ما تعارف ندارد و اگر توان نابودی ما را داشت تاکنون اقدام کرده بود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اینکه دشمن تاکنون نتوانسته در مقابل ایران، دست از پا خطا کند، نشان‌دهنده این است که به خوبی توان بالای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را درک کرده است.

صالحی در ادامه عنوان کرد: امروز تروریسم در منطقه به عناوین مختلفی چون القاعده، طالبان، دزدان دریایی سومالی و داعش ظهور کرده است، و باید در این زمینه آگاه بود.

وی در پایان، به اوضاع منطقه و حوادث تروریستی فرانسه اشاره کرد و گفت: غرب، عامل تولید فساد و تروریسم است و مسئولان غربی باید بدانند مار در آستین ‌خود پرورش دادند؛ که حالا گریبان خودشان را گرفته است.

انتهای پیام/
  • بسیجیان ارتش

سردار ظریف‌منش ویژگی‌های جنگ‌های آینده را تشریح کرد

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۶ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

سردار ظریف‌منش ویژگی های جنگ های آینده را تشریح کرد

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::یک کارشناس مسائل راهبردی و امور دفاعی، ویژگی های جنگ های نوین را تشریح کرد.
به گزارش  پایگاه مردمی ارتش      به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نشست تخصصی استحکام ساخت قدرت درونی جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با سخنرانی سردار حسین ظریف منش رئیس اسبق دانشگاه جامع امام حسین(ع) در دانشگاه عالی دفاع ملی کار خود را آغاز کرد.
 
 وی که در خصوص جنگهای آینده و استحکام ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی سخن  می گفت، به بررسی ویژگی های جنگ های آینده و نسخه جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با نوع تهدیدات در این منازعات پرداخت.
 
ظریف منش در بخشی از سخنان خود به اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: اهمیت این نشست نسبت به دیگر نشست ها در این است که به موضوع دفاع به طور مجزا می پردازد، دفاعی که از گذشته تا به امروز دغدغه اصلی انسانها در تقابل حیات و مرگ بوده و انسانها برای بقا و ادامه حیات به آن تمسک جستند.
 
وی با بیان اینکه مسئله دفاع در آموزه های دینی ما همچون قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است افزود: امنیت مهمترین مسئله کشورها است چراکه بواسطه آن می توان در امور دیگر شاهد رشد و توسعه بود.
 
این کارشناس مسائل راهبردی و دفاعی افزود: یکی از مشکلات ما در تفسیر مفهوم جنگ های آینده روبرو بودن با ادبیات مبهم و متنوع است.
 
وی در همین زمینه گفت: مشکل دیگر ما دراین رابطه اینست که اکثر مطالب پیرامون این موضوع مبنای خارجی دارد و در واقع ترجمه شده آثار برون مرزی است.
 
سردار ظریف منش ادامه داد: مسئله دیگر در حوزه ادبیات و مفهوم جنگ های آینده اینست که نظریه های مرتبط با این حوزه از سوی چه کسانی عنوان می شود؟ که می توان گفت قالب این مطالب از منظر اندیشمندان غربی ارائه شده است و طبعا این موضوع از دیدگاه آنان به چالش های پیش روی ارتش های غربی در جنگ های آینده می پردازد.
 
به گفته وی مشکل دیگر درباره نظریات فوق این است که هرکدام از یک منظر به موضوع جنگ های آینده پرداخته اند به طور مثال برخی از نظر مفاهیم، فن آوری و برخی در سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد به این موضوع پرداخته اند که وظیفه ما جمع بندی و رسیدن به آرای واحد است.
 
این کارشناس امور دفاعی تاکید کرد: تصویری که ما از جنگ های آینده مد نظر قرار می دهیم بیشتر به جنگ های بعد از سال 1991 برمی گردد که به واسطه فضای جدیدی که در جنگ ها گشود، از این بازه زمانی به عنوان انقلابی در امور نظامی تعبیر می شود.
 
وی تصریح کرد: در واقع از سال 1991 به بعد دگرگونی وسیعی در عرصه نظامی گری ایجاد شد که با پیچیدگی هایی همراه بود که مهمترین قوه پیشران این منازعات مسئله فناوری است.
سردار ظریف منش درباره ویژگی های جنگ های آینده اظهار داشت: کوتاه شدن زمان درگیری، وسعت منطقه نبرد، سرعت چرخش اطلاعات، توجه به افکار عمومی، افزایش سرعت، برد، و قدرت سلاح ها از ویژگیهای اصلی این نوع جنگ ها است.
 
کارشناس امور دفاعی با بیان اینکه بی ثباتی جزئی از روند جنگ های آینده است تصریح کرد: در این نوع جنگها مولفه های راهبردی و تاکتیکی مرزهای متناوبی پیدا می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری های مدرن نقش برجسته ای را در این نوع منازعات به خود اختصاص می دهد افزود: استفاده از تسلیحات مدرن در جنگ های آینده سرعت منازعات را افزایش داده و باعث تنیده شدن ابعاد زمان و مکان در هم می شود. به طوری که با استفاده از تاکتیک های بدیع هر کدام از طرفین می توانند به سرعت جبهه مقابل را تحت تاثیر خود قرار دهند.
 
 علاوه بر امیران سرتیپ محمد حسن باقری و سرتیپ حاتمی، جمع دیگری از صاحبنظران امور دفاعی به ایراد سخن پرداختند.
 
دراین مراسم هفت مقاله برتر این حوزه توسط کارشناسان امور دفاعی و نظامی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::به همت مرکز مطالعات و پژوهش نیروی زمینی ارتش، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه تهران و نیروی زمینی ارتش در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   خبرگزاری فارس  ، در راستای تقویت قرارگاه علمی در ارتش و به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط نزدیک با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های نخبه گرایی و خبره گرایی، تفاهم نامه علمی و پژوهشی با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران امضا شد.

نیلی احمد آبادی در این مراسم گفت: ما تفاهم نامه های خوبی را با نهادهای مختلف داریم و گام های موثری را برداشته ایم تا از ظرفیت های دانشگاهی و علمی دو طرف قرارداد برای تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور استفاده های شایسته ای ببریم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که تفاهم نامه بین نهادها و ارگان ها یک موضوع جهانی است اظهار داشت: همین که بتوانیم نهادها و ارگان ها را در کنار هم قرار دهیم و فعالیت های پژوهشی و علمی انجام دهیم یک روند جهانی را پیموده ایم.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از اینکه این تفاهم نامه منعقد شده است خوشحالیم. نیروی زمینی ظرفیت های بسیار خوبی در ارتش دارد. این ظرفیت ها در بخش های مختلف مانند بالگردی، زرهی، کارخانه‌جات تانک سازی، مکانیک، پهبادی و نیز سایر بخش ها می باشد و ما می توانیم در خدمت دانشجویان عزیزمان در دانشگاه تهران باشیم.

این تفاهم نامه به  مدت 5 سال منعقد شده است که قابل تمدید و بازنگری می باشد. همچنین این تفاهم نامه در 7 ماده و در 2 نسخه متحدالشکل که هر کدام حکم واحدی  را دارند تنظیم و به امضای فرمانده نیروی زمینی ارتش و رئیس دانشگاه تهران رسیده است.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

اشتغال جوانان و آسان سازی ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه ما است

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در مراسم افتتاح کارگاه کارآفرینی شهرک شهید رسولی ستاد آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان، کارکنان و خانواده های ساکن این شهرک برگزار شد، گفت: اشتغال جوانان و آسان سازی ازدواج از مسائل مهم امروز جامعه ما است

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از   روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ محمودی ضمن تشکر از دست اندرکاران این فعالیت، حمایت کامل مجموعه ستاد ارتش از توسعه فعالیت کارگاه های کار آفرینی را اعلام کرد و افزود: امروز در جامعه ما چند دغدغه وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز به آنها اشاره فرموده اند که ایجاد اشتغال برای جوانان و آسان سازی ازدواج جزو همین دغدغه هاست. لذا باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد و واقعا جای تشکر و قدردانی دارد از افرادی که در این طرح فعال بوده اند.

وی در ادامه گفت: ما آمادگی کامل داریم تا این طرح در شهرک های دیگر ستاد ارتش توسعه پیدا کند و امیدواریم این برنامه ها به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد.

حجت الاسلام خادمی، رئیس عقیدتی سیاسی پشتیبانی ستاد ارتش نیز در این مراسم با  ارائه گزارشی از روند آغاز به کار این کارگاه اظهار داشت: با همت و تلاش همکاران طی مدت 6 ماه توانستیم این طرح را اجرایی کرده و بستر کارآفرینی در داخل شهرک شهید رسولی ستاد ارتش را فراهم نماییم.

وی ادامه داد: در این برنامه، ما اشتغال همسران کارکنان پایور را در شغل هایی که متناسب با شخصیت آنها باشد مانند خیاطی در دستور کار قرار داریم که تعدادی شروع به کار کردند و دیگران نیز در مرحله آموزش قرار دارند.

رئیس عقیدتی سیاسی پشتیبانی ستاد ارتش در پایان ابراز امیدواری کرد با رونق این کار، زمینه سایر فعالیت های کارآفرینی فراهم گردد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام فقیه، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش از سه نفر خواهران فعال در عرصه مطالعات قرآن کریم تجلیل به عمل آورد و گفت: با حمایت مسئولان در تلاش هستیم تا این گونه طرح ها ادامه داشته باشد.

  • بسیجیان ارتش

پنج سلاح روسی که ایران تمایل به خریدشان دارد

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

مسکو در حال مدرن‌سازی سامانه اس 300 برای ایران است

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::یک نشریه آمریکایی با اشاره به خبر امضای قرار داد تحویل سامانه دفاعی اس - 300 میان ایران و روسیه گزارش داد: سلاح‌های روسی قدرتمند دیگری هم وجود دارند که تهران تمایل به خریدشان دارد.
به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از   مشرق، به نوشته نشریه نشنال اینترست، انتشار این خبر که روسیه به‌زودی تحویل سامانه دفاعی موشکی اس - 300 به ایران را آغاز خواهد کرد موجب واکنش دولت‌های غربی و اسراییل شد. مسکو قرار است به‌زودی این سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد را به ایران منتقل کند که قرار داد اولیه آن در سال 2007 میان دو کشور منعقد شده بود.

دستیابی ایران به این سامانه دفاعی سبب می‌شود تا این کشور بیش از گذشته بتواند در برابر حملات هوایی از مرزهای خود دفاع کند اما این تنها سلاحی نیست که ایران خواهان دستیابی به آن است.

اکنون روسیه، خط انتقال تسلیحاتی نظامی را به ایران بازگشایی کرده است. با توجه به نبود اعتماد میان ایران و غرب، روسیه در آینده نیز یکی از دو کشوری باقی خواهد ماند که خواهان فروش تسلیحات به ایران است.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود به پنج سلاح قدرتمند روسی پرداخته است که از نظر این نشریه، ایران مایل به خرید آن‌هاست:

موشک ضدکشتی کلاب

ایران سابقه‌ای طولانی در استفاده از موشک‌های ضد کشتی در آب‌های خلیج فارس دارد. ایران از موشک‌های چینی سیلک و ورم علیه کشتی‌های عراقی استفاده کرده است و به‌علاوه چند موشک چینی سی 802 در اختیار دارد.

موشک‌های ضد کشتی قدرتمند همانند کلاب، به ایران تونایی مقابله به تهدیدات حمل و نقل خارجی و حتی قدرت بستن تنگه هرمز را خواهد داد. این نسل جدید موشک‌های روسی سریع‌تر و دقیق‌تر هستند و حتی قابلیت پرتاب از سکوهای استتار شده را دارند.

به نوشته نشنال اینترست، سرعت ما فوق صوت موشک‌های کلاب، قابلیت اصلی آن است که به طور چشم‌گیری موجب کوتاه شدن زمان واکنش برای دفاع ضد موشکی دشمن می‌شود. این سامانه قابلیت‌ حمل چهار موشک را دارد و می‌تواند به وسیله کشتی، قطار یا حتی می‌تواند به وسیله حمل و نقل جاده‌یی روی سطح صاف حمل شود.

تانک تی - 90

خرید تانک‌های زرهی مدل تی – 90 می‌تواند منجر به بازسازی ناوگان تانک ایران شود. این تانک قابلیت انهدام هدف از فاصله بیش از 4 هزار متر را دارد. تی - 90 از تانک تی - 72 مشتق شده است اما هنوز یک تانک قدرتمند و سودمند محسوب می‌شود.

ترکیبی از قطعه‌های زرهی واکنشی، سیستم‌ لیزر متراکم و سیستم استتار که می‌توانند به طور همزمان با یکدیگر کار کنند به طور موثری از این تانک محافظت می‌کنند.

جت جنگنده سوخو 35

این هواپیما‌های جنگنده چند منظوره که بدنه‌اش از تینانیوم ساخته شده است، می‌تواند اهداف را هم در هوا و هم در زمین با یک سیستم هدف‌گیری الکترونیکی – نوری پیشرفته مورد اصابت قرار دهد. این هواپیما می‌تواند یک هدف را در آسمان تا فاصله 400 کیلومتری مورد حمله قرار دهد. سوخوی 35 ظرفیت بالایی برای حمل بمب و موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین دارد و مخازن سوخت با ظرفیت بالا و سنسورهای قوی از قابلیت‌های این جنگنده هستند.

کشتی نفربر ایوان گرن

هرچند ایران همیشه به عنوان یک قدرت زمینی شناخته شده است، علاوه بر این یک کشور با آب‌های فراوان نیز هست. در واقع تمام مرز جنوبی این کشور در کناره خلیج فارس است. بنابراین، این کشتی با قابلیت جابه‌جایی 5 هزار تن که می‌تواند 13 مخزن 60 تنی یا 36 نفر بر زرهی به‌علاوه 300 نیرو را حمل کند به ارتقای سامانه دریایی ایران کمک خواهد کرد. این کشتی محل استقرار بالگرد دارد و از سلاح‌های دفاع از خود برخوردار است.

به نوشته نشنال اینترست، هر یک از این کشتی‌های ارزشی بالغ بر 300 میلیون دلار دارند.

موشک‌های کوتاه برد اسکندر

ایران در سال‌های گذشته به کار برای توسعه ظرفیت و توانایی موشکی‌اش ادامه داده و پیشرفت‌های زیادی نیز در این زمینه به دست آورده است. اما حتی یک موشک دقیق با برد کوتاه هم می‌تواند بسیار سودمند باشد. موشک بالستیک اسکندر مدل 720 ام 9 می‌تواند ایده آل باشد.

این موشک‌ها برای حملات تاکتیکی طراحی شده‌اند و می‌توانند مراکز کنترل و فرماندهی، رادارها، سایت‌های موشکی زمین به هوا و دیگر اهداف نظامی حساس را مورد اصابت قرار دهند. آن‌ها ابتدا برای استفاده به منظور مقابله با اهداف محافظت شده طراحی شدند اما بعدتر به فن‌آوری ضد موشکی مجهز شدند که دفاع در برابر موشک‌های دوربرد بالستیک را ممکن کرده است.

ایران در سال‌های اخیر با کمک کارشناسان و متخصصان داخلی پیشرفت چشمگیری در زمینه نظامی و دفاعی داشته و به قابلیت‌های گسترده‌ای در این حوزه دست یافته است. موشک دور برد عماد که به تازگی به طور موفقیت‌آمیز مورد آزمایش قرار گرفته شده است، یکی از نمونه‌های آن است. برد این موشک 1700 کیلومتر اعلام شده است.
منبع: ایسنا

  • بسیجیان ارتش

فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش را پرداختند

بسیجیان ارتش | يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش را پرداختند

 
 پایگاه مردمی ارتش ::معاون ستاد کل نیروهای مسلح، جنایت داعش در پاریس را محصول حمایت نظام سلطه دانست و گفت: فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش و تروریسم تکفیری را پرداختند.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، با محکومیت شدید جنایت داعش در پاریس اظهار داشت: حادثه خونین و تروریستی پاریس نشان داد اگر دولت فرانسه و دیگر حامیان غربی و منطقه‌ای تروریسم تکفیری از عقلانیت و آینده‌نگری لازم برخوردار بودند، وقوع چنین جنایتی در قلب اروپا را پیش‌بینی می‌کردند.

وی افزود: از همان ماه‌های نخست اقدامات تروریستی در سوریه و سایر کشورهای همجوار، ما تذکرات مکرر را به جامعه اروپا دادیم که تروریسم دامان آنها را خواهد گرفت و خواستیم مردم دولت‌هایشان را تحت فشار قرار دهند تا دست از حمایت تروریست‌ها در منطقه بردارند.

جزایری با اشاره به جنایت اخیر تروریستی در لبنان تصریح کرد: انفجارات پاریس و بیروت دو روی یک سکه هستند و جامعه جهانی انتظار دارد جبهه حامیان، تروریست‌های تکفیری - به‌ویژه آمریکا، فرانسه و دیگر دولت‌های غربی - از تناقض در رویکرد و رفتار دست برداشته و در قبال این جنایات موضع مشترک و واحدی اتخاذ کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با هشدار نسبت به هرگونه سوء استفاده آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی از فاجعه پاریس و پیگیری سیاست‌های غلط و جنگ‌افروزانه مانند آنچه پس از حوادث 11 سپتامبر بر مردم افغانستان و عراق گذشت، تصریح کرد: اکنون که طراحان بین‌المللی پیدایش داعش، طعم تلخ تروریسم تکفیری را چشیده‌اند، بهتر است به‌طور واقعی به صحنه مبارزه با تروریسم پای نهاده و با قطع هرگونه حمایت و پشتیبانی از تروریست‌های تکفیری، زمینه را برای نابودی آنان فراهم آورند؛ چرا که مردم جهان از فرجام نسخه‌های دیگر آگاهند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: غربی‌ها در صورت تداوم حمایت‌ها از تروریسم تکفیری باید منتظر اعلام حالت فوق‌العاده در نقاط دیگر قاره اروپا باشند.

انتهای پیام/
  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمن با ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی است

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز دشمن با ترویج مدگرایی، ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان، ترویج فساد و فحشا و ایجاد اختلافات قومیتی در جامعه ایرانی به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس و بازدید از این مجموعه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری از دفاع مقدس به‌عنوان یک گنجینه سرشار یاد کردند و قطعا یکی از بزرگترین گنجینه‌ها خاطرات دروان دفاع مقدس  فرماندهان و رزمندگان آن دوران است که باید در قالب‌های مختلف درآمده و در اختیار جامعه مخاطب قرار گیرد.

وی در این رابطه ضمن تقدیر و تشکراز دست‌اندرکاران خبرگزاری دفاع مقدس جهت احیای یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: با اینکه مدت کوتاهی از راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس می‌گذرد، این مجموعه توانسته است در ارائه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس مطالب تاثیرگذار و قابل تحسینی را به جامعه مخاطب ارائه دهد.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه اگرچه امروز به‌طور مستقیم درگیر جنگ نظامی نیستیم، اما همه اقشار جامعه محتاج فرهنگ دفاع مقدس هستند، افزود: اگر امروز فرهنگ دفاع مقدس به واقع در جامعه ما حاکم شود، بی تردید جوانان ما را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه می‌کند.

وی در ادامه فرهنگ دفاع مقدس را همچون دژی مستحکم و غیر قابل فتح و تسخیر دانست و عنوان کرد: اگر چه امروز دشمن دائما ما را تهدید و از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کند؛ ولی اعتقاد ما بر این است که دنیای استکبار امروز به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با ایران اسلامی از طریق  نظامی برخورد داشته باشد؛ چراکه آنان این برخورد را پر هزینه و غیرقابل کنترل ارزیابی کرده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هوشیاری در مقابل جنگ فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که در این رابطه هشدار داده‌اند، و برای روشنگری از تعابیری چون شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، عملیات روانی و  جنگ نرم استفاده کرده‌اند؛ تا نهادهای ذی‌ربط و دستگاه‌های فرهنگی جهت مقابله و مسدودسازی راه‌های نفوذ دشمن، تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در پایان گفت: دشمن امروز با ترویج مدگرایی، ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان، ترویج فساد و فحشا، ایجاد اختلافات قومیتی در جامعه ایرانی، ترویج استفاده از مواد مخدر در میان جوانان و همچنین القای ناکارآمدی نظام که از مصادیق جنگ نرم محسوب می‌شوند، به دنبال نفوذ در میان جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

بازدید حجت‌الاسلام آل هاشم از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در این نمایشگاه بازدید کرد.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از روز 16 آبان ماه کار خود را آغاز کرده و تا 22 آبان پذیرای علاقه‌مندان عرصه مطبوعات خواهد بود.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

دیدار فرمانده نزاجا با خانواده شهید امین کریمی

بسیجیان ارتش | پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دیدار فرمانده نزاجا با خانواده شهید امین کریمی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش با خانواده شهید مدافع حرم «امین کریمی» دیدار کرد.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از    گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به همراه معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان  با خانواده شهید مدافع حرم امین کریمی دیدار کردند.

امیر پوردستان در این دیدار گفت: این حقیقت است که ما با یک دشمن به نام کفر روبرو هستیم؛ اما این دشمن چهره‌های متفاوتی دارد.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه ان‌شاالله که خداوند آخرت ما را با شهادت ختم بخیر کند، افزود: ما چندین سال در جنگ و جبهه بوده‌ایم، و به فیض شهادت نایل نیامدیم؛ اما جوانانی چون شهید امین کریمی راه میانبر را پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

دشمن جرأت تجاوز به سرزمین اسلامی ما را نخواهد داشت

بسیجیان ارتش | پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دشمن جرأت تجاوز به سرزمین اسلامی ما را نخواهد داشت

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هیچ دشمنی جرأت تجاوز به سرزمین اسلامی ما را نخواهد کرد، گفت: 200هزار شهید ما برای دفاع از کشور و ناموس و برای آزادی و استقلال و اسلام جان دادند.
 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از     گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش که برای حضور در آیین اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی کارکنان وظیفه به سیرجان سفر کرده است؛ طی سخنانی در مرکز آموزش شهدای وظیفه این نیرو «موقعیت جغرافیایی، منابع غنی و اسلامی بودن» را موجب خصومت دشمنان دون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «ملتی که نتواند از خود دفاع کند ملت زنده‌ای نیست» گفت: در جنگ جهانی دوم کشور ما توسط متفقین اشغال شد؛ متفقین در این جنگ با آلمان جنگیدند  و پیروز شدند و ایران را «پل پیروزی» نام نهادند؛ سپس روسیه از شمال و انگلیس از جنوب کشور ما را اشغال کردند؛ چون توان دفاع نداشتیم، و چند میلیون آدم از بین رفتند؛ چون توان دفاع نداشتند.

دریادار سیاری با تأکید بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور جوانان این مرز و بوم را بسیار با اراده و ولایتمدار برشمرد و خاطرنشان کرد: ما در مرکز منابع نفت و گاز جهان هستیم و از قبل از انقلاب هم دشمنان چشم طمع به این منابع دوخته بودند؛ ولی با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دلیل دیگری نیز اضافه شد و آن هم اصلی‌ترین دلیل تشکیل حکومت اسلامی به‌واسطه شعارش یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، یعنی که ما زیر بار ظلم نمی‌رویم و مستقل هستیم، استکبار هم با هر کشور استقلال‌طلبی  دشمن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: 200 هزار شهید ما برای دفاع از کشور و ناموس و برای آزادی و استقلال و اسلام جان دادند و امروز نوبت شماست که با سرلوحه قرار دادن شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» و البته «راه ما راه حسین است» پیش بروید.

وی با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا می‌فرمایند «اگر دشمن به کشور ما چپ نگاه کند با تیزی خشم جوانان روبرو می‌شود» تصریح کرد: بدانید که تا شما زنده‌اید و این‌گونه در خط هستید هیچ دشمنی جرئت تجاوز به سرزمین اسلامی مارا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است

بسیجیان ارتش | پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ب.ظ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است

 
 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ترویج فرهنگ جهاد، شهادت ایثار و مقاومت را بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ دشمن در صفوف به هم پیوسته ملت ایران و همچنین ملت‌های مسلمان جهان دانست.

امیر سرتیپ محمد حسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با استکبار جهانی استراتژی عاشورایی است و همانطوری که تجربه ثابت کرده، هر کاری را که ما با نام امام حسین(ع) شروع کنیم حتما در انتها به پیروزی ختم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و مقاومت ارزشمندترین فرهنگ برگرفته از دفاع مقدس ما در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است، افزود: یقینا این فرهنگ در همه ابعاد مورد نظر می‌تواند احیاگر ارزش‌های واقعی جمهوری اسلامی باشد.

امیر نامی ادامه داد: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و مقاومت بهترین سپر برای جلوگیری از نفوذ دشمن در صفوف به هم پیوسته ملت ایران و همچنین ملت‌های مسلمان جهان است.

وی تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا دائما در بیانات خود از لزوم حفظ امنیت و ایمن‌سازی جهان اسلام در مقابل صهیونیسم بین‌الملل تأکید دارند؛ پس فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه فراملی و مقابله با ستم استکبار و صهیونیسم بین‌الملل نیز کارایی و اثربخشی لازم را دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه همه اقداماتی که ایران انجام می‌دهد با هدف دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های دینی است، گفت: امروز ایران اسلامی نقطه ثقل و تکیه‌گاه کشورهای مظلومی است که به‌واسطه سیاست‌های استکبار جهانی تحت ستم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تهران و مسکو درباره سرنوشت اسد اختلاف‌نظر ندارند/ انتقال S-300 بعد از طی مراحل فنی/ مشکلی با اعراب نداریم که گفت‌وگوی عربی - ایرانی برگزار شود

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::دبیر شواری عالی امنیت ملی با بیان اینکه تهران و مسکو درباره سرنوشت بشار اسد اختلاف‌نظر ندارند، گفت: ما با اعراب مشکلی نداریم که بخواهد گفت‌وگوی عربی - ایرانی برگزار شود.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتشبه نقل از گروه دفاعی و امنیتی خبرگزاری دفاع مقدس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، درباره روابط ایران و عربستان و افق موجود برای حل مشکلات بین دو کشور گفت: اگر سعودی‌ها بخواهند، مشکلات بین دو کشور حل خواهد شد، آنها باید دست از شرارت علیه ایران بردارند.

شمخانی با بیان اینکه عربستان در محیط داخل ایران دست به اقدامات ناخوشایندی می‌زند، اظهار داشت: تیمی که اخیراً در دزفول علیه یک هیأت مذهبی تیراندازی و دو نفر را شهید کرد، از سرویس امنیتی سعودی حقوق می‌گرفت.

وی تأکید کرد: در منطقه امروز ریال سعودی نقش تعیین کننده‌ای در سوریه دارد، این کشور مردم بی دفاع یمن را بمباران می‌کند.

شمخانی اظهار داشت: عربستان در هر محفلی به دنبال بسیج بی دلیل اعراب علیه ایران است، در حالی که نیازی به این کار نیست. ما رابطه تاریخی خوبی با اعراب داریم. باید شکاف در جهان اسلام را کم کرد. به نظر می‌آید که دوستان سعودی باید به کارنامه عملشان بهتر بنگرند و در صورت تغییر این رویه اگر اراده کنند به طور قطع موضوع از طرف ایران قابل حل است.

* وین 2 باید بر اساس مبارزه با تروریسم و انتخابات مردمی باشد

شمخانی تأکید کرد که باید در گفت‌وگوهای وین، 2 نکته رعایت شود: اول، با تروریسم باید به طور جدی مقابله کرد و دوم اینکه مردم سوریه باید بستر انتخابات خود را خودشان فراهم کنند. در صورت رعایت این دو مسأله این نوع گفت‌وگوها می‌تواند سرانجام مناسبی داشته باشد.

شمخانی در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دیدگاه آمریکا و متحدان آن درباره کناره گیری وی و اینکه موضع ایران در این خصوص چیست و آیا بین موضع ایران و روسیه در این خصوص اختلاف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از موضع مردم سوریه هر چیزی که باشد حمایت می‌کند.

وی افزود: موضع مردم سوریه بقا، انتخاب و تعیین تکلیف در صندوق انتخابات است.

شمخانی با بیان اینکه غربی‌ها از سه سال و نیم قبل دنبال سرنگون کردن بشار اسد بودند ولی موفق نشدند، اظهار داشت: غربی‌ها آنچه را که در میدان نتوانستند به دست آورند، اکنون به دنبال این هستند که از طریق سیاسی به دست بیاورند.

وی ادامه داد: آنها یک روزی می‌گفتند، بشار اسد مشکل است و امروز می‌گویند بخشی از راه حل هم هست. در حقیقت این امر به علت پیروز نشدن در میدان، واقعیت‌هایی به آنها تحمیل شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد بوده که باید اجازه داد تا مردم سوریه انتخاب کنند و بدون هیچ محدودیتی این کار با حضور شکوهمند مردم سوریه در زمان و موعد مقرر و در چارچوب یک قانون اساسی قابل قبول صورت می‌گیرد که آنچه را می‌خواهند، انتخاب کنند.

* مسکو و تهران درباره سرنوشت بشار اسد اختلاف‌نظر ندارند

شمخانی تأکید کرد: در این رابطه، مسکو هیچ تباین فکری با ایران ندارد. بالطبع، آن چیزی که تغییر کرده نظر غربی‌هاست. آنها تاکنون همراهی بشار اسد را در این فرایند و انتقال قبول نداشتند، اما امروز قبول کرده‌اند که چاره‌ای جز این نیست و به نظرم یک گام دیگر هم باید عقب نشینی کنند و به این معنا که باید مردم سوریه انتخاب کنند نه دستور و دلار آمریکا و نه ریال سعودی.

وی در خصوص اینکه چرا شمار شهدای ایرانی در سوریه افزایش یافته و آیا ایران در فکر اعزام نیروی زمینی به سوریه در صورت مداخله نظامی طرف‌های دیگر در سوریه است، گفت: در سوریه موضوع کمبود نیروی انسانی نیست. سوری‌ها از سرزمین خود دفاع می‌کنند و مشکلی ندارند. جمهوری اسلامی ایران خواهان اعزام نیروی زمینی نبوده و نیست، چرا که نیازی به این امر نیست.

* کمتر از 50 نیروی ایرانی در سوریه شهید شده‌اند

شمخانی خاطرنشان کرد: علت شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی- که رقم آن البته زیر پنجاه شهید است- بالا رفتن میزان درگیری‌ها است. طبیعتاً با توجه به وسعت گسترده درگیری‌های امروز در مقایسه با سابق که ساکن بود، مستشاران بیشتری از ایران حضور دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که آیا گفت‌وگوهای بین‌المللی برای حل بحران سوریه موفق می‌شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد این تنها راه حل است و هر زمان که همه به این راه حل اعتماد و اعتقاد پیدا کنند و مبارزه جدی با تروریسم انجام دهند این موضوع قابل تحقق است، اما اگر بخواهند از تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد راهبردشان در منطقه استفاده کنند و با تردید تحت تاثیر بعضی از نظرات افراطی بعضی از کشورهای منطقه و با عینک شماری از کشورهای منطقه بخواهند به موضوع نگاه کنند، متاسفانه این دشواری تداوم پیدا خواهد کرد.

شمخانی درباره تلاش‌های بین‌المللی درباره سوریه و اینکه راهبرد ایران برای حل بحران این کشور چیست، گفت: بحران سوریه، بحرانی غیربومی و تحمیل شده و مبتنی بر یک برنامه به منظور شکستن محور مقاومت در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: متاسفانه در طول این چهار سال گذشته آنچه دستاورد این اقدامات بود، در بیان روشن و واضح افسران عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی کاملاً گویاست. آنها اشاره می‌کنند که در طول 60 سال گذشته هرگز به میزانی که امروز رژیم صهیونیستی احساس امنیت می‌کرد – البته تا قبل از انتفاضه اخیر- چنین احساسی وجود نداشت. به این دلیل که درگیری بین ملت‌ها را سامان دادند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران بحران سوریه را نوعی انحراف می‌دانست و از روز اول راه حل را راه حل سیاسی و گفت‌وگوی سوری- سوری می‌دانست و در این موضوع معتقد بود که نقش محوری را باید مردم سوریه ایفا کنند.

شمخانی خاطرنشان کرد: بعد از انهدام زیرساخت‌های سوریه و بعد از کلی تلفات نیروی انسانی، هجرت و آوارگی که متاسفانه دستاورد این وضعیت نابسامان بود، ‌امروز وقتی غرب احساس کرد مرزهایش دچار بحران می‌شود و آوارگان فراوانی به سمت آن پیش می‌روند، فهمید بحران چیست و داعش کیست، وارد عمل شد تا به حرف چهار سال و نیم پیش جمهوری اسلامی ایران نگاه جدیدی کند.

* مشکلی با اعراب نداریم که بخواهد گفت‌وگوی عربی - ایرانی برگزار شود

شمخانی درباره روابط ایران و دولت‌های عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برگزاری نشست با کشورهای عضو شورای همکاری برای حل مشکلات گفت: ما با اعراب، بحرانی نداریم. ما با کویت، عمان و قطر رابطه خوبی داریم و با کشورهای عربی دیگر در منطقه آفریقا رابطه مناسبی داریم.

شمخانی افزود: آرمان عمده اعراب مسئله فلسطین است. ما در دفاع از فلسطین خون دادیم، زمان صرف کردیم، محرومیت کشیدیم، لذا ما با عرب‌ها مشکلی نداریم که بخواهد گفت‌وگوی عربی - ایرانی برگزار شود. اصلاً این (مشکل ایران و اعراب) یک چیز غیر موجودی است و بستر ذهنی ندارد، ما با برخی از کشورهای عربی به خاطر وابستگی شان به اجرای بعضی از دستورالعمل‌های خارج از منطقه با دشواری مواجهه شدیم و این مربوط به همه کشورهای عربی نیست. ما رابطه خود را با کشورهای عربی به عنوان یک اساس با کشورهای همسایه به عنوان یک باور و اعتقاد و اعتقاد دینی تا به حال روابط خوبی داشتیم و به همین شکل هم ادامه خواهیم داد و امیدوار هستیم که سوء تفاهماتی که بعضی‌ها مایل هستند آن را توسعه دهند را حذف کنیم.

* تحویل اس 300 در حال طی کردن مراحل فنی است

شمخانی درباره زمان تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 گفت: موضوع این موشک‌ها یک مساله قدیمی می‌باشد و طبیعتاً در حال طی کردن مراحل فنی است و انشاء الله در پایان مراحل فنی موضوع انتقال اس 300 به ایران حل خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره فاجعه منا و مساله مفقودان و عدم همکاری عربستان گفت: این یک موضوع انسانی است و سعودی‌ها باید همکاری کنند، باید کمیته حقیقت یاب شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان سعودی می‌گویند "یرحم الله من اهدانی عیوبی" ما هم همین را بیان می‌کنیم، به آنها می‌گوییم که مشکلات شما اینها بوده، بیایید کمیته حقیقت یاب درست کنید تا مشخص شود چرا این حادثه رخ داد.

شمخانی اظهار داشت: باید تضمین شود که جلوی تکرار چنین حوادثی را گرفت، موضوع مفقودان یک موضوع جدی است که نمی‌شود آن را به فراموشی سپرد.

  • بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای

کشور است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم «اختتامیه آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خود و خانواده خود آغاز کنیم و در اجرای این فریضه باید در کنار مردم باشیم که نتیجه عکس نگیریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بارها بر تذکر لسانی تاکید کرده‌اند و آن را وظیفه همگانی اعلام نموده‌اند»، یادآور شد: با اخلاق و رفتار پسنده می‌توان امر به معروف را در جامعه اشاعه داد.

آل‌هاشم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امر به حفظ نظام، اصل امر به معروف است»، یادآور شد: تلاش آمریکا ابزاری برای مهار راهبردی ایران و ایجاد زیرساخت‌ها برای نفوذ در کشور است.

وی با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بر راه‌های مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی تاکید داشته‌اند»، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی و سیاسی بسیار خطر ناک هستند که باید از آن مراقبت و مردم را دعوت به امر به معروف کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه «هوشیاری، هوشمندی، مراقبت و مواظبت از راه‌های دعوت به معروف برای جلوگیری از نفوذ دشمن است»، عنوان کرد: دشمن 37 سال است که تلاش می‌کند در ایران نفوذ کند و باورهای اسلامی و دینی مردم را تغییر دهد.

آل هاشم با اشاره به اینکه «دشمن تلاش می‌کند مردم را از دین دور کند»، خاطر نشان کرد: تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در بحث نفوذ فرهنگی است و دشمن به دنبال آن است که از طریق ترویج فرهنگ غرب و مصرف کالا و محصولات فرهنگی‌اش به اهداف خود برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: دشمن درصدد است در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نفوذ کند و مقام معظم رهبری هم بر این مساله تاکید و حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است اما آنان می‌خواهند از این پروژه بهره برداری سیاسی کنند و در جهت تضعیف نظام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «اختلاف افکنی بین دولت و ملت از مهم‌ترین راه های نفوذ دشمن است»، یادآور شد: ایجاد فاصله بین دولت و ملت، فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب، ایجاد دو دستگی بین مردم و فعال کردن شبکه حامیان غرب در ایران از دیکر راه های نفوذ است.

وی عنوان کرد: باید مردم را با توطئه دشمن آشنا کنیم و روحیه انقلابی آنان را تحکیم بخشیم و حرکت مستمر به به سمت تحقق آرمان‌های انقلابی داشته باشیم که برای اجرای این تدابیر یک دستور العمل اجرایی لازم است و آن هم تبیین راه‌های سابقه سیاه آمریکا و خیانت‌هایی است که از همان روز آغاز پیروزی انقلاب نسبت به فرهنگ و اقتصاد ایران آغازشد.

آل هاشم تحکیم باورها و ارزش‌های انقلابی در جامعه، اعتماد توده‌ها به لیاقت نام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم وحدت، انسجام و همبستگی در بین مردم و مسئولین، هوشیاری و هوشمندی و آینده نگری در مقابل توطئه‌های دشمن از جمله راه‌های مقابله با خیانت دشمن خواند و یادآور شد: با خود اتکایی می‌توانیم از وابستگی به دشمن جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رفع شر از جانب استکبار و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن امر به معروف و نهی از منکر است»، تصریح کرد: بنابراین تنها راه ردفع شر از استکبار، مقاومت و ایستادگی است و این ایستادگی الزماتی دارد که یکی از این الزامات وحدت مسلمانان جهان است.

آل هاشم ادامه داد: در فاجعه منا اگر تمامی کشورهای مسلمان که حاجیان خود را از دست داده بودند، در مقابل عربستان ایستادگی می‌کردند، عربستان کوتاه می‌آمد اما فقط ایران بود که با صدای با صلابت مقام معظم رهبری در برابر خودسری‌های عربستان ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «وحدت و انسجام داخلی باید حفظ شود و همگان باید حول یک هدف و محور رهبری حرکت کنیم»، عنوان کرد: یکی دیگر از الزامات، اقتدار نیروهای مسلح است.

وی ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، حفظ روحیه انقلابی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمن، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن اعلام کرد و یادآور شد: برخی تصور می‌کنند که برجام به تصویب رسید اقتصاد ما به سرعت درست می‌شود در صورتی که حل مسائل اقتصادی در گرو پیاده شدن اقتصاد مقاومتی است.

آل‌هاشم اظهار کرد: پیاده شدن اقتصاد مقاومی مستلزم آن است که اقتصاد در دست دولت نباشد، بانک‌های کشور به کمک اقتصاد بیایند، اسراف را کنار بگذاریم، کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند وارد عرصه اقتصادی شوند وتولید داخلی را گسترش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه «باید فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم و وابستگی به نفت را قطع نماییم»، افزد: یکی از خیانت‎های رژیم گذشته به اقتصاد ایران، وابستگی به نفت بود که با کمک مسئولین این وابستگی قطع شد.

وی با تاکید بر پیشرفت علمی در عرصه های گوناگون به ویژه عرصه هسته‌ای یادآور شد: هر کس که ادعا کند در مسیر امام (ره) حرکت می‌کند باید امروز به فرمایشات رهبری جامعه عمل بپوشاند.

 

انتهای پیام

  • بسیجیان ارتش