پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بیسجیان ارتش( نیروی زمینی،پدافندهوایی،نیروی هوایی،نیروی دریایی)

محبوب ترین مطالب


    پایگاه مردمی ارتش::عصر روز گذشته 9 استاد خلبان هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرواز بر فراز آسمان کهگیلویه وبویراحمد و ادای احترام به مقام شامخ شهدای خلبان این استان جشن دانش آموختگی خود را برگزار کردند.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ این آیین به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای ارتش از جمله شهید سید عبدالهادی ملک حسینی و شهید حمید رحیمی فر برگزار شد.

در این برنامه پنج فروند بالگرد هوانیروز اصفهان صبح چهارشنبه از اصفهان به  سمت یاسوج پرواز کردند و خلبانان آنها دانش آموختگی خود را جشن گرفتند.

خلبانان این پروازها پس از آنکه در فرودگاه یاسوج مورد استقبال مسئولین استانداری، مدیران کل از جمله مدیر کل امور اجتماعی استان، مدیر شبکه استانی دنا و مدیر کل بنیاد شهید قرار گرفتند با نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و خانواده های شهید سید عبدالهادی ملک حسینی و شهید حمید رحیمی فر دیدار کردند.

آیت الله ملک حسینی در این دیدار پس از ایراد سخنانی در مقام شهدا برای خلبانان پرواز توفیق تداوم خدمت به اسلام و انقلاب را مسئلت کرد.

خلبانان هوانیروز با حضور در گلزار شهدای یاسوج با نثار گل، قرائت فاتحه، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با مقام شامخ شهیدان و آرمان های امام (ره) و انقلاب تجدید پیمان کردند.

سرهنگ خلبان امیر حمزه سلطانی جانشین مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان  در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: این ماموریت پروازی اتمام دوره استاد خلبانی هوانیروز است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، اذعان داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز این فریضه را بر خود اصل می داند. از سویی در جهت آموزش خلبانان متخصص متعهد اجرای کارهای فرهنگی و سرکشی به خانواده شهدا یک اقدام بسیار مهم تلقی می شود.

سرهنگ سلطانی افزود: نکته مهم اینکه مصادف شدن پرواز پایانی دوره با ملاقات با خانواده شهدا و بیعت با شهدا فضای پایان دوره را متبرک به عطر و بوی شهدا و امام شهدا کرده است.

در ادامه سرگرد خلبان بهمن ایمانی یکی از استاد خلبانان فارغ التحصیل شده نیز در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: استاد خلبانان تصمیم گرفتند که آخرین پرواز خود را با حضور در جمع مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمر و گرامیداشت یاد شهدای این استان برگزار کنند و با آرمان های شهدا و امام شهدا بیعت کنند.

سرگرد ایمانی افزود: شهید سید عبدالهادی ملک حسینی فرزند حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده فقید مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمر و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان بود. این شهید شریف با توجه به شرایط خانوادگی خود می توانست سنگرهای راحت تری را برای خدمت به نظام انتخاب کند اما او پاک و شریف سنگر ارتش را و از سنگر های ارتش سنگر نیروی زمینی را و در نیروی زمینی سنگر لشکر 23 تکاور را برای خدمت به نظام و انقلاب انتخاب کرد. وی پس از رشادت های فراوان در غرب کشور و بازی دراز سرانجام در 2/5/61 در عملیات قهرمانانه رمضان در دفاع از منطقه پاسگاه زید در خط مقدم نبرد به شرف شهادت نائل آمد.

وی همچنین در معرفی سروان خلبان حمید رحیمی فر افزود: وی در سال 1376 وارد دانشکده خلبانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و در سال 1380 به عنوان خلبان هیکوپتر هجومی 214 به پایگاه هوانیروز کرمان رفت تا در خدمت نظام و انقلاب باشد. وی در تاریخ 16/7/82 در جریان یک ماموریت عملیاتی جان شیرین خویش را در طبق اخلاص نهاد و در حضور معبود خویش تقدیم اسلام و ایران نمود.

سرگرد خلبان ایمانی افزود: خلبانان فارغ التحصیل شده امروز با شهدای شریف تجدید پیمان کردند که تا جان در بدن دارند در خدمت اسلام و ایران و انقلاب باشند و شهادت را بزرگترین افتخار زندگی خود بدانند.

 

انتهای پیام/


  • بسیجیان ارتش

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.